Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettallmän-psykiatri
Läst 3217 ggr
[muffy]
0

panik panik

Ångestklokorna har slagit dubbelslag för länge sen….
mediinen hjälper inte i dem här lägena…

Hatar när allt känns så panikartat, när ingenting känns rätt, att det kan göra så i själen. Planerna skrämmer mig, får mig att bryta ihop.

Jag ska gå ut nu,måste bryta det innan det blir alldeles för stark, påminner mig om allt bra i världen, påminna mig om det fina i livet..

Jag är rädd. När den här enorma tviveln kommer. Jag VET att man kan komma igenom riktigt tunga saker, händelser. Jag vet att det går. Men jag vet inte om jag är villig att leva, vet inte om jag verkligen vill, vet inte vad jag ska kämpa för. Känns som inget i världen kommer kunna bli så betydelsefullt att det ger mig kraft att vilja leva….jag inser allt mer oh mer att min utväg närmarsig.

Jag har varit villig att ta emot hjälp, jag har atgit emot hjälp. Men hur gör man när det känns som ingen hjälp i världen kan rädd än…. jag känner ju sjäv att det här kan sluta riktigt illa.. jag vill ju inte behöva skada någon i min omgivning… jag vill bara ha ett lugn…

[rolnor]
0

Har du nån vettig att prata med?

[muffy]
0

ne. jag måste stå ut inatt.

[rolnor]
0

Medicin?

[muffy]
0

ja, min vid behovs medicin ingår nu även i min apodos så jag tar öven den under 4 tillf'llen om dagen. lergigan.. men ångesten slår sig så hårt igenom…. jag tänker ta mer, fler  oh min sömnmedicin för jag tror att just nu behöver jag sova..bort.

[rolnor]
0

Lergigan är inte så bra mot ångest, men läkarna skriver gärna ut den eftersom den inte är vanebildande. Du behöver typ Stezolid om det ska bli nån effekt, eller Attarax (har dock ej testat detta själv).

Sen finns ju antidepp typ Zoloft som gör att man lkan "komma upp" ur sin ångest, skönt ibland att inte alltid lida.

[muffy]
0

Atarax har jag haft förut men de fungera inte på mig. Inte lergigan heller… Blir att jag tar massa sömnmediin istället så jag somnar , vilket inte är så bra egentligen men jag ska träffa min läkare i morgon och jag ska ta upp det..

Äter aurorix som ska få mig att "komma upp" lite , den hjälper till viss del, men sen behöver man det där när allt sätter igång ordentligt :/

[rolnor]
0

Hoppas du kan få benzo istället, men sen är det ju upp till dej att inte gå rakt in i missbruk, men jag tycker att om man har självmordstankar dagligen så ska man få medicin som verkligen hjälper. Jag har 10mg Stezolid om dan, men jag tar sällan hela dosen, så man måste ju inte bli knarkare om man inte vill…