OT-ciggaretter
Hej. Har vi några rökare härinne?
Är det nån mer än jag som märkt att de nu börjat med 19 stycken cigg i paketet istället för 20 st, som det alltid har varit.
Hade kvar 1 ciggarett från mitt gamla paket och jämförde, för jag började undra när de nya ciggaretterna tog slut så snabbt.
Mycket riktigt, inte nog med att vi får en cigg mindre i varje paket,( för samma pris som det ursprungliga med 20 st. ) De är både kortare , har mindre tobak på "tobaksdelen" och har ett längre filter!
Snacka om att de kan tjäna in massor med pengar på det här. Fy så fräckt. Jag vill ha tillbaka mina gamla cigg, de var godare också.
Kanske en anledning att sluta röka????
Fast Level (de rödaiaf ) har extra långa till samma pris som de vanliga korta, så det kanske jämnar ut sig? ;) Minns inte om det är 19 eller 20 i dem såhär på rak arm då jag egentligen inte röker. Snusen däremot har gått upp en hel del och det börjar svida fint i en obefintlig ekonomi. Men alla ska väl ha sina laster? 
Paulina
Skatten på tobak har ju höjts massor, så istället för att höja priset så mycket på ett ciggpaket så gjorde man helt enkelt så att man får mindre i ett ciggpaket.
Men det har väl ändrats för länge sedan? Jag röker inte, men en kompis gör det, och hon pratade om att det var 1 cigg mindre redan förra året.
#2 Kan inte det bero på vad man röker? Tror det skiljer mellan olika märken, men jag kan ju ha fel :)
Paulina
Jo, jag röker till och ifrån och upptäckte av en händelse i vintras ett "hålrum" i paketet. Jag tänkte inte mer på det förrän jag köpte nästa paket.
Antagligen så stod jag och såg jättedum ut, medans jag kollade paketet. Jovisst, 29 stycken. Så visst hade jag blivit grundlurad utan att någon upplyste mig om denna smyghöjning.
Spelar ingen roll om jag köper de extra långa, för jag är lika lurad där. Eftersom det inte är mer tobak i dem. Men filtret är lite längre och det är ju inte filtret jag röker.
Jag går en viss bestämd sträcka med Amos varje morgon och numera räcker inte cigaretten särskilt långt.
Rullar jag däremot själv så räcker cigaretten nästan en dubbelt så lång sträcka.
Så visst 17 blir vi lurade!
Visserligen så har jag slutat för lite över 2 år sen, men att göra så är ju urfult! Det är på något sätt att luras… Så du menar, att skulle jag köpa ett paket Marlboro så är det alltså bara 19 cigg i det? och rulltobak är ju apdyrt, det vet jag….. köp i så fall råtobak det gjorde jag de sista åren jag rökte….
Den här firman är Helt OK
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2 Jaha, är det därför? Det visste jag inte. Jag visste inte om man får skriva vilket märke, men eftersom andra nämner sånt, här så gör jag det nu också. Jag röker Röda Prince ( mjuk pack ) och köper alltid 2 limpor varje månad.
Men mig, kan man inte lura utan att jag märker det ( inte när det gäller mina cigg ) Jag såg först på den lilla etiketten som är högst upp på paketet att den var gul, den brukar vara vit.
#5 Vet ej med Marlbororo, men det är nog samma tyvärr.Jag vill ha mina 20 stycken när jag betalar för det. 19 är dessutom en ojämn, irriterande , konstig siffra. Fast det är nog inte det värsta egentligen. Det som är mest irriterande som jag märker nu, är ju att de tar slut så snabbt, det är ju inte lika mycket tobak idem. + längre filter. Så de har ju dragit ner på 3 olika sätt!!! Fräckt!!!
#4Sträckor, små promenader som man går ofta, är ett bra sätt att märka om ciggen räcker längre eller kortare. Jag märkte det på att ciggen tog slut innan jag kommit fram till affären därhemma.+ Den sista sträckan som är till bussen ifrån mitt naturreservat, så märkte jag att ciggen inte räckte ända fram till busshållsplatsen som den annars alltid har gjort.
så det är alltså bara 19 cigg i ett vanligt paket? jag vill minnas, att de tog ju boert småpaketen för att det ansågs mer lockande med färre cigg eller nåt… idiotiskt. OCh nu strävar de efter färre cigg i paketen?
Alltså småpaken på 10 st är (har varit) billiga så att ungdomar hade råd med cigaretter därför fick dom sluta med dom. Det skulle inte locka omyndiga personer att köpa såna paket eftersom dom var så billiga jämför med ett stort paket.

Jag röker inte, jag snusar. Men jag har hittat en bra leverantör på internet www.snus2.se Finns säkert liknande för cigaretter eller så kanske de säljer cigaretter där också - har inte kollat det.
Vet bara att jag därigenom köper snus för 14 kr dosan istället för runt 35-40 kr. De har inte de märken man är van vid - men de beskriver smaken. Man får testa sig fram och jag har hittat ett märke de har som jag gillar.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#9 Tack för tipset! De har ju mina älskade tre ankare, och dessutom miniportionen av mocca med granatäpplesmak! <3
Paulina
#9 Jösses, de är ju mycket dyrare än vad det är hemma i min affär 
#9 Fel av mig. Tänkte lite fel. Det är faktiskt billigare. Vad kostar frakten och portot?
#12 Som jag förstår det så tar de 60kr för upp till 3kg och 30 kr för 0,25kg. (skalan fortsätter uppåt men man kanske inte köper 10kg :P )
Paulina
Ok, då blir det inte så himla mkt billigare för min del. Har en bra billig affär där jag bor 
Åh då ska jag kolla för sambons räkning… HAn får inte snusa anant än Catch med eukalyptussmak för mig….
299 kr för en stock med catch. Sen är frakten fri om du beställer för över 1500 kr….Ska snacka med sambon när han kommer hem…..
#16 Glöm inte att kolla datumet bara. Nu håller ju snus rätt bra över datumet om man förvarar den kallt (eller fryst för den delen) men det vore ju trist att köpa för mycket som sedan inte används :)
Paulina
Jo, … här mölar han i sig tre dosor i veckan. så det blir ju 6 stänger han får köpa om vi inte köper 5 och nån pyttepryl så att man precis går över 1500 kr…
#18 Bara tre? Lågsnusare!
Skämt åsido, ska man ha sina laster man kan ju lika gärna försöka få ned kostnaderna för dem med för det drar fort iväg!
Paulina
Tycker jag är vrålmycket……det är ju 120 kr i veckan! Nåja, jag har ju drabbas av slå-sig-för-bröstet-syndromet, som alla rökslutare…
Hahaha! Slå dig hur mycket du vill för bröstet för det är en bra sak! :) Men ucsh, påminn mig inte om kostnaden, här går det iaf fem dosor i veckan. Stackars ekonomi!
Paulina
ja det är över 2 år sen jag la av. Provade att snusa, köpte såna där snygga dosor med damsnus, men efter två dagar, så gav jag bort dem till sambon. Det var liksom inte samma sak ändå. MEn de dosorna var ju väldigt goda… Glömt bort vad de heter…. små vinröda dosor med "midja"