Cymbalta
Ska troligen börja att äta Cymbalta istället för Edronax. Har AS och drag av AD(H)D.
Edronaxen får jag sådant lågt blodtryck av. Ligger på 95-110/70. Har svimmat samt varit nära att svimma x antal ggr plus att jag svettas som en gris av den.
Nu vill jag höra era erfarenheter av Cymbaltan. Både bra och dåliga. Biverkningar, samt hur länge de satt i. Dela gärna med er av dos etc. Allt är viktig info då jag läst biverkningslistan och är LIVRÄDD. Mår man verkligen så illa av den och kräks av den som det står?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag åt Cymbalta ett tag. (Harr ADD med drag av AS, eventuellt bipolär 3)
Fördelen med den är att det är ingen period där man blir "sämre" innan man blir bättre.
Jag fick väldigt mycket biverkningar av den så jag har ingen jätte bra erfarenhet av den. Men å andra sidan är jag vääääldigt känslig för mediciner.
Mina upplevda nackdelar med cymbaltan var:
* Illamående
* Yrsel
* Sov OVANLIGT mycket
* Kramper i käkarna
* Klump i halsen
* Noll aptit
* Viktnedgång
Vart bättre i början men sen dala det utför helt plötsligt och det snabbt, så blev tvungen att trappa ur den igen. Men det var nog pga personliga händelser plus min känslighet för läkemedel.
Jag åt Cymbalta kapslar 60 mg en gång om dagen.
Då den fungerade så gillade jag den, det är dom två första veckorna som är lite jobbiga med biverkningarna, det är då de är som värst. Hurvida man får kräkningar eller inte är olika från person till person men jag slapp det, nära, men jag slapp det.
När jag trappade ur den så gjorde jag det på ganska kort tid, gick ned till 30mg en gång om dagen i ca en vecka.
Sedan tog jag den varanann dag i några dagar, sedan slutade jag.
Så att trappa ur den gick väldigt smidigt men det kanske kan bero lite grand på hur länge man ätit den. Jag åt den inte sååå jätte länge men det var ändå ett par månader minst.
Ska du få Cymbaltan mot AS:en och ADD:n? :O
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Konstigt att ingen svarat dig ennu?
Jag har ätit cymbalta sedan drygt ett år.
Jag har aldrig mått dåligt av den. Jag har bara possitivt att säga om cymbalta. Jag har inte mått illa eller överhuvudtaget haft andra biverkningar än blåmärken och öronpip.
Dessa biverkningar är för mig mikroskopiska i gemfört med hur jag mått tidigare.
Jag äter 120mg/ dag. och kommer förmodligen äta den resten av livet.
m.v.h/ Y

Mådde väldigt dåligt på Cymbalta, åt de i 8 månader. De hade ingen effekt alls på min depression, jag blev suicidal, hade hjärtklappning, skakningar. Fruktansvärt obehagligt.