Utmattning
Har haft mina barn här några dagar (vi föräldrar är skilda) och har varit väldigt aktiv. Det har ju både varit underbart väder och så har jag haft en massa projekt igång. Har helt enkelt haft världens energi i fem dagar 😃
Men så blir det ju som det alltid blir; idag när jag hade lämnat barnen på skolan kom jag hem och däckade i sängen och sov till 15:30. "Tur" att man är arbetslös.. Känner mig enormt seg nu och undrar om jag kommer kunna sova inatt 🤔
Någon som känner igen sig? Hur brukar ni må efter att ha haft uppåt-dagar?
Jag gör. Brukar också bli helt slutkörd efter en 'lång' dag. Kan handla om många olika saker. Tex jobbade jag över en dag ca 1-1.5 timmar och var helt död sen. Självklart jobbade jag mindre dagen efter (har bipolär +add). Allt slutade med ett jag nu varit hemma i ca 1 månad, helt slut och deppig. Orkar inte göra mycket alls.
Anna och taxen Max
Ja jag har också sånna där ryck och 5 dagarsperioder är väl standard för mig. haha. De kommer väl kanske en gång i månaden eller varannan kanske.
Jag drar igång all världens projekt och är så himla glad och pigg och får för mig de allra tokigaste grejer och är rå-peppad. Jag gör allt på en och samma gång.
Sen blir jag helt slutkörd och orkar ingenting. Blir nedstämd förstås för att jag inte lyckats slutföra alla projekt jag dragit igång.
Konstigt nog inser jag aldrig att det handlar om en sån där bipolär uppåtperiod. Jag tror att "nu mår jag bra". Men det gör jag ju inte. :P
Ha en bra dag! // Pernilla
Hehe jag brukar tänka att jag "måste ju passa på när jag mår bra" :p
Anna och taxen Max
Nu de två senaste dagarna har också varit sega. Har inte kommit upp ur sängen förrän 14, och har inte orkat ta itu med hushållsarbetet som blivit lidande på grund av mina projekt. Nu ligger det grejer överallt, det är dammigt och stökigt, en massa disk. Jag har i alla fall äntligen orkat ta en dusch nu, första gången på 4 dagar.. Ätit har jag knappt gjort heller. Det har blivit äpple, yoghurt, fil, flingor, popcorn och chips.
Men idag ska jag försöka rycka upp mig. Har som sagt kommit ut ur duschen, och ska röja i lägenheten så mycket jag orkar. Om jag får i mig någon riktig mat är väl en annan fråga.. känns inte så lockande att laga mat när det ser ut som skit i hemmet.
Prova att dela upp det i etapper och göra det enkelt. Behöver inte vara perfekt. Brukar också må sämre när det är stökigt runt omkring
Anna och taxen Max
Jo, precis vad jag gör. Börjar med vardags/sovrummet eftersom det är där jag spenderar mest tid. Har bara dammsugning kvar här så är det fint sen 🙂