fel diagnos över 30 år!!
hej jag har suttit och sökt på google nu i flera timmar. är det någon som vet hur dom gjorde utredningar för 30år sen (bipolär) det är så att min farfar har den diagnosen sen 30år tillbaka. inget stämmer med hans symtom!! jag har även pratat med experter iinom neuropskiatrin. jag är så säker på att han har adhd. känner igen mig så mkt ihan innan jag fick hjälp. men nu så ska jag byta läkare på han och låta dom få göra en ny utrdning. han har säkert haft 150olika läkare min farmor mår så dåligt över detta. så nu har jag fått fullmakt av farfar och ska hjälpa han och se till att han har samma läkare. även vara med på läkarbesöken. det är så mycket att berätta om detta. och då skulle ni förstå ännu mer. en sak jag kom och tänka på. adhd fanns inte för 30år sen plus att min pappa syster jag och två kusiner har adhd. de är väl ärftligt? även bipolär är ärftligt. varför har alla vi adhd och han "bipolär? dom har inte utrett min farfar nått mer än det för 30 år sen. och visar det sig att han haft fel mediciner över 30år och gjort farmors liv till ett helvette under många år. då borde man väl kunna göra en stämning.? även neuropsykiaterna jag pratat med säger att det låter verkligen inte som bipolär och att det är bra att jag nu kan hjälpa han med utrdningar och läkarkontakt. för tidigare farmor har. dom inte lyssnat på. hon som nästan är 80år ska inte behöva.må dåligt och ringa och ringa och leta och sen inte bli tagen på allvar. har även pratat med min mor och far och dom säger samma. så nu ska jag göra allt för farfar så han får rätt hjäkp som han förtjänar.