Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettallmän-psykiatri
Läst 1699 ggr
[MissCaandy]
0

Hur orka med?

Hej! Jag vet inte varför jag väljer att skriva här egentligen. Vill mest skriva av mig, och höra om någon kan komma med kloka råd.

Jag har inte tid med någonting. Mina kompisar är less för att jag aldrig orkar ses.

Hemma ser det ut som SKIT trots att jag tycker jag diskar och tvättar osv typ var tredje dag och trots att jag typ bara är hemma på helgerna.

Jobbar heltid och håller på med körkortet.

Har diagnosen Borderline och ADD, jobbar också med sorgen från när min mamma gick bort för 4 månader sen.

Har även hund och sambo också. Min Sambo tycker jag aldrig har tid att hitta på någonting med han heller.

Om en kompis vill ses kan jag nästan börja gråta för att då försvinner det tid till att t.ex. försöka städa hemma eller göra nåt för hunden.

Inte för att jag inte vill ses, utan för att jag inte förstår hur jag ska hinna. Plus att jag behöver tid till att sörja också. Kan ju inte göra det på jobbet direkt.

Efter en arbetsdag + övningskörning är jag så slut så jag kommer hem, går en kortis med hunden och somnar som en sten tills nästa dag. Så vill jag ju inte riktigt att det ska vara.

Hur ska jag få allt att gå ihop?

Anna4077
0

Lever med liknande problem fast jag jobbar inte. Hjälper din sambo dig?

Anna och taxen Max

[MissCaandy]
0

Oh ja, det gör han. Dock har han lite samma problem, fast han jobbar bara mån-ons så på tors & fre brukar han få värsta städrycken och städar ALLT.

Jag hade samma problem när jag inte jobbade också. Såg ut som skit hemma och sov mycket, MEN jag orkade träffa kompisar istället.

Anna4077
0

Det jag har gjort är att se över mina prioriteringar. Tyvärr har nöjen och kompisar prioriterats bort :( tråkigt men jag måste försörja mig och ta hand om hemmet i första hand. Har du en läkare du pratar med dina problem om? Det kanske är så att jobba heltid inte är något för dig?

Anna och taxen Max

[MissCaandy]
0

Jag ska träffa läkare för min ADD denna månaden och få mediciner utskriven. Jag är livrädd för att bli sjukskriven en viss procent. Vad ska min chef säga? Jag kommer ju får sparken. Och då kommer jag stå där utan pengar.

Anna4077
0

Vet inte om dom kan sparka dig hur som helst

Anna och taxen Max