Fri men ändå inte!
Jag låg inne på psykiatriska slutenvården i 3 veckor och 5 dagar, men jag ville bli utrskriven direkt egentligen p.g.a starka självmordstankar och självmordsplaner. Dock hade jag inget val och kunde inte bli utskriven p.g.a att en läkare hade satt LPT (Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård) på mig.
Gjorde cirka 5 självmordsförsök på avdelningen,
möjligtvis rop på hjälp, förutom försök 3 där jag
var såååå nära på att lyckats, iochmed att personalen
fick dra igång storlarmet och det tog tid innan dom
fick loss det runt min hals.
På så sätt blev jag nöjd när dom lät mig bli utskriven,
LPT:n blev avskriven och någon dag senare skrevs
jag ut. Dessutom var det ÖVERBELAGT på avdelningen
så jag förstår dessutom lite varför jag blev utskriven.
Men det var verkligen en frihet att bli utskriven,
för nu vet jag att ingen kan stoppa mig om jag
bestämmer mig igen för att dö.
Då jag har en självklar självmordstaktik,
som omöjligt kan stoppas eller misslyckas.
Idag är ångesten hög, och tagit en av min behovsmedicin.
Men hur fan kommer det sig att allt blev tusen gånger värre
över en kväll? Jag vill egentligen ge upp, men jag kör "10 minuter till" metoden för tillfället.. Någonstans där inne finns det väl en liten överlevnads instinkt kvar. Trots allt som skett. Trots alla tankar, planer osv.
Dessutom har självskadetankarna blivit 1000 gånger värre nu.
Förlåt att det blev så långt..
Ja ha selv vat der å nu efteåt kan ja seja at ja int vile dö utan d va et rop på jelp even om ja va veldit nera et par ggn, å nu vil ja int nåt mer en at leva! Vad jör at Du må så dålit? Ha du fösökt ta reda på grunden til dit mående? om du skule lykas me de hemska Du just nu skriv om, Ha du då tenkt på ala dom som måste lev kvar efter dej? Hur ska dom må? E de int vert at söka jelp istelet Fö hu myke man en tro at man int Ha nåra krafter kvar så nånstans der ine så fins d lite extra man måste bara vilja ta fram dom å vilja ta emot jelpen Hur svåt d en e! Ja vegra d i början å d va int let men ida ångrar ja int at ja jorde det, mit liv e int perfekt men ja elskar at se mina barn vexa up :) Vet int om deta e nåt stöd men at ta livet av sej e veldit egoistiskt å många få lev kvar med et frågeteken resten av liv å sorjen! Så mit råd at Hur jobit d en e så sök jelpen å ta emot den fö nånstans fins et jus som komer at jöra at Du vil leva ijen!