Psykisk sjukdom?
Har stått ut med det här i flera år nu och nu orkar jag inte mer.
Sen tidig ålder (skulle chansa på typ 7-8 år gammal) har jag känt en ENORM svartsjuka och avundsjuka när någon annan kommer nära någon som jag känner t ex en kompis. Det här händer aldrig när det gäller min familj, enbart mina vänner.
Jag har oftast blivit beskriven som väldigt hagalen och att jag blir extremt "besatt" av en person, för det är vad jag blir. Jag blir besatt av vissa personer som jag kommer nära och känner att jag klickar med denne.
När någon inte svarar mig t ex på sms eller på Facebook så börjar jag tänka "hon undviker mig säkert", "jag har gjort något fel" och sen börjar jag rent utsagt trakassera personen tills denne svarar mig och där tar oftast våran kontakt slut.
Såhär har det varit så länge jag kan minnas. Det är bra i några månader, men så fort någon slutar prata med mig så blir jag så fruktansvärt paranoid och blir liksom en helt annan människa? Jag kan slänga ur mig jätte elaka saker när jag blir såhär.
Jag vill egentligen inte trakassera folk tills dom svarar mig, men jag är en sån person att jag vill ha svar DIREKT, för om någon väntar med att svara mig så blir jag oftast jätte deprimerad och tror att det är mitt fel att personen inte vill prata med mig.
Jag blir jätte svartsjuk när någon börjar lära känna en kompis som jag haft väldigt länge och jag gör oftast allting för att separera dom. Som sagt, jag är hagalen och besatt.
Jag vill aldrig ha fel. Jag vill alltid ha sista ordet i en diskussion. Jag kan bli elak om jag inte får som jag vill.
Det här är anledningen varför jag inte har så många vänner. Jag har försökt ändra på mig och min mamma säger alltid att jag ska "ignorera det" så fort jag börjar bli svartsjuk eller arg på någon, jag KAN INTE. Jag har försökt, men JAG KAN INTE.
Alltså jag orkar inte mer.
Jag har försökt ta paus från Internet flera gånger men jag kan inte. Jag är beroende av Internet och av min telefon. Jag blir beroende av personer. Jag orkar inte.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Det låter som du behöver terapi. Jag kan inte så mycket om sånt men mitt förnuft säger mig att du behöver tala med nån. Få remiss och sen få behandling. Det vore väl inte så dumt?
Jag har fått hjälp av min kurator men jag blir bara arg…
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.