Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettallmän-psykiatri
Läst 1897 ggr
Virvlan
0

Byte av mediciner

Okej så jag har ätit citalopram men det gav mig biverkningar som ökad trötthet, kunde sova flera timmar på dagen och sedan länge på natten in på morgonen. Sova sova sova.. orkade inte göra något. Ökad aptit så jag gick upp 15 kg. Nu har jag bytt till fluoxetine, ätit 5 veckor. känner mig piggare och har inte alls lika aptit som förut, vill knappt ha något vilket jag tycker är bra. dock känner jag mig ledsen större delen av dagen och grubblar en del, de kan dock ha att göra med att jag haft mycket med jobb osv de senaste månaderna. så jag vet inte.. men någon som har erfarenhet av fluox? ska jag vänta eller ska jag gå på en annan medicin? jag vill inte vara ledsen.. min läkare sa jag skulle testa ytterligare en, som var mer lik citalopram men som inte behövde ge samma biverkningar. jag vill inte vara trött hela tiden!! men även inte ledsen.. hm.. svårt de här..

Mephi
1

Jag käkade citalopram i sådär 8-9 år tills jag tröttnade på att inte känna någonting. 
Har dock inte testat fluox, men alla medeciner har ju olika effekt och biverkningar på alla, så egentligen tror jag inte du kan få något bra svar här. Du får helt enkelt testa och se vad medecinen gör mot/för dig :)

-