Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketter: personlighetsstörningarborderline
Läst 2344 ggr
lurituri
0

Jag trasslar med 2 män!

Har råkat hamna i en situation som känns helt ohållbar och som börjar tära på mitt redan plågade psyke, mer och mer. Blev dumpad av mitt ex på ett ganska elakt sätt. Blev så förtvivlad att jag nästan ville ta mitt liv. I ren desperation kastade jag mig in i ett förhållande med mitt ex's raka motsats. Inga likheter finns mellan mina 2 män som jag nu försöker hinna med att träffa båda två sen exet hörde av sig och ville att vi skulle dra ett streck över hans beteende. Jag är så stressad av detta, vet varken ut eller in. Försöker att pussla ihop livet med 2 helt olika män Jag ljuger, hittar på konstiga saker och slingrar mig. Min Borderline blir knappast bättre av den här sjuka situationen. Tvärtom. Jag känner mig som en hemsk och falsk människa. Men jag vill ju inte såra någon. Mig själv sårar jag varje dag genom att försöka få det här konstiga livet att funka. Ingen av dom kommer att vilja veta av mig om sanningen kommer fram. Hjälp mig! Vad ska jag göra? Hur ska jag tänka egentligen? Lurituri

VildaVittra
6

Ja, det låter ju som minst en karl bör tas ut ur ekvationen. Vilken av dom får dig att känna positiva känslor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
3

Om ditt ex dumpa dig på elakt sätt kan du förlåta detta o leva med honom? Kan ni prata om det utan att enkelt dra ett sträck, är han villig o prata om hans sätt - hur han dumpa dig och du får orsaken varför han bar sig så illa åt? 

Fundera kring detta och hur är den nya är det så att du inte har känslor alls för honom? Det är ändå läge för dig att vara ärlig att såra två personer mår man skit över för det är det man gör när man ljuger o slingrar sig.

Säger som 1 karl bör tas ur men vem bör du själv känna efter i hjärtat på dig själv. Lycka till

lurituri
0

Tack snälla ni för svar! Det som mal i mitt huvud är om jag över huvud taget kan lita på mitt ex. Vad är det som säger att han inte tänker dumpa mig igen nästa gång han får för sig att jag inte passar honom?!exet är väldigt krävande och jag kan inte riktigt vara mig själv. Han klagar mycket över mitt sätt att leva och vara. Nye mannen verkar tycka om mig precis som jag är - men å andra sidan har han en massa krångligheter i bagaget som gör att vi inte kan ha ett bra sexliv! Mitt ex och jag kan ha passionerat sex - det är nästan därför jag inte vill vara utan honom. Gode Moses, snart släpper jag bomben och berättar sanningen för båda så får det bli som det blir!!! Varför ska vi Borderlinare alltid krångla till saker och ting? Kanske ska jag bara vara ensam. Ledsen Lurituri

VildaVittra
1

#3 Om du inte kan vara dig själv med ditt ex, är det då dig han älskar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lurituri
0

Det är väl sådana frågor jag bör ställa mig själv antar jag. Jag har bara varit kärleksfull hela tiden. Men nu beter jag mig som ett svin. Ljuger och är falsk. Lurituri