Annons:
Etikettanhöriga
Läst 7251 ggr
[Wijnja]
3/9/18, 1:25 PM

Vet inte hur länge jag orkar

Jag vet inte hur länge jag orkar med min mamma hon är som ett barn får inte Jon som hon vill blir hon aggressiv och hot full

Annons:
MonicaLagerquist
3/9/18, 1:26 PM
#1

Bäst att låta bli att umgås med henne om du bara mår dåligt av det.

Stolt ägare till fem La permer

[Wijnja]
3/9/18, 1:31 PM
#2

Ja hon kan inget hon kan inte hantera pengar

Maria
3/9/18, 1:59 PM
#3

De bästa är nog att vara ärlig mot henne och säga att du drar dig undan för att du inte orkar så är "bollen" hennes sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/9/18, 2:14 PM
#4

Precis

vallhund
3/9/18, 7:39 PM
#5

Varför umgås du med henne?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Farwuq
3/10/18, 12:03 PM
#6

Du är en vuxen människa och du väljer själv vem du vill umgås med.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Jarl]
3/12/18, 10:52 PM
#7

Vet inte riktigt om jag kan hålla med er men familjen är viktig! Om din mamma är sjuk eller något behöver hon din hjälp.

vallhund
3/13/18, 1:12 AM
#8

Man har inte skyldighet att ta hand om sina föräldrar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Jarl]
3/13/18, 3:15 PM
#9

Men har föräldrarna ställt upp vid en uppväxt så är det väldigt hårt och inte hjälpa föräldrarna. Är ju skillnade om föräldrar haft missbrukar problem.

Invadrare är bättre med att ta hand om sin familj dom håller i hop. Svenskar håller inte alls ihop och lever i ensam hushåll och mår dåligt

vallhund
3/13/18, 7:17 PM
#10

Jag lever i ensamhushåll  o mår inte det minsta dåligt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Jarl]
3/13/18, 8:00 PM
#11

Vill inte kappa tråden men varje  svensk familj är splittrad! Träffar varandra på högtidsdagar och bråkar! Alltid bor man långt ifrån varandra:(

#10 Det är ju så olika men vem mår inte bättre av närhet?

Maria
3/13/18, 8:14 PM
#12

#11 Så är det inte i min familj och det är jag glad för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/14/18, 3:04 PM
#13

Nej tur ni inte har en sån morsa set ska ni vara glad för

Annons:
Geru
3/15/18, 10:38 PM
#14

#9 Svenskar trivs bäst i ensamhushåll, oftast, om man ska titta på statistik kring singel-hushåll, innan man bildat familj. 

Att någon fört dig till världen ger dig ingen skuld att göra något för dem, om de beter sig dåligt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/15/18, 11:09 PM
#15

14 hur vet du det? Vi äter mycket ant-depressiva och mycket själmord.

Men dom kan bete sig bättre om dom känner sig älskad.

Blir förvånad av att det är så många som inte håller av sin familj.

Vad ska det stå i lagen att ta hand om sin familj?

Geru
3/15/18, 11:31 PM
#16

#15 Vi räknas också som ett av dom lyckligaste folken i världen. Vi behandlar sjukdomar som uppstår.  Självmordshalten i Sverige är inte väldigt uppblåst eller så. Vi ligger runt 1 per 100000 mer än Eu genomsnittet.

Nej, det är inte så det fungerar.  Folk beter sig inte bättre för de känner sig älskade, och det är långt i från säkert att du kan påverka den känslan.

Man håller av den familj som är värd att hålla av. Familj har inget med blod egentligen att göra, det handlar om vilka som är där för dig och en rad andra faktorer.

Det står lagom mycket i lagen om att ta hand om sin familj.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/15/18, 11:49 PM
#17

Det står lagom mycket i lagen om att ta hand om sin familj. Så varför är ni så emot det?

Vi är på 46 plats i sucide

Jo det är exakt så det fungerar har man en kärleksfull familj så tar man hand om varandra.

Vi trivs inte alls i ensam hushåll

Om din mamma och pappa har skapat dig till denna värld så tar man hand om varandra!

Jag menar måste det stå i lagen för att folk ska ta hand om sin familj?

Maria
3/16/18, 5:55 AM
#18

#17 Om din mamma och pappa skapat dig till denna världen så tar man hand om varandra!

Jag hade sååå önskat att dina ord var sanna men det fungerar ju inte så för alla och det vet jag av egen erfarenhet tyvärr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/16/18, 8:24 AM
#19

#17  Så om ens föräldrar misshandlar en fysiskt och psykiskt är man ändå tvungen att älska dem och ta hand om dem?

Är det inte bättre att släppa taget gå vidare och försöka bli en hel människa.

Stolt ägare till fem La permer

Geru
3/16/18, 1:39 PM
#20

#17 Det är vi inte. Skapa inte en vi och dom situation från ingenting. Man tar hand om den familj som man borde ta hand om. Den bra familjen.

Nej, det är det inte. Varken här i Sverige eller på andra platser i världen. Fast det beror ju självklart på vad du lägger för värdering i termen kärleksfull.

Jo, det gör vi. Det går tyvärr inte ens att argumentera med, eftersom det är statistiskt bevisat.

Varför då? Om dom slår dig, eller behandlar dig dåligt, varför då?

Det ska inte stå i lagen. Det har inget där att göra alls. Du ska inte tvingas ta hand om folk som kan behandla dig illa. För vi tar redan hand om de som inte behandlar oss illa.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Calcifer
3/16/18, 2:14 PM
#21

Man har ingen skyldighet att ta hand om sina föräldrar, speciellt inte om de får en att må dåligt. Min mamma har alltid stått vid min sida och tagit hand om henne, det finns ingen tvekan som helst hos mig att jag alltid kommer ta hand om henne också, om hon behöver. Min pappa har däremot aldrig funnits där, behandlat mig som skit, och jag har inte träffat honom sen jag var ung tonåring. Jag är inte skyldig honom nåt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/16/18, 5:07 PM
#22

Har inte era föräldrar ställt upp för er eller? Som Calcifer

#18

#19

#20

Maria
3/16/18, 5:17 PM
#23

Nej

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
3/16/18, 5:19 PM
#24

Nej.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Geru
3/16/18, 9:50 PM
#25

#22 Jodå. Och jag har ställt upp jag med. Jag bara säger att så är inte fallet för många.

Och åter igen, varför ska du vara där för familj som slår dig och är elaka mot dig? Förklara det för mig så jag kan förstå din logik, om det finns någon.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/17/18, 3:38 PM
#26

Jag pratar inte om misshandel.

Bara säger har dom en gång älskat dig så kan dom älska dej en gång till.

Maria
3/17/18, 3:40 PM
#27

Det finns annat är fysisk misshandel som för evigt kan förstöra en relation. Framförallt mellan föräldrar/barn.

Föräldrar har ansvar för sina barn och får absolut inte göra dem illa på vilket plan det än handlar om.😡 Fysiskt, psykiskt, sexuellt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Geru
3/17/18, 3:42 PM
#28

#26 Du kan bränna broar ordentligt. Vissa saker gör att man rakt av kan klippa ut någon ur ens liv, familj eller inte.
Varför ska det vara något man vill? Det finns andra som älskar en som inte förstör ens liv eller tvingar till sig omvårdnad och annat skit.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/17/18, 3:54 PM
#29

Berätt vad har hänt er familj?

Geru
3/17/18, 3:58 PM
#30

#29 Varför ska jag dela med mig om historier kring min familj med någon som är extremt fördomsfull och alltid verkar ta förövarens sida i historier? Kommer jag knappast göra.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
3/17/18, 4:29 PM
#31

Föräldrar väljer att skaffa barn, barn väljer inte att bli födda. Ergo, föräldrar har en skyldighet gentemot sina barn men det har inte barnen. Däremot om man har en fin relation med sina föräldrar säger det väl sig självt att man hjälper dem om de behöver. Och har de brutit ner en eller ens förtroende får de skylla sig själva om man inte vill ha kontakt längre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Geru
3/17/18, 4:33 PM
#32

#31 Väldigt bra uttryckt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/17/18, 4:41 PM
#33

#30 Du behöver inte

#31 Ja men kan vara sjukdom bakom och då behöver dom ju all hjälp dom kan få.

Geru
3/17/18, 4:43 PM
#34

#33 Nej. Du ska inte offra ditt eget välmående för någon annan. Det finns gränser.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
[Jarl]
3/17/18, 4:55 PM
#35

#34 Va har du ingen medmänsklighet?

Geru
3/17/18, 4:58 PM
#36

#35 Jo, det har jag, men vad är poängen med att två mår dåligt? Att hjälpa någon annan är inte att offra ditt eget välmående, att offra ditt eget välmående menas med att du själv far illa av situationen.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
3/17/18, 5:07 PM
#37

#33 Vad skulle det vara för sjukdom? Det går ju att ordna så någon får den hjälp de behöver utan att kliva in personligen. Skulle det falla på mig att ordna äldreboende åt min far skulle jag göra det men jag skulle knappast dra på mig något jobbigt eller låta det stressa sönder mig. Då överlämnar jag det åt någon annan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/23/18, 4:01 PM
#38

Ja staten tar hand om alla då behöver vi inte ta hand om varandra eller?

Skulle inte tycka det var roligt att ha någon föräldrer i äldreboende.

MonicaLagerquist
3/23/18, 4:14 PM
#39

#33 Det är vår och svärmors högsta önskan just nu.Att svärmor ska få ett vettigt boende Slippa vara ensam och rädd.

Stolt ägare till fem La permer

Geru
3/25/18, 12:55 AM
#40

#38 Du har inte direkt något val med det om det är så att dom inte klarar sig själva, och du själv jobbar. Eller hur tänkte du lösa det problemet? Sluta jobba? Sluta träffa vänner? Aldrig gå i från hemmet?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/25/18, 3:00 AM
#41

Ja man slutar jobba och tar hand om sinna föräldrar.

Annons:
Maria
3/25/18, 7:53 AM
#42

#41 Så fungerar det ju inte. Tyvärr i många fall och en välsignelse i andra. Vem ska försörja er allihop t.ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/25/18, 8:18 AM
#43

#41 Hur skulle det gå till hade du tänkt.Vi har tio mil till svärmor.Ska vi flytta in i hennes lilla lägenhet allihop då?Eller ska vi åka dit fyra gånger per dag och en gång på natten.

Stolt ägare till fem La permer

[Jarl]
3/25/18, 5:09 PM
#44

#42 Det går ju att leva på akassa eller soc. Eller gå ner på deltid.

Sen får ju föräldern pansion också.

Allt går bara man vill.

#43 Hon kan väl bo hos er?

Invandrare är jättebra på att ta hand om sin familj! Där har vi något att lära.

MonicaLagerquist
3/25/18, 5:13 PM
#45

#44 Du är rolig du så alla som här föräldrar som behöver hjälp ska säga upp sig från jobbet och gå på soc bidrag.

Nej svärmor kan inte bo hos oss.

Stolt ägare till fem La permer

[Jarl]
3/25/18, 5:15 PM
#46

#45 Eller akassa eller deltid!

Varför inte?

Tiggare och arbetslösa klarar ju av att spara miljoner.

Somalier klagar ju av att bo i en lägenhet med hela familjen.

Calcifer
3/25/18, 7:40 PM
#47

…. Det var det dummaste jag hört. Jag får aktivitetsersättning då jag inte kan arbeta och jag klarar knappt att försörja mig själv på den, glöm din dröm att jag skulle ha råd att försörja min mamma också. Som pga det ena och det andra får knappt 6000 i pension per månad. Hela hennes summa skulle försvinna omedelbart på hyra eftersom jag bor för litet för att vi skulle kunna få plats här, och då ska alltså den lilla peng jag får räcka till att försörja två vuxna människor. 

Glöm. Skulle aldrig gå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
3/25/18, 9:56 PM
#48

Att hjälpa min mormor när hon levde var ett kärt besvär och jag hoppas att jag kunde ge tillbaks lite av all den kärlek och generositet som jag fick under min uppväxt. Mina farföräldrar däremot skulle jag inte ens lyft ett finger för och de kunde ärligt talat ha fått leva i misär utan att det bekom mig. What goes around comes around… För övrigt håller jag med, att skaffa barn är ett val och ett ansvar man tar på sig. Jag har varken bett om att få bli till eller att få ett påtvingat ansvar för icke önskvärda släktingar!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Jarl]
3/25/18, 10:25 PM
#49

#47 Okej hur mycket får du?

I Aktivitet försäkring? +Bostadstilläg.

Finns gått om invandrare som sparar pengar och bor trångt!?

Farwuq
3/26/18, 6:56 AM
#50

Vi har alla olika förutsättningar och möjligheter att hjälpa andra, själv är jag så svårt sjuk att jag tidvis skulle behöva en personlig assistent.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

m2studio
3/26/18, 9:53 AM
#51

Jarl , du håller på diskutera en Sak som är verkligen kulturs fråga.

Europa befolkningen har utvecklat sig mycket stort efter Renässansen och de lär sig av varan samt har sina egna kulturer också.

Andra människorna i hela världen har sina livskvalitet och kulturer också. Ex. i Mellan Östen kulturen är så som du berättar att man tar hand om sina föräldrar även om dem är elaka. Ja du har rätt men i Europa och speciell i Norden kulturen och utvecklingen har passerat sådana frågor och har låst problemen ex. med äldreboende och mm.

I mitt gamla hemlandet Iran, har samhälle fått lära sig från Europa att ha äldreboende och idag finns många i Iran, men samtidigt har set att det finns massa alltså mängd med reklam och liknande på nätet på persiska att handlat om "inte lämna dina föräldrar till äldreboende utan att ta hand om de" . Det är kulturen och inte är svårt och förstå.

Jag säger inte att Nordens kultur är dåligt nej, utan att dem har utvecklat och passerat sådana frågor. kanske alla inte är så även här i norden och själva tar hand om familjen men samhälle i dagens läge tvingar oss att ordna äldreboende för dem.

Jag har varit en bra pappa tycker jag och enligt min son och han studera läkarlinje i Sverige och jag fortfarande tar hand om honom och betala alla utgifter och inte tillåter honom att låna från CSN och även fixar lite mera lyxigare liv för honom, där i mot förväntar aldrig att han ska ta hand om mig nej.

Sann kärlek ska inte tillåter mig att besvära honom i hans bästa ålder/tid att bekymra sig och mig hemma med sin fru och barn eller som ogift, nej. Då tid jag har levt mitt liv och ska lämna honom att ha sitt liv och skrev ett stort anteckningar för mig själv att inte störa honom när jag är gammal och kommer ihåg vad ska jag INTE göra för att inte störa honom.

Han har sitt liv framför sig och jag har levet mitt liv. Ja, jag har hjälpt med hans uppväxt med OCH? det var jag som tog honom till världen och är mitt uppgift än så länge jag lever hjälpa honom/ ger honom och inte tvärtom. man ska inte ha så stor ego att förvänta att barnen ska ta hand om mig nej. Mitt kultur har fel, inte bara i denna frågan utan i kanske tusen andra frågor som jag borde lära mig och försöka att ändra den genom att lära mitt barn hur är kulturen vad är felet med den.

Att ta hand om vår föräldrar har andra orsak som slutända hittar man rötterna i kulturen och ex. är religiösa tankar. I muslimska länder säger man hela tiden till barn att om ni tar hand om eran föräldrar då har ni en plats i Paradiset, ja, samhälle kräver att man göra det för att då fanns inte äldreboende, samt regeringen betalar inte kostnaden utan barnen ska betala hela och ändå det är väldigt tungt för barnen ekonomimässigt, dessutom resten av släktingar kommer att mobba barnen att lämnade sina/sin pappa eller mamma till äldreboende.

Sämsta saken som fortfarande störa mig är att våran föräldrar ger oss hela tiden skuldkänslor som man inte förstår det än så man inte har barn själv och inte tog hand om sitt barn. Det är att dem hela tiden säger att dem tog stor besvär på sig för våran uppväxt och dem offrade sig väldigt mycket och dem slarvat bort sitt liv för oss och bla bla bla bla.

Herre gud, ni anar inte hur stor den skuldkänslorna skadar barnet och ändrar deras liv från ett fint och normal liv till ett helt helvetet kanske. 

Jag bestämde inte att födas, jag bestämde inte mitt uppväxt, jag kom till världen eftersom ni inte har kontroll över er själva liksom sa jag till min mor. 

Föräldrar har totala ansvaret för sina barn och måste ger dem bra uppväxt, utbildnings möjligheten, tillräckligt näringsrik mat, tillräckligt bra kläder och tak över huvudet och största av allt oändligt kärlek. KÄRLEKEN SKALL VARA KRAVLÖS tycker jag. Det är minsta som föräldrar skall ger alla sina barn.

Om man har fått smörgås hela tiden, inte fått leksak, inte fått kärlek, inte hade båda föräldrarna samtidigt, har haft svårt och miljon tals andra problem är en annan sak och kommer tillbaka till kultur och hur själva föräldrarna hadr för uppväxt. Det är en psykologi frågan som fall till fall har mycket stora skillnad.

Ber om ursäkt att det blev så lång men det var länge som jag tvekade att skriva eller inte i den här tråden som blev snett från TS frågan som har varit annat än denna ämne.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Calcifer
3/26/18, 12:50 PM
#52

#49 Du har inget att göra med hur mycket pengar jag får eller inte får. Och invandrare bor trångt för att de måste. Jag med min psykiska ohälsa skulle inte kunna dela min lägenhet med någon annan. Det får för övrigt inte ens plats med en säng till, men morsan kan väl sova under ett bord då, enligt dig, eftersom det SKA gå att ta in sina föräldrar och försörja dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/26/18, 5:20 PM
#53

Det var ju du som tog upp det med aktivitet ersättning undrar bara.

Har också ont om pengar men jag och min mamma klarar oss.

m2studio Har rätt det är en kulturfråga i sverige ska man ha hund,volvo,villa,två barn och fru svenska standarden. Staten tar hand om resten.

I andra kulturer bor dom mer tillsammans finns ju miljonär familjer som bor tillsammans dom bor inte tillsammas för dom måste dom bor tillsammans för det är derras kultur och klansamhälle. Muckar man med en syrrian får man hela familjen på sig. Dom håller ihop för det är derras kultur!

Derras levnad sätt är mycket biligare än svenskarnas  standard därför ser vi ett folk ombytte.

Calcifer
3/26/18, 5:41 PM
#54

Det där är något du hittat på själv men visst….


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/26/18, 5:52 PM
#55

Nej titta i södertällje där har du miljon villor med syrriaska familjer!

Varför ser vi ett folk ombytte då om det inte stämmer?

Annons:
Calcifer
3/26/18, 6:06 PM
#56

Bifoga gärna källor som har någon slags merit innan du kastar ur dig dina anklagelser.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/26/18, 11:01 PM
#57

Behöver du källor för det? Naka kommun köpte lägenheter för 30miljoner till en invandrar familj med 5 fruar för ett tag sen eller vad det var………

Du svarade inte på frågan varför ser vi ett folkombytte.

Dom vill ta bort välfärds samhället  och minska lönerna.

Calcifer
3/27/18, 10:32 AM
#58

För att inget du säger har någon logik? Svara på vad, "folkombytte"?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/27/18, 1:37 PM
#59

Du som inte fattar svenskar är dyra har mer ensamhushåll.

Invadrare håller ihåp mer. Ja svara varför ser vi ett folkombyte?

Calcifer
3/27/18, 3:49 PM
#60

Jag har ingen aning om vad du försöker skriva.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/27/18, 4:30 PM
#61

Invandrare är billigare arbetskraft! Svenskar är lata och bortskämda ska ha 35t i lön och fika varje kvart!

Vi tar in massa invadrare för att folkombyte och kanstar pengar på dom så att välfärden ska ta slut.

Politiker vill ha det som i usa.

Invadrare tar mer hand om sin famillj det ligger i derras kultur det minskar kostnader för staten!

Calcifer
3/27/18, 5:47 PM
#62

Jösses.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Jarl]
3/27/18, 7:52 PM
#63

Vad skriv vad du tycker då?

[Jarl]
3/28/18, 4:24 AM
#64

Förlåt calcifer att jag var dum ❤️ men vill gärna veta vad du tänker?

Calcifer
3/28/18, 1:12 PM
#65

Jag accepterar inte din ursäkt, det är inte första gången du helt flippar ut och beter dig oresonabelt. Du framför hotfulla, rasistiska och kränkande meddelanden när du blir arg och det har jag noll tolerans för. DET är vad jag tänker.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/28/18, 5:34 PM
#66

Okej är det något fel att ventilera sina åsikter på ett psykologi forum?

Specielt när man lite vänner och bor långt ifrån varandra?

Rasistiska? Hotfulla? Nu tar du i Jag skrev Tönt till dig.

Nej menar vad tycker du om inlägg #61

Du skrev "Jösses" Utveckla gärna!

Calcifer
3/28/18, 6:27 PM
#67

Uh huh, så du har glömt att du skyllt att det går åt helvete för Sverige på att jag är "för jävla PK" eller att jag tydligen stryker muslimer, övervakning av oskyldiga, misshandel, förtal och annat vidrigt medhårs och därmed är lika skyldig som dem? Selektivt minne är bra att ha hörredu.  (Vad nu muslimer skulle vara skyldiga för har jag dessutom ingen aning om.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Geru
3/28/18, 6:53 PM
#68

Alltså, den här tråden har ju spårat ut. Ingen kan förväntas lägga av med hela sitt liv för en familjemedlem behöver hjälp. Det funkar inte så. Och helt ärligt, invandrare tar inte mycket bättre hand om sina äldre. Det är väldigt vanligt med folk som både jobbar heltidsjobb och samtidigt försöker ta hand om sjuka föräldrar. 

Men du kan inte förvänta dig att folk ska sluta med jobb, sitt levebröd, för någon annan? Ska fler folk då dö och bli sjuka? Du ska inte behöva ta hand om någon på det viset. Du ska inte behöva flytta bort från barn eller partner för att ta hand om en släkting. Var finns logiken i det? I Sverige och i andra länder skapade vi istället ett system som tar hand om dem. Vad är felet med det?

Och nej, du kan inte ventilera vad fna du vill här. Det är inte poängen med forumet. Dina åsikter hör mycket mer hemma på typ Utomjordiskt eller något. Så dra dit istället?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/28/18, 7:28 PM
#69

#67 Nej du missuppfattade mitt PM

#68Jag vet att det är vanligt att dom kämpar och tar hand om sinna föräldrar!  Nej förväntar mig inta att alla ska ta hand om sinna släktingar. Folk gör som dom vill.

Tycker bara att man ska ta vara på tiden och ta hand om sinna föräldrar så gott det går! Vad säger att båda dör man får mer tid med varandra att bo ihop.

Logiken är kärlek❤️

Tycker äldreboende är deprimerande

Och det är mer vanligt att invadrare tar hand om sin familj! Ser det överallt. Är mycket mer vanligare att en Italienare bor till sammans med sin mamma än en svernsk bor med sin mamma.

Eh det tyks vara tillåtet annars skulle tråden vara låst?

Annons:
Calcifer
3/28/18, 8:14 PM
#70

Kör du med kärlek från ditt håll då till en början.

(Och nej, jag läste ditt PM exakt som det stod skrivet, jag är läskunnig.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/28/18, 11:27 PM
#71

#70 

Ja

Nej du förvrängde det Jag menade att du förnekar.

Du kanske ska läsa om den?

Calcifer
3/28/18, 11:40 PM
#72

Noll intresserad av att läsa dina tantrum meddelanden igen, jag är helt medveten om vad du skrev. Menade du något annat än du skrev är det på dig och inte på mig och den här karusellen börjar bli otroligt löjlig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/28/18, 11:48 PM
#73

#72

Så varför svara mig?

Ja det är du som gnäller om ett flera dagar sen pm !

[Jarl]
3/28/18, 11:54 PM
#74

Jag sa att du var PK och du inser inte att det går åt helvete med sverige!

Inte för att du är PK

Sen har du missuppfattat det andra också

Calcifer
3/29/18, 12:06 AM
#75

Jag gnäller inte, jag svarar så gott det går på dina för det mesta helt osammanhängande meddelanden, men ibland är det svårt, eftersom det mesta som sagt inte innehåller någon logik som ens går att svara på. Jag har däremot gjort mitt bästa, dock finns nu snart inga alternativ kvar utom att nicka och le eller driva med dig, och inget av alternativen känns särskilt lockande för jag antar att du inte skulle ta till dig varken det ena eller det andra. Speciellt i denna tråd då du verkar anse att det är rimligt att har man en förälder som behöver hjälp, oavsett om sagda förälder gjort ditt liv till ett totalt helvete, så ska du omedelbart säga upp dig från ditt jobb, börja leva på bidrag (som du magiskt kommer få för soc är ju väldigt kända för att de ger pengar till alla som söker), flytta in hos sagda förälder oavsett om där finns plats eller inte, och ta hand om dem dygnet runt. Bara för att du påstår (helt utan att ange riktiga källor som backar upp ditt påstående) att i andra samhällen, kulturer, länder, och liknande, så fungerar den metoden perfekt och folk gör det med glädje och familjer som tvingas bo 15 personer i en lägenhet så liten att en svensk student skulle rata den tydligen trivs med att dela säng med varandra, ha schema för när de ska kunna duscha då varmvattnet inte kan räcka åt till alla och leva av att äta dammtussar under sängarna (och då tar vi för givet att det inte är under de sängar där kusinerna eller morföräldrarna tvingas sova för att alla ska få plats) och förmodligen även tvingas använda samma kläder, samtidigt, för att barnen vill ut och leka och det finns bara två jackor för fyra barn att dela på.

Men visst, logik.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/29/18, 12:15 AM
#76

Allt jag säger är att ta vara på dinna föräldrar dom finns inte där en dag.❤️

Och du förvränger mycket jag har varken sagt att det är bra att invadrare bor 15pers i en lägenhet. Men dom tar hand om varandra och det är knappast något man behöver en källa på…

Annons:
Calcifer
3/29/18, 12:17 AM
#77

Nä det är ju bekvämt när man kan säga vad som helst och anse att alla ska tro på det utan att man behöver uppge källor som stöttar vad man säger.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/29/18, 12:27 AM
#78

Vad är svårt att tro på?

Calcifer
3/29/18, 12:31 AM
#79

Ungefär 70% av det du skriver, förmodligen skulle siffran vara högre om resten gick att förstå. Men you get my point.

Nu har jag lessnat på din lekstuga, men ha en fortsatt paranoid kväll.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
3/29/18, 12:35 AM
#80

Eh men utvekla då? Vad förstår du inte är det så svårt att förstå att

Man ska ta hand om sinna föräldrar! Som invadrare gör…

Ser du inte det eller? Stora invadrar familjer hela tiden…

äldreboende är deprimerade bättre att umgås så mycket man kan även fast man får ätta nudlar i en månad

Maria
3/29/18, 6:53 AM
#81

Jag  kan förstå att man tycker det är behjärtansvärt att leva ihop med sina äldre föräldrar. Att man tar hand om varandra i en familj. Många länder har inget "samhällsskydd" och man har inget annat val. Det målas upp som glamoröst men är ofta ren misär eftersom man inget val har.

Många kvinnor får ta en enorm böra för det faller ofta på kvinnorna att ta hand om övriga familjemedlemmar. Det var inte länge sedan vi hade fattighus i Sverige eller så sattes gamla människor på "undantag" som det kallades.

Att vi idag har äldreboenden är egentligen ett enormt lyft för hela samhället och för familjer. Ännu bättre var det innan ädelreformen då vi hade ålderdomshem som det hette.

Personligen anser jag att när man får barn så är det barnet som är det viktigaste i livet oavsett ålder. Man har en skyldighet mot sina barn. Man hjälper sina barn både känslomässigt och ekonomiskt (om man har möjlighet). Barnen däremot har ingen skyldighet mot sina föräldrar.

Har man varit en bra och kärleksfull förälder så faller det sig naturligt att man har ett bra förhållande med sina barn utan att för den skull bo tillsammans. Man tycker om varandra helt enkelt.

I TS fall så har hon en mamma som inte verkar ha förtjänat några större känslor bara för att hon råkar vara mamma. Jag tycker inte Wijnja ska ha dåligt samvete över sin elaka morsa.

Jag tycker också att tråden till viss del är kapad😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Geru
3/29/18, 4:27 PM
#82

Tråden är kapad sen länge. Kärlek är, och förblir, ologisk. Den har aldrig varit och kommer aldrig vara logisk.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
3/29/18, 7:28 PM
#83

Det är upp till moderatorer att låsa den!

Nej visst kärleken är inte logisk och det behöver den inte vara.

Annons:
Farwuq
3/30/18, 10:07 AM
#84

Om man låser, så blir det bara en likadan tråd om en vecka eller så. Det är bättre om ni lär er argumentera med vett och etikett.
Varför gömma allt under mattan?
👍
Ni är vuxna människor, lär er behärskning och vi er bästa argumenterings förmåga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
3/30/18, 7:36 PM
#85

Helt enig med Draken.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

m2studio
3/31/18, 10:12 AM
#86

#84 av: Farwuq   ❤️🌺🍸.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Honestyisdead
3/31/18, 2:20 PM
#87

hemska tanke att bo med mamma,pappa brpr och hans familj. pappa hade inte varit långlivad. mamma kommer jag hälpa vad jag kan pappa förtjänar inte min hhälp. jag bor ensam med katt och trivs bra med det.

Upp till toppen
Annons: