Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2745 ggr
Macncheese
2018-06-19 14:13

Stress från jobbet

Jag har precis fått mitt första jobb, mcdonalds. Jag trivs jättebra, mina kolegor är jättesköna o vi har kul tillsammans. Jag presterar bra, trivs med mina arbetsysslor osv. Ser alltid fram emot att komma till jobbet. Men som alla vet så är donken ett stressigt jobb och jag märker att jag har svårt att kontrollera min stress. Det är ingen stress som sitter i huvudet, sätter alltså ingen press på mig själv elr så utan stressen finns i kroppen. Under mina arbetspass är jag så inne i det hela att jag inte riktigt märker den eftersom att den ”matchar” tempot vi håller. Dock känner jag att jag inte kan stänga av den efter jobbet. Min kropp har fortfarande som nått slags underliggande adrenalinpåslag kvar. Som t.ex. nu. Jag arbetade igår och nu dagen efter kommer jag på mig själv med att ligga o ”flaxa” (kom inte på nått bättre ord) med benen eller fötterna. Känner också ibland som ett rus i bröstet. Kan göra andra saker men tappar jag fokus el avslutar det flyger tankarna direkt iväg till jobbet (dock inte på ett negativt sätt, e fortf glad när jag tänker på det). Det hela jag vill komma fram till är att det känns som att min kropp inte förstår att jag slutar jobba o liksom är kvar i jobbmodet. Vet inte hur jag ska hantera det och undrar om det finns någon som varit med om liknande eller har tips?

Annons:
Macncheese
2018-06-19 15:06
#1

Juste.. har en nerv som börjat rycka i mitt öga oxå. Det brukar försvinna om jag gnuggar mig i det men ändå, blir orolig

OnlineCores
2018-06-19 18:18
#2

Det är viktigt att du sover ordentligt, ifall du håller ett högt tempo på jobbet. En sak jag skulle rekommendera är att följa en avslappnings cd när du kommer hem från jobbet för att återgå till normal andning så att kroppen kan reglera sig lättare.

Jag googlade och hittade en cd på livanda.se, det kanske finns någon gratis på Youtube eller liknande också.

Det kan vara en bra träning för dig att lära känna och få en kognition för att reglera tempot.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Farwuq
2018-06-19 20:04
#3

Instämmer, ha en stabil livsföring bredvid, du måste återhämta dig och släppa jobbet när du är ledig. 

Som människa så tål man mycket,
men man måste ha den mentala och fysiska vilan mellan »stress passen«.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
2018-06-19 21:31
#4

Instämmer med pvriga.

Vad har du för arbetstider o hur ser ett veckoschema ut?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Macncheese
2018-06-20 11:07
#5

Tack för svaren, ska testa olika avslappningsövningar, tänker att om inte cdskivan funkar finns det ju andra saker att göra som ger avslappnande effekt. Jag jobbar deltid o mitt schema ser olika ut varje vecka. Dessutom kan jag hoppa in lite närsom så kan inte riktigt svara på den frågan.

Scintilla
2018-06-27 21:16
#6

Om du har spring i benen kanske det kan hjälpa att rutinmässigt dra ut på en joggingrunda.

Annons:
Upp till toppen
Annons: