Kan iFokus förhindra depression?
Forskning visar att aktiv närvaro på sociala medier kan vara positiv för den psykiska hälsan. – Den som är aktiv sänker sin risk att utveckla symptom på depression med 15 procent, säger Lee Smith, docent i idrottsmedicin, i Vetenskapens värld.
Håller du med?
Läs mer här:
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/sa-har-anvander-du-sociala-medier-for-att-ma-battre
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Nja jag kan nog inte hålla med för sociala medier innebär så mycket stress och fokus på att synas med bra bilder som är manipulerade och inte ens visar verkligheten som människan faktiskt lever.
Jag har endast i fokus men jag har provat facebook några gånger efter tjat från vänner och nyligen provade jag igen men stängde mitt konto för jag föredrar att kunna prata med mina vänner IRL inte via en dator och en massa delande om allt och ingenting och uppätna mackor vem vill se sånt 😯 jag höll på att tappa hakan när en vän delade en bild på en korv hen köpt och hade tagit en tugga vad tusan är det att dela så gör vi ju inte i verkliga livet och sen en massa bra falska inlägg 😯
Jag la ut bild på mig och vips kom en massa tillgjorda fina kommentarer och gilla inlägg något som gjorde mig så arg för så beter vi oss inte i verkliga livet men så beter vi oss online 😯 så snabbt åkte bilden bort för jag vill inte vara med i det där.
Jag retade verkligen upp mig på gillainläggen för dom är inte ärliga dom är mer som en skyldighet och hela facebook är som på den tiden vi var barn och skrev i våra vänner boken. Vuxna som leker skulle jag säga, ursäkta men jag avskyr allt det här och jag föredrar direkt kontakt med mina medmänniskor och inte via sociala medier och som sagt i fokus är det enda jag är med i och jag önskar också här att vi kunde ses IRL och ha det så där trevligt som vi ska ha mellan oss människor och inte via en dator men ok jag är med men jag avstår från alla andra sociala medier för dom förstör människans naturliga sätt att vara.