NĂ€r allt skiter sig đ
Ibland verkar allt omkring en krascha pÄ en gÄng. Visst, det kunde vara Ànnu vÀrre men den hÀr sommaren har varit illa nog.
Under loppet av tvĂ„ veckor blev min redan skadade hund sĂ€mre och har nu en ganska oviss prognos, min andra hund fick en plötslig cancerdiagnos och jag förlorade henne.â€ïž
"Mina" vÄrdmottagningar bollar runt mig och kan inte enas vare sig om sjukdomar eller var jag ska gÄ och jag orkar inte fajtas. PÄ sÀtt och vis kÀnns det Ànnu jÀvligare Àn hundarna eftersom det handlar om folk som enkelt skulle kunna lösa situationen om de varit lite lyhörda och dessutom följt rutinerna.
Det Ă€r tex lĂ€mpligt att underrĂ€tta patienten om att hen avslutats pĂ„ mottagningen och ska fĂ„ en remiss till en annan - Ă€nnu bĂ€ttre om de dessutom skickar nĂ€mnda remiss vilket de inte har gjort.đ
(Dessutom kan man tolka inlĂ€ggets rubrik bokstavligt. Förskolan som jag bor granne med hade fĂ„tt en mjukisĂ€lg nerspolad pĂ„ toa. Ălgen fastnade, det blev stopp och det skvĂ€tter MYCKET nĂ€r rören spolas rena. đ
Ă
andra sidan rÀckte det med att torka av i mitt badrum, förskolan blev tvungna att riva ut golvet och en del av vÀggarna i stora delar av fastigheten.)
SÄ, nu har jag fÄtt gnÀlla av mig lite. Jag har i alla fall en plan och har skrivit ett antal ganska syrliga brev till olika vÄrdgivare.
Hoppas att jag hĂ„ller pĂ„ att fĂ„ fotfĂ€ste igen. đ»
Bild pĂ„ Nikka som springer vidare i de sĂ€lla jaktmarkerna.đŸ
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ibland tycks livet sjĂ€lv vara emot en, stor kram! â€ïž
đđ§Ąđđđđ
Hoppas allt ordnar upp sig för dig đ
"I'm too old for this shit."
"Life Is Just One Damn Thing After Another"
Beklagar sorgen efter din fina tjej! đ€
// Harley
Stor kram! đ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
đđ
/Maria
đ€
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
FörstĂ„r dig fullstĂ€ndigt och kan bara hĂ„lla med! đđđ
Beklagar sorgen đąđđž
SĂ„ ledsamt med din vovve, hoppas att det kommer bli bĂ€ttre med tiden!đ
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Beklagar sorgen, och jag hoppas du snart Ă€r pĂ„ fötterna igen. KĂ€mpa pĂ„ đș
All lycka Ă„t dig!đ
Tack allihop för kramar och hĂ€lsningar! đ
Börjar fÄ lite fotfÀste tror jag Àven om jag gÄr omkring och vÀntar pÄ nÀsta grej som kommer att trilla över mig.
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com