Träna på att ge komplimanger!
Det är inte alltid så lätt att ta till sig en komplimang som man får, den glider liksom av, men det är inte alltid så lätt att ge komplimanger heller.
Jag brukade inte göra det, tänkte att "Varför skulle någon bli glad över en komplimang från mig?"
Det är faktiskt delvis en träningsfråga, testa att ge någon en komplimang varje dag! Folk blir glada, oavsett om det "bara" är du som ger den. (Och det där "bara" kan man också träna bort för naturligtvis skall folk bli glada över att få en komplimang från dig!)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Bra skrivet!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag ger faktiskt massor med komplimanger till folk. Jag får alltid ett litet glädjerus när jag ser hur uppriktigt glada människor blir. Mina vänner och sådär absolut. Men även om jag ser någon med en cool frisyr, en häftig väska, eller något liknande på stan eller i affären. FÅ komplimanger är jag värdelös på dock. Jag blir obekväm och mumlar mest.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har blivit duktigare på att ge komplimanger. O jag mår bra av det. O de som får en komplimang sträcker lite xtra på sig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag brukade alltid ge komplimanger men har stött på en del som verkar tycka det är skitjobbigt och blir generade.