Äntligen bra vård!
Jag har äntligen, äntligen fått en fast vårdkontakt igen och verkar ha hamnat på en bra mottagning även om de strulade till det rejält i somras.
Så skönt, i synnerhet som jag har hängt i luften i flera år nu och bollats hit och dit. Faktiskt så var de inte riktigt säkra på om det verkligen var den här mottagningen jag skulle gå på och inte på en med en annan inriktning men de tyckte att jag kunde stanna kvar så slapp jag risken att åka ur systemet igen.
Behandlingen är ändå i princip samma.
Psykiatrin i Göteborg är verkligen urusel men det ser ut som att det finns hopp om framtiden i alla fall. 😊
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Yaaay! 🥳
Förjävligt att det ska behöva ta sån tid och energi men ändå, grattis till medvinden!
// Harley
Grattis!
Är inte bara i Göteborg den är dålig…
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag har själv väntat över ett halvår på att få byta psykiatrimottagning så jag vet hur drygt det är att mest gå runt i nåt vaccum och inte veta vart man hör hemma. Nu har det gått så långt att jag inte vill byta till den andra mottagningen eftersom de bara fördröjer allt.
Skönt att du ändå ser en ljusning i vården!
Härligt! Hoppas att allt blir så bra som det bara går!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Vad bra att det har löst sig 🙂 Psykiatrin här är också under all kritik, de har fått så många IVPO anmälningar att det är skrämmande. En av överläkarna fick gå pga att hon hade plockat på sig läkemedel ur avdelningens förråd 🥴
Jag har inte haft några problem med dem för egen del, men sonen hamnade mellan stolarna när han skulle gå från BUP till vuxenpsykiatrin, och det gick ju käpprätt åt skogen .