Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketter: tänkvärtallmäntlivsstil
Läst 72 ggr
Lona
7

Är du "Någon annan"?

Den där "Någon annan" som alltid förväntas tömma diskmaskinen på jobbet, dra ihop släktträffen, baka kakorna till idrottsföreningen… Är det du?
Tar du i så fall på dig det för att saker överhuvudtaget skall bli gjorda? Eller för att du skall uppfattas som en bussig person som man alltid kan lita på att hen ställer upp?

Vet du vad? Du måste inte alltid vara "Någon annan"!
Blir saker inte gjorda utan dig? Nähä, synd om resten av gänget som måste baka kakorna själva. Eller tömma diskmaskinen (alternativt åtminstone diska sin egen mugg för att kunna dricka kaffe på rasten). Eller göra något som de alltid skjuter över till "Någon annan".

Och om det är för att vara en pålitlig och omtyckt person? Det där är så innerligt svårt men är du inte värd att vara omtyckt för att du är du, inte att du är den där "Någon annan"?

Vad händer om du har lite is i magen och inte tar på dig det där som du alltid gör fast du egentligen varken har tid, lust eller ork?
Världen går inte under även om det säkert kan bli lite sura miner. Våga testa! Ge sen dig själv beröm för att du var modig och ställde upp för en väldigt, väldigt viktig person - nämligen dig själv.🌺

Glad Midsommar på er! 🌼🌻🌷

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2023-06-22 22:05 av Lona
Draken
1

Ja det är jag.

Men jag har på sistone börjat säga ifrån, jag orkar faktiskt inte alla gånger.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
0

#1: Bra där!🌺

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com