Irriterar mig på vissa människor
Jag har ett stort problem och det är att jag blir så extremt irriterad över smarta människor som låtsas vara IQ befriade.
Jag blir till exempel irriterad på en person i min närhet som är väldigt smart men som ständigt kläcker ur sig elaka saker. Jag tänker att jag behöver inte säga till henne vad hon säger och hur hon beter sig för det vet hon själv. Så nu har jag tagit avstånd från henne.
Men varför låtsas vissa människor att dom inte vet vad dom säger eller hur dom beter sig?!
Jag menar man vet ju ändå själv om man är snäll eller elak.
Mitt problem är att jag inte kan sluta tänka på vissa saker som hon och andra har sagt, vilket gör mig irriterad.
Att vara smart och att vara elak är ju två helt olika saker.
/Maria
Jag tror inte alla inser att de är elaka. Intelligent eller ej styr inte elakheter.
Varför tror du att hon är medveten om sina elakheter.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#1: Fast om man är smart så vet man ju skillnaden mellan att vara snäll och elak.
#2: Ja för att hon är smart, hon har en högskoleutbildning och kan tänka logiskt. Då förstår man om man är elak mot andra människor.
#4 Det har inte med smarthet eller utbildning att göra.
/Maria
Det finns ett bra recept på sånt där sköt dig själv och skit i andra väx och var den person som Du är det kommer du väldigt långt med 😎
#4: Det hänger inte ihop
Sorgen är kärlekens pris
#5: Vad har det med att göra då?
#6: Jo fast det är väldigt svårt när jag inte kan sluta tänka på det hon säger.
#8 Det handlar kanske om hens personlighet.
Att du inte kan sluta tänka på vad hen säger är ditt eget problem.
/Maria
#10: Jo jag vet att det är mitt egna problem.
Har du försökt prata med henne om det ?
Sorgen är kärlekens pris
#12 en kompis till henne tog upp det en gång och då frågade hon mig om jag tyckte samma sak och jag sa ja. Då blev hon fly förbannad och det verkade ett tag som att hon skulle slänga ut mig (var på fest hos henne). Efter detta har hon blivit 100 gånger värre.
#13: Du gör det som känns bäst för dig. Det är ditt eget val för att du ska må bra.
Det verkar som du inte ska ödsla mer energi pä detta. Vissa saker kan man inte påverka och då måste man försöka släppa det.
Sorgen är kärlekens pris
#14: Jo men problemet är att jag inte vet hur jag ska släppa det? Tankarna kommer ju upp titt som tätt i huvudet och jag kan inte sluta tänka…
#15: Jag vet att det kan vara svårt. När tankarna kommer försök ta itu med något så tankarna riktas på annat. Det kan vara svårt men det går.
Sorgen är kärlekens pris
Det bästa är väl att helt undvika den personen. Livet är för kort för att ägna tid åt sånt.
Intelligens eller smarthet har verkligen inget att göra med vare sig högskoleutbildning eller elakhet. Det finns både intelligenta och smarta människor som deltagit i folkutrotning, startat krig mm så jag fattar inte ditt resonemang helt enkelt.
Personen vill väl vara elak så låt den vara det mot andra. Håll dig undan.
#6:
Håller med dig!!
Det är mitt motto med! 😊👍🥰
HH 🙂
Håller med Sindri i hennes resonemang.
Försök att inte umgås med henne ; sen är ju alla människor olika .
Man passar inte ihop med alla.
Gilla det helt enkelt.
Livet är viktigare för att ödsla tid på folk som tycker att dem vet bäst .
Njut av livet och umgås med vänner som gillar dig. 😊🥰
HH 🙂
Man ska undvika energitjuvar och hålla sig till de som ger energi.
Sorgen är kärlekens pris
#20:
Håller med dig Beem 😊🥰❤️ Till 100% .
( Jag har tagit bort sådana från mina kontakter)
HH 🙂
Man vet inte alltid om man är snäll eller elak, det som är problemet tror jag. Okej, bra du inte pratar med henne längre om det känns bättre.