Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketter: boktipsfilmtipsrecensioner
Läst 1186 ggr
David
0

Boktips: Sucka mitt hjärta, men brist dock ej

Mark Levengood behöver nog inte någon närmare presentation. I hans senaste bok - Sucka mitt hjärta men brist dock ej, som med fördel avnjutes som CD-bok där han själv läser boken, samlas ett utval av hans populäraste texter. Texter som tål att återvändas till, ofta och gärna.

Som vanligt när det gäller Mark Levengood så får vi möta hela hans släkt, det muttrande hembiträdet, mormodern som på sängkanten rasslar med sin gallstensburk i talk med radiopsalmen och den evigt frånvarande mamman, som ifrån en av sina långa semestrar skickar ett vykort till barnen och skriver: "Här är underbart. Jag saknar ingen av er!".

Jag har varit på många av Mark Levengoods föreläsningar och har känt mig lika motiverad varje gång jag gått därifrån. Så det var en självklarhet att köpa boken när dem kom ut. Att den sedan också kom som CD-bok, med Marks underbara finska brytning, gjorde det hela mycket bättre. Det här är en bok som jag gärna lyssnar till när jag har svårt att sova.

Det här är psykologi när det är som bäst!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Veyla
0

Håller med om att det är ett Boktips;) Har själv läst den och läste den en gång till direkt efter:P Den är jätterolig och Marks mormor är bara så gullig:)

Men det är också mycket allvarlig. En bok väldigt passande att rekomendera på en sajt som psykologi tycker jag

Pusskram//Veyla

David
0

Ja, många av hans texter är allvarliga men han framför dem på sånt sätt att de inte känns så allvarliga. Men man tar till sig det, och tänker på det.

Om du någongång får chans att gå på någon av hans föreläsningar så tycker jag du ska slå till. Man går garanterat inte därifrån besviken. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...