Vad är ifokus?
iFokus är ett nätverk med virtuella mötesplatser. Som inloggad användare är du alltid inloggad både på den sajt du för närvarande besöker och på iFokus-nätverket. Detta innebär bland annat att du fritt kan flytta dig mellan de olika sajterna utan att behöva ha olika användarnamn, lösenord eller ens logga in på nytt. Du kan också skicka och ta emot meddelanden till/från andra användare på iFokus, även om dessa inte är inloggade på samma sajt som du.
Du har just nu tillgång till över 120 st olika sajter, alla med olika inriktning.
Jag har varit medlem på iFokus sedan sommaren 2007, och det har blivit som ett andra hem för mig. Så mycket glädje och kunskap som jag hittat här går inte att beskriva. Kom till iFokus-nätverket som kattintresserad, hamnade sedan som Medarbetare på Svensk Natur och är nygräddad Sajtvärd för den här sajten.
Hoppas att DU också får ut lika mycket som jag har fått ut.
Alla som jobbar med iFokus, både "teknikerna", sajtvärdar och Medarbetare gör det på sin fritid. Utan tvång, vi gör det för att det är gôrskoj!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Haha jag är också beroende ;)
Det är jag med och för mig är det som terapi..
Jag vill således inte bli botad från det …
En stor eloge till killarna som skapat och gör detta möjligt för oss alla!
Kram, Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Jag håller verkligen med. Grabbarna bakom kulisserna har skapat något som verkligen är uppskattat. Jag loggar in minst en gång varje dag, om jag inte kan göra det av någon anledning så blir jag nästan kallsvettig.
Helt klart ett andra hem… Att vara Sajtvärd är också jättekul. Så det finns alla möjligheter i världen att skapa en egen sajt om man har något specialintresse eller liknande.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Håller med dig Melissen, jag vill inte heller bli botad från detta beroende, för som du skrev är det rena rama terapin.
Jag vill oxå passa på att ge grabbarna (och tjejerna?) bakom kulisserna en stor eloge för denna enastående sajt som ger oss så mkt glädje och hjälp i svåra situationer.
Tänk om man kunde lägga in ljud här med hurra rop och applåder
Kramen till er alla