Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterdepressionångest
Läst 1923 ggr
Destany
0

hur vet man ?

När det e tid att söka hjälp?

jag mår så imla dåligt just nu.. känner att jag inte riktigt orkar med livet..allting bara går emot mig hela tiden nu.. Jag känner att jag vill inte jag vill bara få lite lugn o ro i själen..mina kompisar förstår inte så det e inte lönt att prata med dem.. jag vet inte hur eller vad jag ska göra..

AnneN
0

Om man inte mår bra fysiskt eller psykiskt så bör man söka hjälp tycker jag… Det lär väl knappast skada iaf

Hoppas du mår bättre snart och finner den hjälp du behöver

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

David
0

När man fungerar på om man ska söka hjälp eller inte, då tror jag att man ska söka hjälp. Bättre att söka en gång i onödan isåfall, än att inte söka alls.

En av mina läkare sa en gång att man skulle söka hjälp så fort de dagliga sysslorna påverkades av sitt mående under en veckas tid. (om det inte är typ förkylning, eller influensa eller så)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Senixus
0

Jag skulle nog säga såhär…

Man vet när man börjar fundera i de banorna… *ska jag söka hjälp, eller*. Hjärnan börjar inte tänka så förrens det börjar bli tajm att be om hjälp.

Många väntar dock längre & då tar det oftast längre tid till välmående igen.

** David… vi tänker visst rätt lika på denna punkten… läste ditt svar efter att jag redan *skapat* ett svar i mitt huvud. Blir visst lite kaka på kaka… men det bjuder jag på Flört

Hawknestgrove
0

Bättre för tidigt än för sent…. Klart du ska söka hjälp! det behöer nödvändigtvis int vara en psykolog eller psykiatriker, det kan vara jourhavande medmänniska, eller en präst, eller kanske  en god vän…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Senixus, ja, det verkar som vi tänker lika. Tror inte det gör något om det blir lite kaka på kaka ibland, ju fler som berättar hur de tänker ju bättre är det ju. Glad

Någonstans, tror det var i en broschyr om någon fysisk sjukdom, så stod det att ju tidigare man får hjälp, ju bättre är chansen att snabbare bli frisk. Har läst det lite överallt sedan.

Gunilla. Absolut, att söka hjälp behöver inte bara handla om att må dåligt psykiskt så man behöver hjälp av sjukvården. En präst, diakon, en vän eller någon av telefonlinjerna är också ett steg på vägen. Även i praktiska saker som om man har svårt att betala en räkning, då finns hjälp att få av kommunens konsumentrådgivare osv.

Något som många organisationer är dåliga på att föra fram är att det inte är ett dugg skamligt att söka hjälp. De är ju till för att hjälpa.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yuki
0

Man förstår nog det själv…