Negativa tråden!
Här tänkte jag att vi kan kräka ur oss allt vi känner för. Kan vara bra att få lufta :)
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Du är på hugget idag Hera, hinner inte med riktigt… pust!
Jag vill kräka ur mig detta, att jag bara hann jobba en enda dag på fyra timmar och så blev jag sjukskriven igen… Får se om jag mår bättre i morgon. Idag värker kroppen (skelettet känns det som) så att det känns som om den ska gå i kras. Usch fy och tvi!!!
#2 sorry, inte meningen att stressa er :P
Du stressar inte Hera, kanske jag som stressar dig? mooohahaha…
KRAM
Nej, jag känner mig inte stressad :P
kram kram
#5 va bra att du inte känner dig stressad. Jag hoppas att du förstår att jag bara försöker skoja till det ibland, eller?
#6 Klart du får vara med. Alla är hjärtligt välkommna, eller hur?
*kramar om er*
Senare idag vart det typ skit och depp, surt och segt.. gaah, länge sen jag var depp, men när man minst anar det.. och så vill det inte släppa heller
Helena
Tråkigt skrutten. kan vi göra dig gladare på nåt sätt?
Kram
Näe, det tror jag inte, det är nog bara att vänta. Tack för omtanken iaf :)
kram
Helena
Skrutten!
Kramar om dig…
aspie Lungt! Klart man ska skämta här i livet!
Det enda negativa just nu, är att jag gått upp i vikt igen. Jag som var så duktig…
#12 Usch ja, att gå uppp i vikt är inget roligt alls, speceillt inte pga medicinen, tycker jag i varje fall..
Kram
Åh, Hej Hera! Kul att ses även här! nä, jag har inget att kräkas över. Jo, förresten!
JAg har en bråkig tråkig mage, som inte går att definiera. Så ni som har gått igenom Coloskopi, vet, att det är nåt man kan önska sin värsta ovän. Gissa vem som efter alla förberedelser inte klarade av den sista gången?
Sen var bemötandet jag fick sist inte vidare kul heller. efter 10 minuter, nä, det här går inte, inpå ett litet rum, flummig och dann och en rar sköterska, som beklagade och sa att när jag var klar, så kunde jag bara klä på mig och gå…
Inga besked, ingenting…….
Så samma förberedelser en gång till för datortomografi….. Usch……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur har det gått Gunilla. Har du fått någon ny tid?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Usch! stackars dig Gunilla. Vågar inte ens tänka på att jag skulle råka hamna i den situationen. Jag skulle formodligen få panik
Jag är förkyld, hängig och blä! Det var två år sedan jag var sjuk senast, så jag hade glömt hur tråkigt det är att vara hemma och inte orka göra någonting, och hur grinig jag är när jag är sjuk!
Just nu känner jag att en människa på iFokus totalt ignorerar mig. Och jag fattar inte varför. Det irriterar mig.
Och idag snedstegar jag, jag dricker ett glas vin fast det bara får mig att gå upp i vikt. Känner mig allmännt nere.
Känner mig allmänt frånvarande idag. En blandning mellan känslan av att vara riktigt bakfull, men ändå fortfarande påverkad. Blir nog en tidig kväll…
// David

min bil e isönder o kommer kostar massor av pengar som jag inte har och just nu känns faktiskt det mesta skit om jag ska vara ärlig
HEra, så trist att känna så!
Ja för att ynka mig själv, så kommer jag att få en helvetes vecka nästa vecka. Sista dagen jag får äta normalt är på måndag. Sen får jag enbart äta rent kött eller kokt ägg eller kokt fisk i två dagar vid ett tillfälle per dag. Alltså inget bröd, grönsaker godis eller något som lämnar slaggprodukter. Dricka mycket fyra liter per dag exempelvis silad buljong. JAg som har ursvårt att dricka… MEn, jag har kollat, man får dricka folköl! Då funkar det!Då kommer jag i allafall klara av att dricka en liter utan problem.Torsdag en helvetes dag, inget att äta alls, bara dricka klar dryck plus de läckra små flaskorna Phosphoral……HAr ingen lust att tala om vad de är bra för, ni kan googla själva. Fredag 8.30 datortomografi i Uddevalla. Så jättekul att behöva köra in till Uddevalla, resväg 1,5 timmar fullständigt urlakad och vrålhungrig…..Klockan 6 på morgonen….
Gissa vem som bokstavligen våldtar Mc Donalds på hemvägen……
#21 Varför ska du äta så?
Helena
Ska genomgå en datortomografi på tjocktarmen. Klarade inte av coloskopin, höll på att riva sjukhuset
Usch usch usch Gunilla. Tycker synd om dig. Hoppas det går bättre den här gången så du slipper göra om det på ett tag.
Du skulle bo här! Här har vi fyra McDonalds, en Max och snart en Burger King. Plus Sibylla och lite andra gatukök. Folk måste tro att vi älskar hamburgare 
// David
HAha! Nä jag äter ananrs bara Mcdonalds när jag får betalt för det. Sant…. jag är hemlig kund…….
Arbetskamrat! GAPbuster? 
Du är väl upplagd på www.betterbusiness.se också? "Vi" har många roliga uppdrag.
// David
JApp! Båda två! Men så himla mycket kul har vi intehaft på Någon av dem på det sista…. Jo, Better Bussiness var det två toppenuppdrag i våras. systembolaget! Bra betalt, dessutom!
Tänkte just på bolaget. Har varit med sen starten på Better Business, sovit på hotell och allt möjligt.
// David
Ja ingen har bett mig sova på hotell. elelr rättare sagt, det är väl lite långt för mig att åka och sova på hotell. Förr så hade de också hamburgerkäk…. eerkänner, att jag är lite slö på att boka. Väntar hellere på att de ska ringa.
Idag är jag negativ! Gjorde ett undantag och lät en privatperson beställa grejer av mig, och nu håller han på och bråkar om att han inte vill betala för det 
// David

Idag väll jag gnälla över alla killar som beteer sej som idioter, vars finns alla omtänksama snälla killar, jag vet ju att ni finns!
vill också gnälla på alla tjejer som beter sej som idioter.
VeNyRa, det finns snälla och omtänksamma killar också. Men tyvärr blir vi ofta undangömda av alla idiot-killar.
// David

Jo jag vet ju att dom finns, men dom syns inte, det är de som är problemet. dom enda killar som syns är matcho killarna som verkligen skriker efter uppmärksamhet.
Alla killar som man ser här är riktiga "kara-karlar", som lever efter normen att killar ska vara stenhårda inte visa en enda känsla, att snusa är ett måste samt att supa sej dyngrak varje helg. Det går inte att prata i normal samtalston, dom måste skrika så att ingen kan missa att dom är i närheten.

kom på en sak till jag vill gnälla över.. killen som så gärna ville träffas tjatat i flera veckor men så fort vi bestämt nåt så försvinner han från nätet..
dessa urdumma killar som jag alltid lyckas dra till mig..
Jag hatar:
- Min kropp
- Mitt utseende
- Min blyghet
- Min isolation
- Min mamma (vet dock inte varför)
- Mina humörsvängningar
- Min nedstämdhet
- Mina tvångstankar
- Mitt dåliga självförtroende
Det är vad jag hatar hos mig själv.
Och jag hatar att jag låter mig själv tycka om en kille som är alldeles fel för mig. Orsaken till det är mitt dåliga självförtroende och nedstämdhet och känslan av otillräcklighet etc etc, därför söker jag bekräftelse av honom som får mig att må bättre. och hans sätt att få mig att må bättre är också helt fel.
allt vore bättre om jag bara vågade ta livet av mig.

Jag hatar att världen inte kan förstå när man mår skit.
Det är ju så förbannat omöjligt att beskriva med några korta ord eller meningar *suck* Folk ledsnar innan man enns hunnit säga inledningen till sitt mående *blä* 
Som kille skäms jag riktigt över hur andra, många, killar behandlar framförallt sina tjejer. Som om de är en slit-och-släng"vara" utan känslor. Så idag vill jag kräkas på alla killar som är skit!!
Det finns snälla och goa killar där ute också, så ge inte upp.
// David

Vill gnälla lite över ena svenskaläraren som inte kan få in i sin skalle att jag har väldiga problem med in läsning och det underlättar INTE att hon står och surrar efter att ha gett oss (klassen) en lång och svår text som måste läsas igenom på lektionen för att sedan direkt efter diskuteras i grupp!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag vill kräkas för att jag misslyckas med det mesta.
Vad är Better Business och kan vem som helst vara med? Låter mysigt att få äta och sova gratis. 
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Glömde säga att jag mår rätt så bra idag. Förutom att jag tycker det är kallt ute
Väl mött, Tatsja
jag vill idag gnälla över att jag är så irriterande blyg och därför har inga nära vänner. och orsaken till varför jag är så blyg är mitt utseende.
jag vill bara dö.
Inget att dö för. En sann vän ser inte till utseendet och de du har är ju äkta vänner. Här bryr vi oss inte om hur du ser ut. Jag rent ut sagt *skiter* i om andra tycker jag är ful. Det är jag iaf. Brukar säga åt dem att om det stör, betala för op då. De brukar tystna och sen säga att det inte var så de menade. Så stå på dig och försök bygga upp självförtroendet så ska du se
Väl mött, Tatsja
Ps. Tycker du ser söt ut 
Väl mött, Tatsja
Ja, allvarigt…. så tycker jag oxå du ser jättesöt ut
*kramar om dig*
det är STOR skillnad mellan bild och verklighet… Från lågstadiet till högstadiet blev jag ständigt påmind av andra elever om hur ful jag är. det är ju mycket lättare att tro på dem som ser mig irl än på dem som bara ser en bild på mig.
Jag bryr mig inte om mitt utseende och inte andras heller. jag bryr mig bara om insidan. utan det är människors omdöme av mig som jag bryr mig om. jag är verkligen inte bra på att ta emot kritik. jag skulle aldrig våga säga ifrån om någon skulle vara elak mot mig. hittills så har jag bara ignorerat dem.
Då är vi väldigt lika, du och jag.
Vill oxå säga att jag sett tjejer och killar som inte varit så jätte snygga men som vuxit upp och blivit jätte vackra, En del har t.o.m blivit modeller.
Både min dotter och en barndomsvän till henne har idag blivit modeller. Båda var mobbade i skolan.
#47 okej. tack, det fick mig att må lite bättre iaf.
#48 Glad om du blev lite gladare
*Kramar om dig igen*
Michelle pfeiffer var mobbad i skolan bara för att hon var så ful. titta på henne idag. Min son på 28 säger mums….l
Väl mött, Tatsja
Ja Tatsja, Min mosters man hade observerat en intresant sak. Att dem snygga tjejerna (som barn) blev antingen fulare än dem fula(som barn) blev när dem växte upp. Kan vara en intresant studie
Jag har själv noterat lite av detta. Men, inte alla vackra barn blir fula när de växer upp
Det viktiga är ju vad h*n har i sitt hjärta. Har någon ett gott hjärta så blir h*n vacker när man lärt känna personen i fråga. Någon som har märkt det?
Även tvärtom.. En mkt vacker människa kan bli ful när hjärtat är fullt av "fula" saker.
Men jag håller med dig Veyla, en mkt intressant studie

#38 AnneN … jag skulle nog be kärringen att hålla tyst så jag fick läs-ro. Fast kanske på ett fint sätt…typ *Ursäkta fröken men jag behöver lite tyst för å kunna läsa tack* och ge ett litet leende… det kan man komma långt med. Och hjälper inte det så finns väl bara sanningen *Håll käften om du vill att jag ska kunna vara med i duskusionen sen* och ge en väääldigt irriterad blick. Sånna lärare förtjänar att få sanningen *rent ut* om de inte kan lyssna 
#52 Japp det har du så rätt i. En människa kan vara jättevacker oavsett om h*n är ful eller snygg på utsidan, Eller ålder. Många tycker dem blir fula när dem får rynkor men tänk på insidan som aspie sa;) Insidan kan vara vacker ändå.
Absolut! Det är insidan som räknas i det långa loppet. Ytan kan vara hur fin som helst, men finns inte hjärtat där så kommer personen så småningom att bli riktigt "ful". Och tvärtom.
Det kanske är utsidan som många ser först, men när insidan visar sig kan man bli rätt chockad, både postivit och negativt 
// David
Vilka kloka goa killar vi har här
*Kramar om er*
Detta med utseénde..när man var tonåring och kollade in killar spanade man bara på utsidan….men ack!!! Vad man har lärt sig,många av dessa "snyggisar" visade sig vara riktiga ytliga skitstövlar,de utnyttjade sin popularitet till det yttersta. Idag känner man knappt igen dom när man ser dom…vad tog det snygga utseéndet vägen!? Efterhand lärde man sig att hitta insidan på människan,där finns det mycket vackert.:)
Skolan får dagens ris… att tvingas börja klockan åtta och sluta tio över fyra, nej… det är inte kul. I slutet sovar man ju nästan. 
Idag är jag väldigt negativ till föräldrar som under sken av att vilja sina barns bästa, istället handlar för att tillfredställa sina egna behov i första hand.
Fy, vilka hemska elaka saker jag vill säga men jag låter bli för allas bästa
Idag vill jag kräkas över mitt usla humör. jag blir alltid deppig när jag är i skolan, trots jag annars gillar att gå i skolan. slutade 16:40 idag också… så trött är jag med.
Lite tips ifrån mej……
Ni unga (och äldre.) som går i skola,tänk på att sömnen är så superviktig,det kan vara svårt att somna och komma till ro pga.tankarna på skolan och ev.prov…men försök att få en bra tidsrutin…sover man för lite och för dåligt blir allt att kännas mycket jobbigare och man tar åt sig av fel "grejer",nerverna och hormonerna spelar ganska tufft i en tonårskropp. Bagateller blir stora som berg osv. Att införa en långpromenad innan man går och lägger sig är inte helt fel. Om man inte vet..ta reda på hur lång sömn just du behöver för att sova ut och försök att få den även på vardagarna. Och sköt om er själva och ät bra!

Jag hatar rädslan att bli lämnad och ta farväl av killen som jag tycker om =(
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Sen är jag förvirrad av alla känslor som jag har när jag är med killen…
Är i chocktillstånd nu, eller nästan iaf. Har väldens fobi för spindlar, och den är inte att leka med.
Så KLART kommer dom alltid fram när killen inte är hemma. Såg att hunden var intresserad av ngt, jag går och kollar, och FY F*an vad stor spindel det var inne i toarummet. Först stirrade jag på den, svetten kom fram, jag sprang iväg och hämtade radar men kom på att det är farligt för både mig och hunden. Tog flugsmällan, stirrade på äcklet igen, hur den rörde sina äckliga ben, svettades lite till, funderade på att ringa på hos grannen, och tillslut smällde det, igen, igen och igen … Blöt fläck på golvet, ben både här och där.
Nu får det ligga så till imorgon då killen kommer hem. Inte en chans i världen att jag rör liket.
Så, nu har jag fått ur mig det :) Natti på er!
Oj, Hera, det var inte kul!! Spindlar är för mig Rätt Ok. Jag tar inte i dem, men gör dem inte illa. De äter ju flugor. när det är en för stor individ inne hos oss, då tar jag ett papper och ett glas. Sätter glaset över spindeln och för in pappret under kanten. på så sätt så kan jag få med mig spindeln utan att skada den och slipper dessutom ta i den. Sen ut med spindeln, bara att skaka ut glaset ute.
Yuki, tänk då på, hur det är att jobba… Då börjar du strax för 7 och sluta strax före 16.000 två kaffepauser och en halvtimmes lunch… Då är skolan rena drömmen… För du slutar väl inte sent varje dag?

blää blää blää…
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Tycker du var modig. Jag hade stängt dörren och gått därifrån. Hämtat någon granne som är hemma och sagt att det är något farligt inne oss mig. Hjälp!!!!! Sen hade han/hon fått lov att slå ihäl den.
Väl mött, Tatsja
Neeeee, inte slå ihjäl spindlar… Blir så äckligt kladdigt och så börjar det regna!
Inte tycka om… Huuuuuuuuuuuu
inte de heller
Väl mött, Tatsja
Åhh..då vet jag varför det regnar idag..
Fast, jag är inte heller förtjust i spindlar (läs fd spindelfobiker) så jag har också släckt ett antal spindelliv under mitt liv..
Regnet är dessutom välkommet här för då får vi mer vatten i brunnen
Måste bara tala om vad som hände inatt när jag gick för att borsta tänderna. Där satt en stooooor, brun, hårig spindel. Lova jag skrek. Grannens karl som kom hem då vid ett-tiden banka på dörren och fråga vad det var. Jag visade honom och sen fick imse vimse spindel ett bad i toaletten. Gissa jag kollade alla rum, både tak, väggar och golv. Usch och tvi.
Väl mött, Tatsja
Denna tråd heter negativa tråden, men den är inte till för att man ska kritisera eller diskutera varandra i negativa ordalag som personer!
Denna enkla regel finns till för allas trevnad.
Hoppas att ni respekterar att ta "sådant" privat via PM och inte här i forumet!
Det vore tråkigt att annars kanske bli tvungen att låsa eller ev. behöva ta bort tråden!
MVH Citronmeliss/medarbetare!

Jag kunde inte låta bli att skriva en kommentar till det # 70 skrev och dessutom påpeka hur det verkligen ligger till.
Mizzi, kanske dags att lägga ner nu???
# 82.Det tycker jag är bra gjort.* Ska de tvätta sin byk så gör det privat.*
Väl mött, Tatsja
Meeen, så missade jag allt :)
Så bra att det löste sig
Nu kan vi fortsätta med våra "vanliga" negativa inlägg

Kram!
Blääää. måste stryka gardiner. Urtrist och varmt…. *suck*
Väl mött, Tatsja
Idag vill jag kräkas på vår brevbärare! Han hade inte stängt brevlådan ordentligt, det regnar ute, och jag sov länge idag = genomblöt post. Tur att det bara var räkningar 
// David
Detta var negativ David, din fina brevlåda full av blöt post!
Nu blev jag upprörd
Jo, Gunilla, det gör jag visst det.
neeee, inte döda lille Imse Vimse. Han är nyttig. Han äter flugor, som sprider sjukdomar…..
Jag hatar att vara låg..
Jag hatar det..
Fruktansvärt ont i huvudet, nackspärren har inte släppt och jag känner mig… borta (?) idag. Och blöt post idag med. Blä på denna onsdag!
// David
#94 Låg?
Själv är jag trött. Slarvat bort ena linsen, hur det nu kunde hända. Synen är skum, ser knappt någonting, det är något som blockerar en del av mitt synfält på det ögat. Känns som om jag har något i ögat.
Fick vänta på att få fotografferas efter skoltid. Som om jag ens vill bli det!
Har gått upp tidigt. Stressat som vanligt.
Blä för idag.
Känner mig som ett enda stort misslyckande, ett skämt, en hack kycklig, en som aldrig blir älskad eller omtykt för den jag är.
Hela livet känns skit. Förlåt mig, kände bara för att ösa ur mig
Blä för att hela livet rinner ur en bara pga ett enda litet meddelande på msn… skrivet enbart för att vara elakt… och sen woosh… all glädje bara borta
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

//Zmulan
Tack Zmulis. Behövde det
Ändå känner jag mig värdelös och som en skit som inte är värd varken vatten eller guld eller vad sjutton det nu är som är värt något, Inte jag i varje fall. Känns bara SKIT

#98… åh… sånt ärrent utsagt fördjävligt!! =(
//Zmulan
Jag visste inte ens att hon fortfarande var ute efter mig… det är ju nästan 6 månader sen dom var på mig sist :(
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#102 Varför blockerar du inte folk på din msn, om dom är ptrevliga och får dig att må dåligt?
Jag hade lyckats förtränga att dom ens fanns där… blockad är nu uppe…
Bra det.
Själv är jag på riktigt dåligt humör idag, och det går ut över älsklingen. Jobbigt …
inte bra att låta humör gå över hälften. jag är sur på en sk kompis. hon var väldigt otrevlig. Sen stängde hon bara ner utan en förklaring. Men jag har god kontakt med hennes ex så nu har jag snackat med honom och han tar reda på varför hon hoppade på mig så
Väl mött, Tatsja
Hera, det är i sådana lägen jag är glad att jag bor ensam. De enda som mitt humör kan gå ut över är katterna, och det är ju helt omöjligt att vara arg på små pälsbollar.
Jag har bestämt mig för att aldrig bli sambo. Särbo går bra, och att sova över hos varandra osv. Men aldrig att permanent bo tillsammans med någon… nej nej 
// David
Jag är sjuk.
Det är kallt. Hur ska man ens klara av vintern i år när man tycker det är iskallt redan nu? 

Jag är förkyld och det strular med utbetalningen av min lön!!!!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag skulle fixa bäddsoffan, men så hittade jag en massa räkningar som är mammas… Dem är på flera tusen kronor! Och en tom vinflaska. Önskar just nu att jag kunde försvinna, skäms så jävla mycket för hennes drickande…

Idiot skit liv…. tom på ord…..
//Zmulan

lyckades somna trotts helvetes ångest… men nu…. 02.58 tillbaka på ruta 1
//Zmulan
läste just tidningen och blev riktigt arg. Ett mord i hallstahammar. 18-åring som knivskar en 16-åring. Vad gjorde de ute vid 2-tiden på natten när det är skola dagan efter och var var föräldrarna. Händer väldigt mycket där i Hallstahammar. Tur man inte bor där. Men där jag bor, brukar kallas lilla Chicago. Så det är inte bättre här. Ofta man får läsa och höra om hur människor som är på väg hem på natten blivit nerslagna av gäng. Hemskt. Jag som handikappad vågar inte gå ut på natten.
Väl mött, Tatsja
En negativ sak är att jag inte fastade idag. Varken mamma eller pappa hadet sagt något om det till mig, och jag visste inte ens att det var i September i år man skulle göra det.
Så nu blir det en extradag, och samma sak när mensen kommer. Om jag fastar hela September utan de dagarna blir det bara runt fem extradagar… Hm… *Grubbla*
Bara jag inte glömt det idag. 
Bara ta nya tag. Kramiz
Väl mött, Tatsja
Är trött, och MÅSTE tvätta idag. suck! Kommer somna i tvättstugan, eller ännu värre, somna ifrån tvättstugan (vi har passerkort, så efter 21.00 är det omöjligt att komma in där, har glömt av tvätt några gånger förrut
)
Låser denna tråd och skapar en ny för september 
// David