Varför pastellfärger?
Satt och tittade lite på min medicin, hur kommer det sig att många tabletter är pastellfärgade? Ska man få en lycklig känsla av att äta en rosa eller neongrön tablett istället för en vanlig vit? 
Har en tablett som är knallrosa, rund och har två prickar. Ser nästan ut som en smiley.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
ha ha ha ett smiley piller
Jag har bara kritvita och gräddvita piller
Bra fråga varför. Jag blir faktiskt lite gladare av att svälja färgglada piller ist för vanliga.
Nåt som dock är lite dåligt är att min mamma inte kan äta all den medicin hon behöver just för att dom blandat i färgämnen hon inte tål.
De är ju dessutom rätt vanligt med allergirer mot färgämnen så hon är långt ifrån ensam.
Det måste vara någon designer på läkemedelsföretagen som tycker att vi ska må bra bara av att titta på tabletterna 
Men det är synd om alla som är allergiska mot färgämnena, de missar många bra mediciner för att de ska vara färgglada.
// David
Åh, David, min före detta, som för övrigt var en tråkig person, skrev en så fin dikt om just tabletter. Jag PM:Ar dig dikten och även hans namn.
Nu har du fått den. Du får gärna lägga ut den om du vill. JAg tycke den är för j***a bra, faktiskt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har bara vita tabletter
Nu är det så att sjukhuset här kallar sig själva för "Det attraktiva sjukhuset", så det kanske är därför de väljer att skriva ut färgglada tabletter. Lite positivt sådär? 
// David
Om man får ha en lite praktisk tanke om medicin så tror jag att färger och former finns för att man ska kunna skilja på dem så lätt som möjligt. Många tar mer än en sort och då kan det vara en fördel att inte alla är vita och runda. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
David, läst dikten?

Jag tycker det är förskräckligt att tabbletter ska vara färgglada. Tänker då på barn då dom "ser goda" ut, som karameller. bara en tanke
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
hoho, David, läs PM från mig!
Niklas, du är klok som en uggla som vanligt
#9: Jag förstår din tanke, men barn ska vanligtvis inte se tabletterna. Medicin ska förvaras utom synhåll för barn. De enstaka gånger barn ska äta medicin kanske det däremot är till fördel om de ser lite roliga ut. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Lite psykologiskt med andra ord
. Färgglada tabletter kan vara en fördel för barn och andra som inte är så överdrivet förtjusta i att äta tabletter.
Och sedan såklart det praktiska med att alla ser olika ut, lättare att hålla ordning själv, och också lättare för andra att identifiera vad det är för medicin.
// David
Jag tillhör de som tydligen är allgeriska mot vissa färgämnen. Har fått lov att låta bli att ta medicin och mått dåligt istället. Ibland tänker varken jag eller läkaren på detta med massa klåda och utslag som biverkning. Vissa tabletter har gett svullen hals. Många turer till sjukhus. Nu har jag fått en bra farmacept som har skrivit in att jag är allergiker. Det underlättar för mig, men samtidigt merjobb. I och för sig så ringer de alltid läkaren och föreslår byte när varning kommer upp, men det tar ju längre tid för mig att få min medicin. Fast jag tar det gärna för att slippa besvär.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Får jag läsa dikten?
Yuki den finns utlagd i en egen tråd som heter "vill att ni ska få läsa" …
Tack.