Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2140 ggr
Hawknestgrove
0

OT. Avatarbråket

Det stormar rejält om avatarerna och dess rörlighet. Det har pratats om, att det eventuellt ska bli så, att man bara själv kan välja OM de ska röra sig eller inte. Det kan jag acceptera. Men om de helt förbjuds, då är det tack och adjö för min del i hela Fokus. Överförmynderi, kallar jag sånt för. Härsknat till ordentligt, alltså…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Karmatarerskanise
0

Men Gunilla! Inte ska du väl lämna för en sån sak!! Tycker jag absolut inte

David
0

Jag hoppas också att du inte lämnar oss Gunilla! Hur ska det gå för mig då?? Gråter

Din Avatar är snäll och fin, men tyvärr utnyttjas möjligheten med rörliga avatarer med väldigt hemska saker. (som t ex den jag länkat till i undersökningstråden). Och som jag har förstått så är det antingen eller som gäller. Ingen möjlighet, eller möjlighet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Nej, jag håller med, du får inte lämna oss för detta Gunilla. Du är värdefull för oss vet du. Vi behöver dig här.

Please stayFlört

Yuki
0

Du ska väl inte lämna oss för en sådan sak?

Hawknestgrove
0

JAg måste få sätta ner foten och visa, att jag vill ha kvar en rättighet. Bara för att vissa saker missbrukas, så ska inte jag behöva lida för det. Och, som sagt, jag har inget emot, att själv välja att den rör på sig. det är helt OK. Men när folk ska börja ge mig pekpinnar och bestämma helt och hållet hur jag ska ha det,när en sak har blivit så att man KAn ha det, så ska ingen stampa på mig och säga, att jag inte får ha det. Då kan man säga så här: Anta, att jag tar bilden i dess urspungliga storlek och lägger den direkt i varje inlägg här. DÅ ska jag lova, att det blir irriterande. vad gör Fokus då? Förbjuder inlägg av GIF.bilder?

Yuki
0

#2 Vilken hemsk sak…?

Hawknestgrove
0

Åh, Du får be David länka hit med den saken också. DEN är irriterade, det lovar jag!

David
0

// David

Hawknestgrove
0

David, syns inget……

Yuki
0

Jag ser inget!

[Norum]
0

Är det denna ni menar?

David
0

Yepp. Det var den. Jag måste haft någon bugg, kunde inte skriva inlägg med text…

// David

Yuki
0

Den var väldigt irriterande.

Tatsja
0

Det går ju att göra skillnad på rörlig och rörlig. Blinkande som den andra tycker jag inte ska få vara, men Gunillas fina kisse är bara söt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
0

Den blir jag helt snurrig av. Tänk att ha den i en tråd som man försöker läsa… Rynkar på näsan.

Det är synd, för jag gillar också Gunillas katt väldigt mycket. Men som det verkar är det antingen eller. Hoppas det går att hitta en bra teknisk lösning på det här.

// David

Yuki
0

Ja, det hoppas jag också. Men om det inte blir så tycker jag ändå att det är dumt av Gunilla att sluta av den anledningen.

David
0

Jag kommer inte tillåta Gunilla att sluta. Gör hon det kommer jag åka hem till henne och sitta och sjunga utanför hennes sovrumsfönster varje morgon kl 4. Och jag kan verkligen inte sjunga. Så det blir tidiga mornar för Gunilla då. Flört

// David

Karmatarerskanise
0

#17 Haha :P

Yuki
0

Jag kan nog hjälpa till!

David
0

Titta, vi har redan en liten kör. Glad

// David

Yuki
0

Yes.

[Norum]
0

Kören Sena Marskatter, kanske?? haha

Tatsja
0

Jag också, Tar med mig Tatsja. Kan spela en speciell jullåt som hon ylar till.

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Då tar jag med mig Yuki… men han å andra sidan låter inte särskilt mycket.

Salladshataren
0

Och jag kastar "små" stenar mot Gunillas fönster medan ni andra står och sjunger Tungan ute

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Yuki
0

Jag kan göra flera saker samtidigt! *Änglaansikte*

Salladshataren
0

Kan du spela trumpet med? Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Yuki
0

Nej, men gitarr, haha. Skrattande

Hawknestgrove
0

HAha, ja, allt jag önskar är att inte bli trrampad på och att man inte tamapr på Jenna, vilket man har gjort OCh när det finns teknska möjligheter, att göra så at alla blir nöjda och glada, så arför inte? sen kan man undra, rent juridiskt, är det tillåtet att bestraffa kollektivt? Hur är det David? För egntligen kan man faktiskt tolka det så. För att en del gör som den i tråden och om jag inte missminner mig, så var det även snuskiga avatarer somsmög sig in et tag i början, så ska väl inte vi som har "snälla" avatarer ta smällen? Hera, jag kommer ihåg, du hade en som jag gillade i början. Du blinkade. Jag tyckte det var jättefräckt!

Yuki
0

Jenna?

Karmatarerskanise
0

Jag jag hade en fin innan jag med :) tack hawknestgrove

Hawknestgrove
0

Ja, jenna är den tjejen, som gjorde min liten och rörlig. Jag kunde inte. Jenna ä synskadad och hon har väldig nytta av sin. Så då blev jag ju riktigt sur, när det var folk som rackade ner på henne. Hehe, Hea, kan vi inet få se din blinkande bild? Den var jättetuff!

Karmatarerskanise
0

har inte kvar den då fick fick formatera om datorn :/

Hawknestgrove
0

Asch…. synd. Den var så mysig!

Tatsja
0

Min åsikt är att jag tycker det börjar gå för långt med kissen nu. Låt Gunilla ha den, men om någon har en blinkande som kan orsaka anfall, så ska den absolut inte vara kvar. Jag vill inte att mitt bonusbarnbarn som ibland är inne och sitter med ibland, fast bara på sidor han får läsa för mig. 13 år. Han har lätt att få epilepsi-anfall. Kom hem från skolan idag efter 3 anfall. Någon satt och gjorde solkatter på klassen. Det räckte. Gick över nu ikväll och visade svärdottern den som David visade och vi ropade på Jimmy. Pang, anfall direkt. Så det är en balansgång.

Din katt klarade sig, han satt och skrattade åt den. Tyckte den var rolig.

Väl mött, Tatsja

Hawknestgrove
0

Hehe, men allt detta liv har fått upp aktiviteten på  sajterna  som sjutton. Förlåt min sjuka humor…..Kul att ditt bonusbarnbarn gillade katten. Då är i allafall inte den farlig för epileptiker, vilkt har varit den stora stötestenen.

Ylva-Li
0

Fast Hawknestgrove. (Ursäkt att jag kommer in här. Har trots allt psykologi som favorit) Ingen har sagt att just DIN Avatar ger epilepsi. Vad vi oroade oss för, var alla andra avatarer, som t.ex den som David länkade till. DEN om någon är fruktansvärd. Och hur ska vi kunna säga att "nej, den är inte ok, men hennes är.."? Det är en jättebalansgång.. tyvärr. :/
Men att du ska lämna pga det här tycker jag är tråkigt, och lika tråkigt att så många blivit ovänner.
Som det verkar så verkar inte ifokusgrabbarna så jättesugna på att göra om så att esc startar det rörliga istället för att stoppar. Jag frågade lite försiktigt, men de lät ju inte så positiva. Men vi får se vad det leder till.

Dessvärre är det ju som jag skrivit förut i trådarna. Att ett privat ägt forum får ha i princip vilka regler som helst. De kan utan problem välja att ta bort de rörliga avatarerna om de anser sig vilja det. Vi kan enbart rätta oss efter deras beslut, eller gå. Det är ingen demokrati att ha ett privatägt forum, det är diktatur rakt igenom. Sen att har ju ifokusgrabbarna valt att ta in många av våra åsikter, vilket är jättebra. Glad

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ijin
0

#35 EP anfaller kommer väl mest av blinkande ljus mer än av att någonting rör sig?

Tatsja
0

Så är det med den pojken. Vet inte om andra får av kissen eller något annat. Men han har lätt att få anfall och får det om det så är blinkade ljus ute, neonskyltar, blinkande gult ljus, även om det är en hetsig blinkers på bil. Då är det att vara observant och få han att blunda snabbt och gömma huvudet.

Väl mött, Tatsja

Hawknestgrove
0

Ja, en sak har det i alla fall fört med sig och det är att jag kräks på vissa sidor numera ….

Karmatarerskanise
0

#40 Tråkigt :/