Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 2741 ggr
David
0

På tv ikväll

Ikväll på Uppdrag Granskning kl 20.00 kommer programmet handla om självmord.

Kan nog vara värt att titta på.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Oh oh! Låter inget vidare, vågar jag titta tror du?Obestämd

David
0

De ska inte visa självmord eller så, utan mest ta upp varför det förekommer så ofta, och vad samhället gör/bör göra för att förhindra det.

// David

[aspie]
0

Ja det låter ju intressant och så vågar jag förmodligen titta. Upprörd kommer jag nog förmodligen att bliObestämd Det blir nog ett samtalsämne ett tag framöver skulle jag tro.

David
0

Jag tror också att det blir ett hett samtalsämne framöver. Men det kanske behövs. Självmord är ett väldigt tabubelagt område, och det behövs pratas om det, det behövs forskas, och det behövs mer resurser som fångar upp innan det är försent.

Jag är "aktiv" (nja, men medlem) i SPEC, en förening som mest jobbar med anhöriga till personer som begått självmord, men som även trycker på politiker och andra om vikten att fånga upp i tid.

// David

[aspie]
0

Åhhh! du är engagerad i mycket David! Jag blir mer och mer impad på dig!

Jag försökte ju själv begå självmord ett par tre gånger. och jag tänker ofta på hur illa jag hade gjort många om jag hade lyckatsObestämd

David
0

Inte ska du bli impad heller. Som bipolär är det ofta så, när man mår bra vill man ändra hela världen, och är väldigt aktiv i mycket, men sen kommer det perioder när man inte ens vill gå upp ur sängen.

Jag har också försökt ett par gånger. Fick en tidning med mig hem vid ett tillfälle, det var så jag kom i kontakt med den föreningen. Är också jätteglad att jag hann få hjälp i tid. Och är också jätteglad att du inte lyckades!!

// David

[aspie]
0

Är oerhört glad att du inte heller lyckades David. Fy tusan så tråkigt det hade varit utan digGråter

Hawknestgrove
0

Ja, med en mor, som helt sonika gicck upp på vinden och hängde sig te dagar innan hon fyllde 60, så tittade jag naturligtvis. Googlade på ordet…. Gulp…… Fy FAAAAAN! Ja jag svär. helt överjävligt, alltså!

I min ungdom, så gjorde jag ett par överilade försök med tabletter. Men jag har aldrig försökt mer, efeter de att mamma dog.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[aspie]
0

Ja, det är ruggigt att det finns såna sidor. jag vill inte ens googgla fram för att kolla.

Kan undra hur många det är som får griller i huvudet efter detta inslag.

Tänkte oxå på killen som startat upp sajten. Han nämde att han hade en form av autism, vilket leder mig till Hugfungerande autism och aspergers syndrom. Förmodligen hade han detta som specielämne/intresse.

Kanske han tänkt om och skaffat sig ett annat intresse nu? Hoppas det i varje fall

zmulan
0

ups… jag skulle inte sökt på det… :S

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Emelie-E
0

Vad tusan, finns det en självmordsguide? Förvånad
Helt stört ju:S

David
0

Jag tyckte att inslaget var både skrämmande, och gav ett visst hopp. Alltid roligt att höra folk som varit så nära, som har överlevt, och är glada för det.

Men att den som lägger ut en sådan sida med "handböcker", utan att någon kan göra något åt det, sedan att personen skyller/gömmer sig bakom en egen diagnos.

// David

Tatsja
0

Ibland när värken är som värst, så kan jag tänka att det vore bättre om jag försvann, men jag har aldrig försökt, bara tänkt.

Kommer alltid att tänka på mina barn och barnbarn, så de hindrar mig. Tack och lov.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
0

#13. Jag har mina katter. Går inte att lämna dem ensamma, eller utsätta dem för öden värre än… ja, jag vet inte vad.

// David

Tatsja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Har man någon att älska, människa eller djur, så håller de kvar en i livet. Sorgen efter en älskad vän är svår.

Saknar min älskade kille. Han somnade in 17 augusti förra året. Men jag fick ha honom i hela 16 år.

Detta kort togs sista dagen. Tatsja ser ut att pussa Pento.

tatsja blir 9 år 1 december.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
0

Jag tyckte mig känna igen användarnamnet på den personen "makarow" som de intervjuade så jag googlade på det och vet ni vad? Han dyker upp på ganska många ställen =/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cat
0

Säger bara…

Hets mot folkgrupp.

Jag får inte säga åt en invandrare att gå och dö men de är okej med en psykiskt instbil person.

Förberedelser till mord.

Jag får inte ge en ritning på en bomb till någon men får mer än gärna ge på en dödscoctail.

Helt sjukt!

David
0

AnneN, sökte men han var inte medlem på iFokus under det namnet i allafall. Såg på google att det nicket var medlem på många ungdomssajter Rynkar på näsan

Tycker att webbhotellet där hemsidan ligger ska agera och plocka bort den.

// David

Hawknestgrove
0

Hm… kolla även under  macarow  eller macarov eller makarov…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[aspie]
0

Säger bara en sak, Detta är helt sjukt och borde totalförbjudas! Yttrandefrihet!, visst ok men det är väl inte samma sak som att leda psykiskt sjuka till att lätt ta livet av sig eller?Rynkar på näsan

zmulan
0

Reprisen går 23.30 idag! Alltså strax!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/