Positivt för mig idag är att när jag tog en neurontin så är smärtorna mindre. Sen jag började med morfinplåster så försvann min huvudvärk som jag haft i 13 år. Hösten är här med sina fina färger.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Positivt idag är att jag inte har feber i min förkylning.
Helena
Vad bra ….päronskrutten…. känns alltid bättre utan feber. Piggare då…
Sänder kramar i massor
Väl mött, Tatsja
Ja.. men det är tröttsamt att vara förkyld, så jag äter isbitar för halsens skull^^
Tack :)
Helena
Finns någon tablett på apoteket som är bra för halsen -Mucoangin 20 mg)
Kan rekommendera den. Inte så dyr heller. Under 50 lappen
Väl mött, Tatsja
Jag tycker Mucoangin är läskig.. tar bort all känsel i halsen.. men mitt problem är att det kliar i halsen, det gör inte ont nu iaf. Tror dessutom att vi har det hemma :)
Helena
Bafusin då? Också bra
Väl mött, Tatsja

paronskrutten, jag är också superförkyld men kan rekomendera Bafucin som finns receptfritt på apoteket, det lindrar ganska bra i halsen =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
precis som jag också sa. Nu är vi två som tycker samma. Den är mild men bra.
Väl mött, Tatsja
Hmm, det kanske jag skulle kolla på.. men jag orkar inte pallra mig iväg till apoteket
Helena
Ring någon och be om de kan köpa det åt dig. Jag tror jag har för långt till dig.
Väl mött, Tatsja
Så brådskande är det inte, jag klarar mig på min is och echinatex^^
Stockholm, är det för långt? ;D
Helena
Jaaaa. har ca 12 mil till Bro vid Kungsängen. Men kom och lägg dig sjuk hos mig istället. Här finns bara jag och min son som är 28 och förståss. Tatsja. Bor i radhus så plats finnes.

Väl mött, Tatsja

Jag ska iväg och jobba, får in lite pengar :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Delar du med dig??? Fattig förtidspensionär… *s*
Väl mött, Tatsja
Jag har gått ner i vikt.
Konstigt egentligen…
Och det är September!
(Fast om det är något att vara glad för vet jag inte riktigt)…
Och imorgon är det tisdag, då slutar vi rätt tidigt. Halv tre, eller någonting.
Jaaa.
Grattis Yuki
Väl mött, Tatsja
För allting jag skrev? Tack i så fall… fast det inte är jag som bestämmer om när det blir September till exempel. 
Ikväll har jag mitt lilla barnbarn på 10 veckor hemma. En liten chokladbrun Chiwawa. Hon är så busig , söt och go. Hoppas hon somnar snart så det blir lite lugnare
Önskar ni kunde se den kaxiga lilla busan på 500 gram, mindre än en kattunge
Inte ens du David behöver vara rädd för henne, hon är mindre än din fot, kanske mindre än din hand?
En sådan behöver jag nog inte vara rädd för. Låter jättegulligt ju. Du har ingen kamera i närheten?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Har tyvärr ingen kamera. Har jag tur så kommer jag att få ta över en fin mobil med kamera och då ska jag ta bilder
Hon ser ut som en liten råtta som far omkring som en oljad blixt här hemma
Då ser jag min chans att slänga in en liten kattungebild på min Matilda. 
Jag har en sån här avancerad telefon med kamera, mp3 och allt möjligt, jag vill inte ha en sån. Jag vill ha en telefon som man bara kan ringa och skicka sms ifrån. Men det finns ju inga såna att köpa längre. 
// David
Jodå David, det finns visst såna mobiler att köpa.. he he he, jag har två såna mobiler, vi kan byta om du vill…he he he
Matilda är otroligt söt
Kan tänka mig det. Småvalpar är urgulliga och har vassa tänder. Fullt ös, för att sen pladask somna på stället.
Väl mött, Tatsja
Är jätteglad att tvätten är över, har tvättat täcken, sängkläder å rubbet. Så nu ska jag snart lägga mig i en helren säng. Mums.
// David
Och har man då tagit en skön dusch så är det ännu skönare. Får väl önska dig David en god sömn då.
Väl mött, Tatsja
Måndagar är alltid positiva. Då träffas vi i själv hjälps gruppen!
Härligt att få tala om glädje och sorg utan krav. 
Sen kan man tänka så här om man inte tycker om måndagar. Nu är det en hel vecka till nästa.
Väl mött, Tatsja

Jag känner mig peppad inför uppkörningen. Kör upp om 2 veckor, men är nervös samtidigt.
Det kommer gå bra ska du se. Bara gör vad han säger och var uppmärksam på trafiken, märken osv. Det går nog jättebra.
Lyckospark till dig.
Väl mött, Tatsja
Jag har precis kommit på en briljant idé angående ''mattider''.
Om jag lyckas fullfölja det blir det säkert bra också. 
Vad? Nyfiken…..
Väl mött, Tatsja
Idag var jag på OJ! och pratade med chefen om arbetsträning. Hon var jättetrevlig :)
Jag ska tänka över det under helgen och sen ge ett svar. Men jag känner att jag vill redan nu :) Jag kommer stå i buffen, matlagningen och delikatess disken till att börja med. Sen kanslke även köttavdelningen :)

Jag mår bättre idag och jag har ingen feber (tror jag). Hoppas jag blir ännu bättre så jag kan åka till Christoffer imorgon :)
Hera. Vad bra. Det rör på sig. Kramiz
Väl mött, Tatsja
#35 Ja :) Och det känns för en gångs skull bra.
Hoppas det gör det sen när jag väl blrjat också :)
Önskar dig lycka till. Avis. Men jag är helt slut. Satt barnvakt till en 2 åring i 2 timmar och är helt slut. Men vad gör farmor inte för sitt lilla gull
Kramiz
Väl mött, Tatsja
#32 Det du… 

Du gör ju oss nyfikna. Berätta nu. Snäääääääääääääääälla.
Väl mött, Tatsja
Ni kommer nog inte tycka om idén.
Men det gör jag.
Och? Har du sagt A får du säga B. 
Väl mött, Tatsja
Nej.
Man skulle ju skriva det positiva bara.
skriv på neg sidan då.
Väl mött, Tatsja
Nej, det här var ju positivt.
Kul Hera! Hoppas det kommer gå jättebra för dig. Och det tror jag att det kommer göra också. Visst var det sådana saker du ville jobba med?
// David
Tack David :) Det är precis det jag vill jobba med, mat, färskvaror och folk :D Fast folk är bara vad jag TROR änsålänge, vi får väl se :P
Jag vill ju hjälpa människor, sen att det blir om pålägg, det är en annan sak ;)
Pålägg kan vara nog så viktigt, får man inte en bra smörgås kan dagen vara påverkad negativt på många olika sätt. Faktiskt. Äta gott är något som är väldigt viktigt för oss.
// David
Håller med #47. Jättegrattis Hera
Väl mött, Tatsja
Ni är så snälla :)
Det ska man vara här i livet. Det har mitt liv lärt mig.Det var inte snällt mot mig.Jag försöker vara snäll.
Väl mött, Tatsja
Nä, mitt liv är inte snällt mot mig heller. Och jag är inte heller alltid en ängel precis.
Jag har gått ner ett kilo.
Positivt.
Grattis, både Hera och Yuki. Kramiz
Väl mött, Tatsja
Yuki, hur gick det med det du skulle berätta?
Väl mött, Tatsja
#51. Då får du äta pizza ikväll, med en stor chokladkaka som efterrätt
. Du får ju inte gå ner så mycket så du försvinner ifrån oss. 
// David
#53 Du gör mig förvirrad… vilket?
#54 Nä. 
Yuki. Se ditt inlägg #31 Om din ide.
Kram från en bottenförkyld Tatsja
Väl mött, Tatsja
#55. Hoppas du menade nää att du inte skulle försvinna. För pizza och choklad tycker jag du förtjänar idag!
Och det är ju lördag också, så lite lyx får du allt ha när solen går ner.
// David
Nu ska jag krypa ner mellan filtarna. Mår pyton. Feber, hosta rinnande näsa och halsont. Host host, hörs senare. Kramiz
Väl mött, Tatsja
Men Tatsja då, är alla förkylda nu? Var ute och handlade nyss och var och varannan människa hostade och lät krassliga. Apoteket var helt proppat med folk som köpte nässpray och dylikt. Krya på dig! Hoppas det är några bra på tv som du kan titta på.
// David
Krya på dig Tatsja!
Positivt idag är att jag varit ute och handlat. Känns skönt att fyllt på med lite nödvändigheter, som 40 kg kattsand
. Och en massa vatten, och så blev det faktiskt en kladdkaka. Tyckte jag förtjänade det.
// David
#56 Jag sa aldrig att jag skulle berätta något. *Angelface*
#57 Choklad är mums…
Har du katter?
#61 VA!
Ingen smet, utan en bakad kaka?
He he he….
#62. Choklad är jättegott… mums mums
. Jepp, har tre katter. Här finns bilder och så i mitt fotoalbum.
#63. Det var en köpkladdkaka, så den var tyvärr färdigbakad. Tror den bakas direkt i affären, så jag kanske kan höra om jag kan få den ogräddad nästa gång 
// David
Yuki. Men vi är nyfikna på hur du ska klara det. Ler. Kramiz
Väl mött, Tatsja
Klara vad?
#67 Haha, skygg! 
Yuki. Se ditt inlägg #31. Det är det jag menar och är nyfiken på
Väl mött, Tatsja
Gunilla, det sista hoppar jag över "Gräddas i ugnen ca 15-20 minuter, i 160 grader". Jag tar fram en slev istället… 
Kul att äntligen få se en bild på dig! Och lilla Arne.
// David
Ha ha ha kul namn på katten, "Arne" Det hette min "pappa" . Jag hade en gång en jättestor hund på ca 80-85 kg som hette "Nisse". Vet en liten chiwawa som var döpt till "Hercules". Kul med namn förresten.
Kul att se dig också Gunilla 
Jag vet.
Jag tycker också det är kul att se dig. Och katten. 
Jag har länge inte vågat svara då det ringer från skyddat nummer, kan inte riktigt förklara varför. Men jag blir rädd var gång det står "inget nummer".
Idag bet jag ihop och svarade andra gången det rinde. Det var bara killen som ska ta hand om min arbetsträning, min så kallade kontaktperson. Så skönt :)
Jag är glad att jag för andra dagen i rad känner otroligt uppåt och glad. Sjöng igår och sjunger fortfarande.
Fick i ordning ett rum med grov städning igår och ska ta köket idag.
Var sjutton har jag fått all energi och glädje ifrån helt plötsligt? Är det för att jag slipper gå tillbaka till jobbet eller beror det på att jag på eget bevåg börjat trappa ner på medidicnen?
Hera. Kan känna det samma ibland. Men då jag vet att läkaren ringer, så står det inget nummer och min mor också, så svarar jag. Fast det har ju hänt att jag låtit telefonsvararen gå på och i sådana fall ringt upp själv
Väl mött, Tatsja
Ja, oftast låter jag bara telefonen ringa. Sen undrar jag resten av dagen vem det var som ringde ;) Haha ganska töntigt om man tänker efter :)
Förresten nu kl 11 ska jag iväg och grilla korv :) Gott!
Hänger på
. Har inte ätit på snart 2 veckor.
Väl mött, Tatsja
#79 Vad menar du med det?
Va…! Jag är ju lång!
Mätte mig precis.
I och för sig blir det lite olika resultat beroende på hur man mäter sig (själv)… Men ändå… Var jag inte dvärg nyss? 
Jag är ju lång.
*Chock*
Hur lång är du Yuki? Är nyfiken 
Nu blev jag också nyfiken. Hur lång är du Yuki? 
Hera! Jag har slutat svara när det är skyddat nummer, eller när jag inte känner igen numret. Ber alla "nya" att skicka ett sms så ringer jag upp istället. Vill känna kontroll över vilka som ringer, så jag kan styra samtalet.
// David
Hera och David!
Jag har samma "problem" med hemliga nummer. Jag svarar bara på nummer jag känner igen. Orkar liksom inte prata med vem som helst
Förresten har jag själv hemligt nummer
Precis, jag vill veta vem det är så jag kan styra samtalet :)
Sen har jag också lite rädsla för att det ska vara polisen eller sjukhuset som ringer angående ngn i familjen.
Jag har också skaffat hemliga nummer. Både mobilen och hemnumret är hemliga. Så jag slipper mycket av försäljare och andra som gärna använder hemliga nummer när de ringer.
Men för mig är det dubbelt, sitter jag på ett jobb har jag inga problem att svara när det ringer, men privat, då går det inte.
// David
Hera!
Precis, man är rädd att det kanske hänt nåt med en familjemedlem. Hemska tanke
De jag känner har mitt mobilnummer och kan ringa mig där om det är viktigt.
David!
På jobbet är det inga problem med att svara i telefon. Hmmm Undrar varför egentligen
Aspie, för mig är det så att på jobbet är det inte "mig privat" som det gäller. Utan ofta en jobb-relaterad fråga. Men när det ringer hemma, så är till mig privat som det gäller. Och då fungerar det inte.
// David
Jo, så är det nog David. Låter mkt logiskt i varje fall
167!
Jag trodde jag var 165 centimeter…
Det kanske inte är/låter särskilt långt för er andra men för mig är det det. Har alltid känt mig kort och tjock.
HURRA!
Runt 167 är jag i alla fall, hurra, hurra!
Ha ha ha Yuki, då är vi nästan lika långa 
Hur lång är du?
#90. En lång och ståtlig tjej!
// David
Ja, i alla fall inte kort. Mellan.
Hoppas jag blir längre.
Då är vi lika långa. JAg är också 167. Hm…. undrar hur vi klarade oss innan nummerpresentatörer?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag börjar min arbetsträning på oj på måndag :) 3 st halva dagar till att börja med :) Wish me good luck :)
Yuki!
Jag är 169,5 för att vara exakt.
Min dotter har vuxit om mig och är nu minst 175 cm
Lycka till Hera!
Tack aspie :D
JA, lycka till1 Det kommer gå hur bra som helst!
#97 Jag tänker växa ikapp dig, jag med. 
Yuki jag känner mig kort. 159, men mina söner är 174 och 183.
Att jag inte ätit på två veckor, beror på att jag fick en ny medicin som gjorde mig illamående och tappade aptiten helt. Försökte äta lite i lördags. Efter en tugga blev Tatsja lycklig. Känner ingen hunger. I och för sig så har jag lite att ta av, men jag hoppas biverkningarna snart är över.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Jag är längre än dig.
Hur lång vill du bli Yuki?
Hera, önskar dig all lycka till! Du får hålla oss uppdaterade hur det går. Första dagarna kan nog bli så att du är rätt trött när du kommer hem. Men sen blir det bättre.
// David
Minst 170! Min mamma är ganska lång men inte min pappa.
Min storasyster, som är ungefär två är äldre än mig, är 170 centimeter lång… Det vill jag också vara.
#104 Ja, jag kommer säkert sova middag så fort jag kommer hem den första tiden :) Och tack!
Det kommer säkert, du har ju bara 3 cm kvar 
// David
Annars blir jag nog ledsen… 
Men du var inte så gammal än, så du växer fortfarande. Jag kommer snart in i krympstadiet. 
Väl mött, Tatsja
Ja, det gör jag. Mwahah.
När gör man det?
Yuki! Du kommer säkert att växa om mig
Men då sätter jag på mig platåskor, så är jag genast längre än du
Fast då gör väl du samma sak
hmmmm.
Jag kommer nog oxå in i krympstadiet snart
Vet inte när man börjar krympa. Ungefär i tjugoårsåldern. ha ha ha, skoja bara. Jag vet faktiskt inte, kanske runt 60-65 eller?
Jag är 168, alldeles lagom ;)
aspie, tror det är runt 65, alltså pensionsåldern. Hur gör jag då när jag redan har pension?
Har inte krymt än, men fötterna har vuxit i storlek. Har alltid haft 35-37 nu är det 38-39. Mysko. Titta på de flesta karlarna, deras öron blir större. Hihi. Inte bara kärringar som ändrar sig.
Väl mött, Tatsja
Ha ha ha Tatsja!
Mäns öron blir större och hårigare, det har man ju sett på många äldre herrar
Skönt att det inte bara är vi kvinnor som förändras.
Vilka pyttesmå fötter! strorlek 35-37
Har du gått upp till 38-39 så beror det väl på att du svullnar i fötterna, eller?
Jag har nu för tiden fötter som kan svullna upp två strorlek och sen andra dagen gå ner igen. Jobbigt! Det samma gäller kroppen som ibland sväller så jag inte kan knäppa vare sig byxor eller kjol, kan inte ens dra upp dragkedjan
Hur gammal är du Tatsja? Själv har jag nog ca 15 år kvar innan jag krymper, om nu 65 är den riktiga åldern för det
#111 Min svenska/engelskalärare är runt sextio år… då krymper hon väl snart (om hon inte gjort det). Hon är rätt kort. Mwahah.
#112 Perfekt längd, typ. 
Det är ju bra om man är ganska lång, för när man krympt färdigt sen, är man fortfarande rätt lång. Eller hur?
#113 Vilka små fötter du har! Jag har jättelånga, tycker jag… 
Jag står stadigt på marken med ett par fötter i storlek 45-46 
// David
Oh jösses, vilka stora fötter du har David
Då är du väl ganska lång oxå, eller?
Yuki!
Du är ju för härlig!
"Det är ju bra om man är ganska lång, för när man krympt färdigt sen, är man fortfarande rätt lång. Eller hur?"
Ha ha ha ha, ja jag undrar var min längd kommer att stanna på innan jag hamnar i graven
Nu vet vi äntligen vad som felar mammas hund som ligger inlagd på sjukhuset.
Han har troligtvis bukspåttskörtel inflamation. Det ser tydligen lika dant ut som cancer, så för säkerhetsskull skickar dom ett prov till USA. Men dom tror det är körteln som har inflamation. Så nu hoppas vi han blir frisk snart och får komma hem.
Jovars, måste ju ha stora fötter, annars flyger jag iväg. Är 187
.
// David
David! Du är ju en stor och ståtlig man då
Det skulle vara roligt att få se dig på riktig.
Ofta skaffar man sig ju en bild på hur andra ser ut när man pratar genom nätet eller telefon.
Kanske man skulle göra en tråd av det. Hur tror du att jag ser ut? Oftast blir det ju helt fel
Hera! Vad var symtomen på din mammas hund? Jag har helt missat att du skrivit något om detta tidigare
#117 Haha… du menar väl att jag bara är för löjlig ibland. 
Nej Yuki! Jag menar att du är en härlig och go tjej
Inte alltid. 
Inte jag heller
Hurdå?
Nyfiken i en strut! hi hi hi 
Det är väl inget dåligt?
Nej, absolut inte gumman. Jag är alldeles för snäll säger de som känner mig, liksom min läkare och psykolog. Jag måste börja tänka mer på mig själv säger de
Jag är jättenyfiken ju.
Och frågvis…
Som jag då, hi hi hi . Nej då jag menar inget speciellt Yuki. Mer än att jag nog är som de flesta andra. Har lite hyss för mig och kan ha lite fel tankar ibland som inte är så snälla
Aspie, vi är helt enkelt mänskliga. Tror att de allra flesta har lite hyss för sig och ibland "fel" tankar… 
// David
Håller med dig fullständigt David
aspie; jag har nog glömt skriva om det här inne. Hans symptom är ingen aptit alls, alltså han sväler sig själv, kräkningar och i slutet även diarre. Ingen ork alls, väldigt hängig.
Tydligen gör detta jätteont, så han har fått lita ett bra tag tyvärr innan dom kom på vad det var och började ge honom smärtstillande.
Då håller vi tummarna för lilla vovven!
Hm… jag har blad till fötter 39-41 så där ungefär…..
Gunilla! Du behöver inga simfötter om du ska dyka då

Min mamma var 167. Nu vid 76 års ålder är hon kortare än mina 159, men fötterna har blivit från 39 till 41. Så jag kan nog krypa ner i skorna när jag blir riktigt gammal.
Väl mött, Tatsja
Haha, nä och när jag köper skor, så går jag till sportaffären och köper åror till, hahaha!
Hur jag än spötter, så spötter jag på mina fötter…….
Glöm inte segel
Väl mött, Tatsja
Tack aspie och gunilla :)
Gunilla då, jag tror jag skrattar ihjäl mig, köper åror och spottar på fötterna, ha ha ha ha ha
Du kanske ska prova med segel som Tatsja sa. Funkar nog bra i höstvindarna
#131 Berätta.
*Elakt flin*
Vilken nyfiken go tjej du är Yuki
Jag vet faktiskt inte något exempel att dra för dig just nu, men kommer jag på nåt så ska jag berätta
Absolut. *Evil*

Possitivt : Igår fick jag massa beröm av läraren på psykologi-lektionen för att jag var påläst då jag kom dit =)
_**/Mvh Anne
AnneN! Hur många är ni i psykologi-gruppen? Vill du så skickar jag gärna en bunt visitkort om sajten till dig, så kan du dela ut dem. Kanske finns flera där som är intresserade att komma hit.
Kul att du fick beröm :). Vad är det ni håller på med för uppgifter nu?
// David

#147 jag tror vi är mellan 15-20 pers där… jag PM:ar min adress så kan du skicka en liten bunt med visitkort =)
_**/Mvh Anne
Idag är jag överlycklig att jag inte fått något brev ifrån Skatteverket. Har fått ett brev varje dag hittills den här veckan. Men inte idag. Fredagslugnt och skönt! 
// David
Jag är JÄTTEGLAD över att ha fått en rolig och bra present i min brevlåda idag från en fin vän
Nu ska här kokas ägg vill jag lova
TUSEN TACK! till min fina vän
Aspie… Kul!
Dom är faktiskt rätt gulliga och nyttiga. Gillar du hårdkokt så låt ägget ligga i lite längre.
// David
Tack för tipset David
Vet du om man kan köpa såna någonstans? Skulle vara kul att ge bort i present tänkte jag
Tror Clas Ohlsons, Duka och sådana affärer har dem. Men de är rätt nya i Sverige. De tillverkas i Tyskland, och vi är nog bara ett tiotal som får importera dem.
// David
Vad är det ni pratar om?
Oki David!
Nu vet jag vad jag ska köpa till några vänner
TACK och bamsekram!
Hera!
Jag ska se om jag hittar länken till det vi pratar om så ska du få se
Haha :) Där ser man :P
Vaknade tidigt eftersom Tatsja krafsade på dörren. Bara 3 grader ute, men rätt så skönt.
Väl mött, Tatsja
Låser denna milslånga tråd och skapar en ny… 
// David