Dessa råd är irriterande......
30 sätt att irritera folk:
1. Lämna kopiatorn inställd på 99 kopior, förminska 200%, extra mörk och A3-papper.
2. Säg till i luckan på en "drive through" att du ska ta med dig maten.
3. Om du har ett porslinsöga, knacka lite då och då på det med en penna när du pratar med andra.
4. Insistera på att alltid ha vindrutetorkarna på "för att hålla dem i trim".
5. Svara allting som någon säger med "det är vad DU tror".
6. Öva på att låta som ett modem.
7. Stryk under meningslös information i vetenskapliga papper och ge en kopia till din chef.
8. Pip när du backar.
9. Visa att ett samtal är slut genom att hålla händerna för öronen.
10. Rabbla slumpmässiga tal när någon räknar.
11. Häfta ihop papper i mitten.
12. Utforska offentligt hur sakta du kan göra kväkande läten.
13. Tuta och vinka till främlingar.
14. Vägra att sätta dig på en restaurang och ät upp godiset vid kassa-apparaten.
15. SKRIV BARA MED VERSALER.
16. Skriv bara knsnntr.
17. Köp massor av röda trafikkoner och led bort en genomfartsled.
18. Repetera följande ordväxling tjugo gånger:
"Hörde du det där?"
"Vaddå?"
"Glöm det, det har slutat."
19. Så långt som möjligt, skutta i stället för att gå.
20. Nynna inledningen till William Thell, och när du är nästan färdig, säg "nej,vänta, nu trasslade jag till det" och upprepa.
21. Fråga människor vilket kön de är.
22. Sitt framför ditt hus och rikta en hårtork mot passerande bilar för att se om de saktar in.
23. Sjung med på operan.
24. Gå till en poesiafton och fråga efter varje dikt varför den inte rimmar.
25. Fråga dina Medarbetare mystiska frågor och anteckna deras svar i ett block och mumla någonting om "psykologisk profil".
26. Knyck dina medarbetares pennor och skicka sedan runt arga e-mail till alla när pennorna återknyckts.
27. Stå stilla mitt i en lång rulltrappa och låtsas sova om någon vill gå förbi.
28. Låtsas ha problem med att få upp plånboken när du stiger på en buss i rusningstid.
29. Berätta för dina vänner 5 dagar i förväg att du inte kan komma tillderas party eftersom du har huvudvärk.
Och det sista sättet att irritera folk:
30. Skicka det här till alla i din adressbok även om de har skickat det till dig eller bett dig att inte skicka brev som det här!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tycker den är för bra !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ska det inte stå vem du har fått den i från och vart också? Har man lånat en artikel ska det stå, tycker jag. 

#2 det brukar komma som kedjebrev… så jag tror inte det är någon speciells. =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Kommer från en annan sajt…

aha… ja om hon inte fått den som kedjebrav bör hon ju skriva ut det! :)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Är det bara jag som skrattade så tårarna rinner åt den? x)
Helena
#4 Det cirkulerar runt på mejl, så jag tror inte det är från en sajt. Snarare så att fler här inne fått det i mejl och skrivit det här inne :)

#0 Den var för bra!!!
9. Visa att ett samtal är slut genom att hålla händerna för öronen.
Det ska jag testa på jobbet! För en del människor kan verkligen inte sluta prata, trots att jag visar tydligt att jag inte är intresserad av att höra vad de har att säga.
#8 Allt jag säger är att det inte kommer från iFokus från början, det är ett kedjebrev som funnits ett par år. Så jag förstår inte vem hon borde be om tillåtelse från? ;)
Du ser ju faktiskt i inlägget att det är ett kedjebrev som är till för att spridas, inte en artikel som du skrev längre upp. :)
Hade det däremot varit en artikel som någon hade skrivit, då ska man självklart fråga om lov och även sätta ut namn om personen i fråga vill detta.
*12 Så om jag ser ett inlägg som du har skrivit, då kan jag bara ta det och säga att det såg jag i ett mail för 2 år sen, så då är det fritt fram? Jag personligen anser att det är fel, särksilt när det är så tydligt vart det kommer ifrån denna gång. Jag frågar alltid om jag får använda ett inlägg eller artikel innan jag lägger ut det på en annan sajt. Skriver dessutom ut vart jag har fått det i från och från vem. Ligger inte det i sajternas intressen att man gör så? Jag tycker det.. Sen vad du tycker, det får du står för. Jag tänker inte tjafsa om detta. Jag vet vart hon har fått det ifrån och jag ogillar det. Sen kan andra tycka vad dom vill. Man gör inte så här.. Enligt mig.
Jag bara måste!
Läs detta "30. Skicka det här till alla i din adressbok även om de har skickat det till dig eller bett dig att inte skicka brev som det här!"
Hur kan man tolka detta på något annat sätt än att man FÅR lova att skicka detta vidare? Oh my :) Och ja, detta står för mig, annars hade jag inte skrivit det :P
Det här inlägget har cirkulerat i många år, själv har jag fått ett antal utav det. Men aldrig har det stått någon "författare" eller signatur inunder.
Även om det legat ute på en annan sajt, så har den personen som lade ut det ingen äganderätt till det.
Så nu återgår vi till att skratta åt dessa 30 råd.
#15 Japp :)
#11 Naturligtvis. 
Då är det väl säkrast, att jag tackar 890-3, en av mina härligt knasiga medlemmar, som la in den under roliga historier på min sida Svensk Natur.
HAr redan tackat inne på min sida, men det är väl i så fall bäst att jag tackar här med…. Har även fått den som mail ett flertal gånger och har den väl sparad i min mapp roliga historier.
Jag har aldrig sagt, att det är jag som hittat på den. Lånta fjädrar ramlar väldigt lätt av och jag aktar mig väldigt noga för, att skryta över något, som jag själv inte är upphov till.
Tack Hera, för att du förstår och skattar, så även kerstinjo!
*18 För mig handlar det om respekt för andra.. För mig är det så enkelt. Håller med dig att du inte har sagt att det var din men du sa heller aldrig vart du hade fått den ifrån. Vi är alla medlemmar på samma iFokus och förlorar vi eller inte har respekt för varandra, då kommer aldrig iFokus att överleva. Att respektera andra människor är inte svårt. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sen om han, du, Hera, Kjerstinjo och alla andra på detta forum har den i sin mail bekommer mig mig inte. Det var han som publicerade den här.. vart den kommer i från i begynelsen är ointresant. Poängen är inte att ha rätt, poängen är att respektera andra människor även om det inte passar en själv. Respekt vill alla ha och alla förtjänar den. Man kan inte dela ut den när det passar och andra gånger inte bry sig. Antingen har man det eller så har man det inte. Sen har det ingen betydelse om det är i smått eller stort. Kanske är det jag som är knäpp och konstig men det skulle aldrig falla mig att publicera något utan källan. "Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus", så står det i reglerna.
Jisses, jag har ju tackat! Även inne på min sida!
HAha, tror inte att 890-3 bryr sig. En reko människa, som jag gillar skarpt och uppskattar på min sajt.
Tror dessutom, att 890-3 inte heller vill låna fjädrar. Så nu tar vi och fortsätter garvA!