*Överläkare strul*
Behöver skriva av mig en besvikelse bara…
Vad sjutton är det här? Psykologen sa förra månaden att jag skulle få tid till överläkaren, en akut-tid dessutom. Nu ringde jag överläkarens sekreterare å fundera vart tiden tagit vägen, då jag inte fått den. Hon hitta inget i hans papper om att jag enns skulle ha nån tid till honom ( psykologens senaste brev står det att *läkaren är informerad om att du önskar diskutera medecinering*
Hon kika i min journal & det stod väl där, för hon ska prata med överläkaren iaf. Jag ska ringa upp i morgon.
Fyy f--n… jag som hade så svårt att komma till skott å ringa idag bara ju
Har dragit mig för å ringa i crika 1 vecka nu & så får man det svaret Ring upp i morgon *suckar*
Usch Jag som är hyper och välmående annars, men nu fick jag till o med ont i magen. Vet ju att jag verkligen behöver träffa läkaren. Och nu känns det som om jag får vänta en hel evighet på att det ska hända. Usch vid ögonblick som detta så vill man inte vara med. Vill bara lägga mig ned och försvinna långt bort från allt elände nu. Orkar inte med denna motgång nu. Vill att saker ska flyta smidigt, men så verkar det ju sällan vara. Vill bara inte vara med längre nu 

//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Vilken besvikelse. Jag förstår att du är ledsen. Jag är också ledsen för din skull.
Otroligt klantigt gjort av dem. När man behöver träffa sin läkare så ska det ju ordnas så snart som möjligt. Man springer ju inte hos läkaren bara för att det är skoj!
Kunde de inte skickat en tid till dig istället för att du skulle behöva ringa i morgon igen? 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tack för att ni finns, alla goa rara vänner här
Ja du David… det är första gången jag upplever någe SÅ klantigt från dem. Men just i en situation där jag behöver deras skarpsinne & inteligens.
Blir ju fundersam… vet de hur man mår & därför väljer att strula bara för att typ *testa* hur man klarar en sån situation
Ja besviken blev jag, det kan jag lugnt påstå.
Att skicka en tid hade väl varit smartare ja, men sekreteraren var väl inte av någe högre IQ kanske. Är man mindre smart så kanske sådana naturliga saker *faller bort* från huvudet 
Typiskt läkare. Har hänt ofta att man fått telefontid med läkaren. Tiden går och ingen ringer. Väntar i en timme och sen ringer jag upp. Han fick förhinder. Kan inte personalen i de fall då ringa mig och meddela. Hela dagen blir ju förstört.
Håller på mig Senixus. ring och be dem skicka hem en tid.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Säg till också att det är viktigt. Så hon förstår att du inte kan hamna längst bak i tidboken.
Har du tur kanske du får komma redan på fredag. Var kanske därför hon ville att du skulle ringa, för att tiden inte skulle hinna fram annars?
Måste skryta lite mer… i det här behandlingspaketet jag har, så har man ett "journummer" man kan ringa till, och det går direkt till den kontaktperson man har, och i mitt fall är det ju min överläkare. Så skulle jag må hemskt dåligt kan jag ringa honom nu. Det är fördelen med DBT-behandlingen. Man får väldigt mycket stöd.
// David

Din tur kommer nog också ska du se. Det strulade rejält ett tag för mig, men jag bråkade och skrev brev till chefen stup i kvart.
Är de på lunch nu tro? Att du inte bara kan få din tid så du får träffa läkaren snart. Hoppas du får ett bra besked nu i eftermiddag! *håller tummarna*
// David

Ringde just igen. Den lille damen skickar en tid idag. Den 20.de OKTOBER
Hur jag ska klara mig dit med detta jojjande har jag då rakt ingen aning om
)
Om jag känner att jag inte pallar så ska jag bannemig börja käka de där förbenade Efexoren så jag blir mega-hyper & sedan ringa och bara babbla & babbla & babbla tills de ger mig en bättre tid. Lovar att med den hyper jag får av Efexor så ska det nog tusen gubbars bli fart på dem 
20:de oktober??? Det är ju mer än en månad tid. Kallar de det för akuttid??? En akuttid ska du ju få inom max en vecka! Vad är det här för urusel läkare och sekreterare du har? 
// David

Ja du det undrar jag med. Blir bara mer o mer sur & förbannad ju längre jag tänker på det. Tog just fram Efexor-asken. Men jag måste ge tusan i den till Söndag iallafall. Får ju massa folk då & vill försöka klara det utan allt för mycket knas
Men sen skiter jag i det här och börjar käka de där depot prylarna igen. Om de kan jäklas med mig så kan även jag jäklas (med mig). Visst det är jag som kommer må skit, men det är de som får städa upp efter mitt "misstag" genom att ge rätt medecin då

är allt jag har att säga till dessa folk just nu
Ursäkta alla här för att jag skriver ut allt detta, men jag är bara så jättebesviken på allt just nu 

Sitter å "leker" med ett mail till Psykologen. Det blir hoppigt och inte så glatt. Jag funderar endå på att skicka det. Vem vet, han kanske kan ta ett snack med Her Trög då *hmm*
Har alltså skrivit ett mail som inte verkar speciellt vettigt, men det är ju så det snurrar i mitt huvud så… kanske ska skicka det *hmm* Kopierar in det här och ser vad ni andra säger.
*** Hej Claes. Jane(person-nummer) här.
Sitter just nu och är ledsen arg och besviken (inte på dig).
Jag har väntat på en läkartid (som vi pratade om). Igår ringde jag Lages sekreterare och fick då veta att jag inte enns fanns med bland dem som skulle få tid till honom
Jag skulle ringa upp idag. Gjorde då det & fick svar att *Jag skickar en tid idag, du får komma den 20.de OKTOBER*
Jag är rädd att jag inte kommer klara detta pendlande och dåligmående enda fram till dess. Jag fick ju kännslan av att det skulle snabbas på lite. Men att behöva vänta närmare en månad på att få veta att jag ingen tid har & sedan få vänta över en månad till därefter på att få komma dit ![]()
Usch, ja jag är besiken och ledsen just nu. Jag tog till och med fram mina gammla Efexor och funderade allvarligt på att ta dem och typ skita i vad som händer. Det enda som stoppa mig nu var att jag ska ha massa folk här på Söndag. Har jag tur så ger jag tusan i dem… om inte så får saker gå som de går. För jag orkar inte bry mig.
Tyvär så känner jag mig uppgiven. Därav så funderar man ju på att *Om jag tar dem kanske jag mår bättre, visst kommer deppen efter men varför ska jag bry mig* Känns så hopplöst bara just nu. Men har jag tur så lugnar det ned sig tills Söndag. I så fall så kommer jag nog låta Efexoren vara. Men usch… just nu känner jag bara för å ta dem å se vad det blir av allt då typ
Hopplöshet är ingen rolig kännsla. Men men.. får se vart allt tar vägen i framtiden.
Det sjuka är att jag är lite hypad och mår bra för övrigt… och sen kommer detta på det.
Jag vill inte att allt bara ska stå på samma fläck såhär länge till ingen nytta medans jag jojjar som en jojjo fram tills den 20.de oktober.
Min fundering är nu… om jag ska vänta så länge på en tid till läkaren så kan väl kanske vi fortsätta vår kontakt så man kommer nånstanns med saker o ting nån gång? Orkar inte ha det såhär & bara känna att inget händer därtill liksom
Skriver i ren frustration just nu (som säkert märks). Vet att det låter argt, besviket och helt knas förmodligen. Men jag måste se om jag iallafall kan fortsätta hos dig om nu allt annat ska ta sånn här tid.
Hoppas det kan ordnas så vi kan fortsätta eventuell utredning (eller vad det nu är vi ska vidare med). Hälsningar Jane ***
Jag skriver inget om att han ska prata med *Överläkare Trög* Det llåter jag honom besluta om. Men jag måste iallafall få fortsätta med något, för såhär kan jag inte ha det bara *suckar*
Så vad tror ni - kan jag skicka iväg det där till min Psykolog?
Jag skulle absolut råda dig till att skicka det. Om din psykolog är vettig kommer han prata med din läkare så fort det går, och ordna en snabbare tid. Eller åtminstone boka upp dig på tider hos honom tills du får träffa läkaren.
Så jag tycker, skicka det!
// David

Det var så lite så. Jag tyckte att det var bra skrivet. Du skäller inte, men uttrycker ändå din önskan att få hjälp snabbare än om en månad.
Att gå helt utan kontakt och bara vänta, samtidigt som man mår dåligt, det är inte nyttigt. Så om nu läkaren har så fullbokat, så borde din psykolog kunna hjälpa dig under tiden.
// David
Senixus. Sänd brevet precis som det är, med stavfel och virrigheter. Då kanske de får tummen ur hmhm och gör något. Sänd en kopia till galna sekreteraren.
Kramiz
Väl mött, Tatsja

Ja jag har skickat iväg det mu iallafall. Nu återstår bara att vänta på svar. Tack och lov så är min psykolog snabbare en vad överläkaren och hans sekreterare är. Han svarar senast imorgon, om han inte hinner svara idag (förutsatt att han är där).
Tur att man iallafall har en vettig psykolog i allt det här
Nä gå utan nån kontakt och må som jag gör det vägrar jag. Så min psykolog får ordna det på någe sätt helt enkelt. Och jag vet att han kommer göra allt han kan för att hjälpa mig iallafall 
Såg en smily jag gillar just nu… gissa vem som som får vara sekreterare i denna bild
(visslar oskyldigt)
Väl mött, Tatsja
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Har du fått något svar än?
// David

Fick svar tidigare idag från psykologen.
Han skulle ta upp det med överläkare trög på Tisdagsmötet. Det första han skrev var *Det är dumt att du ska behöva vänta så länge* Sedan fortsattes brevet
Nu har köping fått Akut verksamhet & man kan få träffa sin läkare/psykolog rätt omgående. Så om jag mår dåligt nu så har jag ett nummer som jag ska ringa, då ordnas en tid till min psykolog inom någon dag bara *tack o lov*
Denna verksamhet var ny från första September och hade visst haft en liten notis ute i tidningen. Han skickade med en kopia på notisen med
Blev väldigt förvånad över det. Men å andra sidan så är vore jag förstå att han skulle göra någe sådant. Han är ju guld värd den psykologen 
Efter att jag läst mailet var det som om all kraft bara gick ur mig. Gick och lade mig igen. Somnade om och sov tills 17 på kvällen
Är nu dock pigg (och allt för utvilad).
Jag vet en som kommer vara vaken heeela natten nu
)
Men men… jag fick ju iallafall svar som tur var 
Från oss alla (4 cat och jag) Till er alla En riktigt stor …
Ååå… vad skönt att det gick bra. Hoppas du får en tid snart.
Nu känner jag mig också lite dum, visste ju om det. Se pdf-en…
// David

David… det är inte du som ska vara den som berättar. Det skulle psykiatrin ha gjort tidigare ju. Mitt sätt att se på detta, de som går på psykiatrin bör bli informerade om eventuella ändringar som i allra högsta grad gäller dem.
Därav klandras endast psykiatrin & inga andra vänliga rara människor inte .
Senixus, nej då, inte känner jag mig dum så heller. Tänkte bara om jag hade tänkt på det tidigare så hade du kanske kunna ringa något av de numrena.
Men jag håller med dig. Det är helt fel att patienterna själva ska behöva leta efter ny information. Sånt här borde skickas ut till de som är berörda.
// David

kerstinjo Jodå det uttrycket har jag hört & det stämmer väldigt bra ja *suckar*
Bara att vänta idag och se vad som händer. Har ju iallafall en psykolog som ställer upp och hjälper, det är jag oerhört tacksam för
Mitt i allt neggo om överläkaren & hans sekreterare
så har jag en psykolog som gärna tar upp sådant som detta på mötena och försöker ordna allt till det bästa iallafall
Avgudar värkligen honom i detta läge 

Men nu när en till tycker som jag så ska jag skicka det.