Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 885 ggr
David
0

OT. På tisdag

Från och med tisdag och två veckor framåt (4 dagar i veckan) kan jag verka lite frånvarande. Ska göra det sista momentet för att få ett diplom i taktil massage för människor. Det är bara praktikdelen som jag missade förra gången. Och nu har jag fått en ny chans.

Taktil massage är lite mer, hmm, sensuell (??), inte så mycket knådande, men precis lika behagligt. Taktil massage är det man ger på katter också.

Men jag känner mig oerhört lugn, vet att medarbetarna och medlemmarna här är de bästa som går att få tag på! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

zmulan
0

åh vad kul! Jag har en utbildning i taktil massage som jag fick när jag läste till uska!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

David
0

Zmulan. Va skoj!! Hur tyckte du att det var? Är det något du använt dig av sedan??

// David

zmulan
0

Ja, jag använder det i mitt jobb :) Jag tycker det är en underbar teknik att använda, skapar sånt lugn!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Salladshataren
0

Åh, det måste jag fråga om Christoffer kan det, hehe Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Norum]
0

*2 Om du lär dig fibromassage kommer jag på kaffe en dag! :-) Det kanske är en fortsättningskurs? *flin*

David
0

#5. Finns hur många uppföljningskurser som helst. Skulle kunna plugga flera år för att bli riktigt certifierad massör. Jag går på Axelsons Gymnastiska Institut. Samma ställe där jag lärde mig kattmassagen.

// David

[Norum]
0

Önskar att det fanns en fibromassage att tilgå. Men det är så  dyrt! 500 kr och helst en gång i veckan.. På en sjukpension! Förvånad

Rocktjejen
0

Taktil handmassage kan jag o det är så avslappnande och skönt..så vad ska inte taktil massage i sig vara då..Glad

ps! det är nog enda gången som jag har kunnat slappna av i grupp när jag fick taktil handmassage..innan har jag provat flera avslappnings band..dom andra i gruppen slappna av så skönt medans jag bara gick upp i varv eller fick ångest ist.

Rocktjejen
0

Vad roligt för dig David o kunna det sen..lycka till!