Vart ska jag vända mig?
Jag har ett problem, eller rättare sagt; Min lillebror har problem.
Han blir så hemskt lätt arg och vet inte hur stark han är.
Det är så att han är ganska storväxt och därav slår väldigt hårt.
När vi var små slog han mig ibland så hårt att jag fick blåmärken, ryckte i håret så hårrötterna slets upp eller att jag började blöda. För ett par år sedan så jagade han mig med en kökskniv(!).
Numera händer det inte så ofta mig(tack och lov), men han har ett par ggr gått på andra elever i skolan.
Värt att tillägga är väl att han är 13 år och spelar VÅLDSAMMA spel.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra, jag är rädd att han kommer skada någon allvarligt.
Kan jag vända mig någonstans så att han kan få hjälp?
eller något överhuvudtaget?
Gud, så jobbigt det måste vara! Eftersom han fortfarande går i skolan kan du väl prata medrektorn eller sköterskan? Jag skulle nog börja där.. Sen finns ju socialtjänsten men det verkar kanske lite som överkurs så här på en gång. Vad säger föräldrarna då?
Ja du är jättegulig so bryr dig. Det som förvånar mig, är att dina och hans föräldrar inte reagerar, verkar det som…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Han låter som den bror jag växte upp med. Han var äldre än mig och misshandlade mig fysiskt och psykiskt nästan varje dag.
När han blev äldre började han misshandla min mor och far oxå. Ingen vågade någonsin göra något åt detta. Han själv insåg aldrig att han gjorde något fel.
Så något borde nog göras för din bror. Frågan är bara hur man gör om han inte själv vill?
Mannyclue; vad säger era föräldrar? Vad säger skolan?
Kuratorer är inte ens bra.
#6 Beror på olika kuratorer. Finns bra och dåliga.
Kan han ha det som de kallar för bokstäver? Då blir ju en del väldigt aggresiva.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Ja, men ändå.
Förstår dig Yuki. Men du har ju oss att ventilera dina problem med 
Väl mött, Tatsja
Ehm… ja, precis.
Sen vet du att du kan pm oss också, om det är sådant du inte vill andra ska se.
Väl mött, Tatsja
Jag pratar/skriver inte om vissa saker.
Jag håller med Kerstin om att det finns jättebra kuratorer. Din bror kanske borde undersökas också, det beteendet är inte normalt..
Helena
Yuki. Vissa saker är det inte bra att bara ha inombords. Förr eller senare måste de ut. Annars kan de äta upp en inifrån. Jag vet.
Kramar
Väl mött, Tatsja