Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 2356 ggr
David
0

Positiva tråden september del 2

Trodde att det räckte med en tråd per månad, men jag blev rätt glad att den positiva tråden blev så lång, så här kommer del 2.

Den tidigare tråden går att läsa här.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Positivt idag är att jag faktiskt kunnat sova utan sömntablett i natt. Och då är jag inte lika mörbultat när jag vaknar Glad

Sen är jag glad att vi redan är uppe i 78 st medlemmar här, trots att vi bara funnits i drygt en månad Skrattande

// David

Yuki
0

Positivt idag är att det är helg.

[aspie]
0

"Sen är jag glad att vi redan är uppe i 78 st medlemmar här, trots att vi bara funnits i drygt en månad"

Det tycker jag oxå är mycket positivt

th_blissysmile

Tatsja
0

Grattis för alla medlemmar. Positivt idag är att snart en vecka till pension. Behövs.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
0

Min mamma skaffade mig ett bibliotekskort för någon dag sen (ingen som känner mig kan ju undgå det faktum att jag älskar böcker) och idag lånade jag tre stycken. Glad

Mamma blev lite irriterad över att jag insisterade på att bara låna fantasyböcker men annars gick det hyfsat.

Nästa gång ska jag gå dit själv (jag ville inte riktigt göra det den här första gången Skäms).

Jag läser snabbt och kommer antagligen låna böcker ofta (jag tycker det är onödigt att köpa böcker när man ändå kan låna). Jag har snart läst klart den första boken och den har över 200 sidor. Men det är ju inte mycket.

David
0

200 sidor?? På en dag??? Jag är glad om jag klarar 200 sidor på ett år ungefär. Obestämd

Håller med dig, det är jätteonödigt att köpa böcker när man kan låna dom gratis istället.

// David

Yuki
0

Alla är vi olika.

Själv blev jag nästan chockad när alla i klassen inte läst ut en bok på 300 sidor på en månad.

Har jag tid så läser jag nästan en bok varje dag… ibland två.

Yes! Bibliotek är en fantasttiskt bra sak, även om man aldrig känner att det är ens egna böcker, men det är jag inte i behov av att göra heller.

David
0

Är det mest fantasyböcker du gillar? Har du någon favoritbok?

// David

Yuki
0

Ja, och skönlitteratur.

Mina favoritböcker är J.R.R Tolkiens böcker, Harry Potter-böckerna och Stravaganza-böckerna och Katherine Kerrs böcker om det magiska landet Deverry, men det finns många böcker som är bra.

Ska läsa Eragon böckerna, Feists böcker och massor med andra… skriver upp.

David
0

Allafall två jag kände till. Harry Potter-böckerna och Tolkiens böcker. De andra var okända för mig.

Jag tror jag blev "skadad" i skolan när man blev tvingad att läsa helt ointressanta böcker.

// David

Yuki
0

Jo, jag vet vad du menar. Jag satt och läste min kusins bok en gång (hon gick på gymnasiet då). Boken handlade om språk och jag som älskar språk höll på att dö av tristess. Man blir frusterad nästan.

Efter att ha läst sådana böcker tittar man helst inte på en enda bok till i första taget, än mindre öppnar en!

David
0

Precis. Varför kan inte skolorna ha lite roliga böcker? Och språkböckerna, onej, de är nästan ännu värre än böcker man tvingades läsa på svenskalektionerna.

Tänk vad skolan förstör egentligen. Hade jag fått välja vilka böcker jag skulle läsa skulle jag säkert fortsatt läsa frivilligt sen.

// David

[Victoria-Pancakes]
0

jag älskar också böcker. just nu så är jag inne i en period (en lång sådan, hoppas jag) då jag bara vill läsa böcker som utspelar sig från förr i tiden. Jag läser nu Påven Johanna. Innan den boken så läste jag The Pillars of the Earth, som har 1089 sidor. Den utspelar sig på 1100-talet. Den var verkligen jättebra.

Böcker skall vara långa! Så att man lever sig in mer i dem. Ju längre desto mer njutning.

Tatsja
0

#11 Jag förstår dig, fullkomligt slukar fantasyböcker, Eddings, Jordan med mera.Läser också fort. Har alltid runt tre böcker jag läser på en gång. Fast i omgångar. Går på mellan 3-4 dagar.

De behöver inte vara långa. Även en del korta är bra.

kramiz

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

#12 Och jag har tänkt på en sak… visst är det riktigt fula och ointressanta omslag på såna böcker?

#13 Jag håller med dig; böcker ska (helst) vara långa.

#14 Precis! Jag tycker om Eddings och ska läsa Jordans, såg de böckerna igår, men jag ville inte låna för många så här första gången.

Visst är böcker en härlig skapelse?

Tatsja
0

Böcker är bra. Eftersom man lär sig många nya ord och att nyansera sig både i skrift och tal. Har man svårt att läsa, så brukar rådet vara att läsa böcker. Tyvärr är det ofta så att många barn bara läser serietidningar. Eller tittar på bilderna.

Älskar att läsa.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Usch, jag gillar inte serietidningar.

David
0

#15. Helt rätt. tråkiga böcker och grymt fula omslag. Det kanske var därför skolorna har dem, de är billiga att köpa för ingen annan köper dem? Obestämd

#16 och #17. Jooo… Lilla Fridolf, den gillar jag.

// David

Yuki
0

#18 Ja, jag la märke till det. Trist.

David
0

Positivt idag är att solen skiner och att det trots det inte är så varmt ute. Precis såhär vill jag ha det!! Glad

// David

Tatsja
0

Jag gillar Kalle Anka, men läser hellre böcker.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

3 dagar avklarade på arbetsträningen. Känns bra fortfarande :) Är iof bara där 4 timmar per dag, ändå blir jag sjukt trött och måste sova hemma. Men jag är igång hela tiden och tycker om det för en gångs skull :) Helt otroligt!!!

Jag vågar prata med folk också, det har aldrig hänt innan, inte att jag varit såhär frammåt :) Jag är så glad!

David
0

#22. Jättekul att höra Hera! Nu kommer det säkert gå bättre och bättre, och du kommer känna dig mindre trött om dagarna när du kommer hem sen också. Första veckan är värst.

// David

Karmatarerskanise
0

#23 Ja, jag hoppas kroppen vänjer sig, för jag kommer ju senare att gå heltid :P Lite jobbigt då om jag måste sova middag ;)

David
0

Jag tror absolut att du vänjer dig. Och att din kropp gör det också. Ta det bara i små steg.

Vi hade en gammal gubbe på ett av mina tidigare jobb, han försvann nästan alltid mellan 11 och 13 på dagarna (precis efter att han ätit). Han skulle ner i "förrådet och fylla på med turlistor". Efter ett par veckor kom vi på vad det var, han gick ner och sov middag i ett av övernattningsrummen Flört

// David

David
0

Idag är jag glad för att en vän tänkte på mig när hon såg en platsannons där en förening sökte djurskötare. Hon hade till och med kollat upp om det fanns några bra sökande, och det fanns det inte. Så hon tyckte jag skulle söka. Kanske jag gör också. Lät jätteintressant och roligt! Glad

// David

Yuki
0

Jag känner mig inte ledsen eller pessimistisk idag men jag kan faktiskt inte komma på något positivt ändå. Förvånad

Karmatarerskanise
0

#25 :P

Emelie-E
0

#26 önskar jag hade såna vänner=)

David
0

#29. Du har mig! Skäms Jobbet som jag tänker söka är i Göteborg. Det är ett "riktigt" jobb, så tanken att få jobba professionellt med katter låter för bra för att vara sant nästan.

Apropå katter. Frågade om en sak som du vet idag. Spekeröd, ligger det i närheten av dig? Flört

// David

Emelie-E
0

#30 Jo, det är klartGlad
Jo, det ligger någon mil bort.. Och jag tror jag vet vilket ställe det är.. De tar främst hand om hundar med tar även emot katter?

David
0

Det stämmer, det är mest hundar, men en kompis på Sverak sa att de har rätt mycket katter nu också. Och att de även jobbar med hemlösa hundar och katter.

Var det enda stället vi kunde hitta som inte låg fler mil bort. Obestämd

// David

Emelie-E
0

#32 hade jag inte varit där och sökt helgjobb för något år sedan hade det nog varit ett alternativ..
Det ligger väldigt långt in i skogen, och för mig som inte kan ta mig någonstans själv är det jättesvårtObestämd

David
0

Attans, det var synd. Verkar inte finnas så mycket med djur i dina trakter. Får jag jobbet jag tänker söka så kan vi åka tillsammans dit ifrån vårt hus på landet i närheten av aspie. Glad Så kan du få göra praktik där.

// David

Emelie-E
0

Haha, ja det kan ju vara ett alternativ Flört ^^

Emelie-E
0

Okej, det positiva.. Min syster ringde för en timme sedan, och sa att hennes arbetskamrat hyr ut en lägenhet för 1500:- i månaden. Visserligen en etta, men eftersom det inte är inom sthem så är det intressant.
Jag och Johnny ska kolla på det.. Se om vi har ekonomi..

David
0

En etta för 1.500, det låter ju inte alls så farligt. Hoppas du gillar den!

// David

Tatsja
0

1500 för en etta är inte dyrt. Hur stor är den i kvm?

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Jag vet inte riktigt. Men det var ett riktigt kök i den, och det är väl nästan det som är viktigast..
Jag ska höra mer med min syster och så åker vi kanske och kollar på den=)

Citronmeliss
0

Jag tycker det är positivt med internetTungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
0

Och jag tycker det är jättepostivit att Melissen tycker det är postivit med Internet! Flört

// David

Emelie-E
0

Ja, vad hade man gjort utan internet? :P

heliotropes
0

Om knapp 3 timmar sitter jag på bussen till flyget som kommer gå till BarcelonaCool återkommer redan på Måndag. Det kommer att bli en kort och intensiv helgSkrattandephuu!! Håll nu bara tummarna att flyget sköter sig..jag tycker nämligen att det är lite läskigt.Foten i munnen

Eva // medarbetare på Perser

David
0

#43. Vaaa?? Nu är jag ju lite avundsjuk… Vad ska du göra där? Sola och bada? (hmm, det kanske är kallt där med nu). Skönt med en liten semester, eller du kanske ska dit med jobbet?

Jag håller tummarna att flyget sköter sig! Glad

#42. Ja, Precis. Känns som jag fått en massa fina vänner här tack vare Internet. Skäms

// David

Anders 50
0

Här ute i skogen fick vi äntligen bredband i våras, så nu har jag ännu mer nytta av internet, både privat och för jobbet.

Hade säkert inte varit på iFokus heller, utan bredband.Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[aspie]
0

#43 Jag har varit i Barcelona. Stor kriminalitet där. Åtminstone när jag var där. Killen blev av med interail-kort och pass och pengar. Vi blev tvugna att stanna i en vecka istället för en dagRynkar på näsan

Annars kan jag rekomendera en kyrka där som jag tyvärr inte minns namnet på. Väggarna är i varje fall täckta med riktigt guld och så hade de ett litet rum extra där inne, där de visade de mest fruktansvärda av missbildade djur.

Minns att jag såg en hundvalp som hade ett enda stort öga i mitten på ansiktet.Rynkar på näsan

Karmatarerskanise
0

#46 Min bror och hans väner var där på klassresa, nästan hälften av klassen lbev rånade :/

[aspie]
0

För att inte snacka om havet i Barcelona. Det är så fruktansvärt skitigt att det inte går att bada där, åtminstone inte där jag varObestämd

David
0

Tur att heliotropes redan åkt, annars skulle hon nog inte våga åka dit. Flört

// David

Yuki
0

Positivt:

*Det är helg.

*Kan fasta nu igen.

*Ska låna böcker idag eller imorgon.

*Mamma ska köpa godis till mig. (Haha).

*Rätt okej väder för tillfället.

*Har fått linserna.

Ja… ungefär.

Yuki
0

#46 ''Och så hade de ett litet rum extra där inne, där de visade de mest fruktansvärda av missbildade djur.''

Inte levande… va?

[aspie]
0

Nä Yuki, de låg i stora glasmontrar med sån där vätska som konserverar dom. Minns inte vad det heter baraFlört 

Men äckligt var detSkrikandes

Karmatarerskanise
0

Idag ska jag på kräftskiva :) Den första och ende i år skulle jag tro :) Ska bli så gott!!

Yuki
0

#52 Varför gjorde dem så?

#53 Ha det så trevligt!

[aspie]
0

Yuki!

Jag har faktiskt ingen aningFörvånad Kanske för att  det lockade folk?Obestämd Äckligt att se var det i varje fallRynkar på näsan

Karmatarerskanise
0

Tack Yuki :)

Sovgott
0

Igår var jag VÄLDIGT positiv. Idag är jag lite mer neutral. Ha ha.

David
0

Hoppas du har det skoj Hera!!

// David

Karmatarerskanise
0

#58 Jadå, det är trevligt. Men nu är jag sugen på att dra vidare, men det verkar inte hända ngt. Så man får väl dra hem i sin ensamhet. Och ÅKA BUSS … det gillar jag inte… Men mamma följer iaf mig till bussen ..

Yuki
0

#55 Vissa människor är bra grymma.

#59 Jag tycker inte heller om att åka buss. Gör det ändå nästan varje dag. Varför gillar du inte det?

Karmatarerskanise
0

#60 Varför vet jag inte. Bara är så. Jobbigt att behöva träffa massa folk, sitta ensam och sen hoppa av ensam och gå ensam.

Blir alldeles svettig, pulsen går på högvarv osv.

Men nu är jag hemma och börjar lugna ner mig :)

David
0

Hera, skönt att du kom hem! Glad

Yuki och Hera, det är många som inte gillar att åka buss. Brukar höra det nästan jämt i olika grupper. Jag åker inte buss så ofta nu för tiden men när jag gör det har jag, peppar peppar, inga problem med det. Men jag måste alltid sitta långt fram för att jag blir lätt åksjuk, men det är en annan sak.

// David

Yuki
0

Jag tycker inte heller om att det är så mycket folk. Och oftast känns det som att alla glor på en när man stiger på.

Är tack och lov inte åksjuk.

Tatsja
0

Det positiva idag är att om detta går att skriva in, så funkar min data för tillfället.
Igår, för att grannarna gav mig så fina blommor.

Väl mött, Tatsja

zmulan
0

WOW…. trodde väl aldrig jag skulle kunna skriva här…. Förvånad

Men… positivt idag är att jag orkat städa en del i köket, lagat god mat till oss och nu på kvällen har jag fixat vars en mugg till bandmedlemmarna med gruppnamn och intial på personen (porslin målnings pennor) även gort en disk trasa med tryck, gruppnamnet!!! Skrattande

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Tatsja
0

#65 Positivt kan vara mycket eller just det där lilla enkla man gör och inte tänker på. Att hålla upp en dörr för någon till exempel.

Väl mött, Tatsja

zmulan
0

#66… jo men vissa saker gör man bara "för att man ska" sånt man lärt sig när man växt upp… har alltid svårt att hitta positiva saker i vardagen.

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Karmatarerskanise
0

Jag är uppe  tid för arbetsträningen idag också :)

Karmatarerskanise
0

Ännu en halv arbetsdag avklarad, lika roligt fortfarande :P

Nu står maten i ugnen och på spisen, alla fina ljus är tända, och allt känns bara bra för tillfället :)

Hoppas ni andra också mår bra!

heliotropes
0

Jag kom hem igår helt slut    

Men med bara trevliga och skitroliga minnen kvar av min resa till       Där jag var bla. på DTM rally.

Ps.ingen av oss 14 som åkte i sällskapet drabbades av några "missöden".

Eva // medarbetare på Perser

Karmatarerskanise
0

Nu blir jag fundersam, är det verkligen ingen alls som har ngt positivt att skriva?

Idag lyser solen här, och vi satt ute och hade en mysig kräftskiva :)

Emelie-E
0

Det är snart helg:P Enda positiva jag kan komma på :/:P

Karmatarerskanise
0

Jag kommer envist putta upp denna tråden, det är meningen att denna ska vara före negativa tråden! Så jag ger mig INTE :)

Karmatarerskanise
0

Man måste försöka skriva det minsta lilla positiva man kommer på, tror det är bra för en! Att man ser det positiva framför sig och inte bara förlorar sig heöt i det negativa.

Salladshataren
0

Positiva att jag ska få mina nya glasögon imorgon och jag ska ner till Christoffer imorgon. Ska vara hos honom t o m söndag. Och på lördag ska jag på kaninträff. Plus att jag har fått ny uppkörningstid ^^

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[aspie]
0

Det som är positivt för mig är att jag mår bättre och bättre för varje dag som går, sen jag börjat trappa ner på min medicin.

Min psykolog sa att det märks tydligt på mig idagFlört

Hera! Bra intiativ. Det finns egentligen massor av positiva saker att skriva. Tyvärr fokuserar nog de flesta mer på det negativa.

Karmatarerskanise
0

#76 Ja. Ett tag hade vi bra fart i denna tråden, vill att det ska bli så igen :)

[aspie]
0

YES! Då kör vi väl då, he he heSkrattande

Yuki
0

Ibland är det nästan positivt att jag är ful.

Karmatarerskanise
0

Snart ska jag se Top Model, mamma med ;)

Hawknestgrove
0

I dag har jag påbörjat höststädningen. HAr alltså tvättat tak och väggar i kök och hall och bytt gardiner. Så nu så ska vardasrummets och sovrummets väggar och tak tvättas, och alla fönster putsas. Blir väl klart i veckan som kommer

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[aspie]
0

#81 Vart får du all energi ifrånFörvånad?

Sovgott
0

Jag har dammat bokhyllan och alla böcker idag (utom alla böcker jag har i lådor på vinden). Och dammsugit. Och rensat i garderoben. Nu åker ni ut alla noppiga tröjor! Ut med det gamla - in med det nya!

Karmatarerskanise
0

#81 Jag har aldrig tävttat vägar eller tak Förvånad

[aspie]
0

#84 Inte jag hellerFlört

Tatsja
0

#81 Bara fortsätta hos mig då.Flört

För första gången på över 40 år sov jag över 4 timmar. Tack vare vissa vänner som gav mig hjälp på nätet igår.Glad

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Jag är massa glad idag=)
Ska träffa pojkvännen och vi ska ha det lite trevligt med hans kompisar ikväll..
Så jag har orkat plocka i ordning lite i rummet och ska snart sätta igång att packa^^

Karmatarerskanise
0

#87 Då får du ha en trevlig helg :)

Caspia
0

Jag överlevde ett prov som jag fasat för i två veckor och klarade det dessutom med bra resultat, 80 av 90 poäng.

Kan vindarna vända nu?

Envishet och drömmar

Anders 50
0

Jag tycker det är väldans positivt att det är fredag och inget jobb i morgon, så jag kan gå åt skogen och släppa hunden.

Yuki
0

Det är helg!

Det är så skönt att ha två lediga dagar från helvetet (fast i och för sig har man ju sina lediga dagar i ett annat helvete också).

Men nu lät jag inte så positiv! Så därför kan jag säga att det också är positivt att jag kan läsa och skriva och vara med min kanin så mycket jag vill idag.

Tatsja
0

Vad skönt Yuki

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Ja.

Fast en mindre positiv sak är att David inte är här.

Tatsja
0

Var är han då?

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Han skulle väl vara mindre aktiv?

Tatsja
0

Varför då?

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Meh.

Tatsja
0

#97 Meh?. Fattar inte. eller menar du att du inte vet?

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Inget!

paronskrutten
0

Tatsja: titta här

Helena

Anders 50
0

Väldigt positivt väder idag ! Och jag har fått mycket gjort i trädgården, all potatis upptagen, och även morötter och lök.

Tatsja
0

Tack päronskrutten. hade missat det totalt. kanske för att jag inte mått bra.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Imorgon är det dags för arbetsträning igen :)

Tatsja
0

Lycka till Hera

Väl mött, Tatsja

Hawknestgrove
0

Ja igår så var det vanlig städning och tvätt och så strök jag allt som låg och skämdes. På tissdag morgon är det dags att tvätta tak och väggar i vardagsrum, badrum och sovrum. Luktar så rent och fräscht när man är klar…..

Yuki
0

#105 Tak och väggar… Tyst

Hawknestgrove
0

Japp, riktigt gammaldags. Två gånger om året

Anders 50
0

Så kallad höststädning ?   Jag som är från stenåldern minns när jag gick i skolan så hade vi något som kallades "Skurlov". Det var en gång på våren och en gång på hösten. Då städades och skurades det ordentligt.

Hawknestgrove
0

Exakt. Andra har julstädning, men det har inte jag. Vi struntar i julen, nämligen

Karmatarerskanise
0

Snart 3 veckor arbetsträning avklarade. :P

På fredag är det dags för tatten och på Lördag fyller jag :) då blir det fest :)

Och idag fick jag en förtidig present av mammis. Fick ett par snygga stövlar som jag blev kär i :)

jagkan
0

Gick på promenad fast jag inte hade lust, och nu känns det bättreGlad

Anders 50
0

Fick veta på  jobbets årliga hälsokontroll att magen hade krympt med 6 cm sen sist, men vikten var densamma.

Undrar vart dom/det har tagit vägen ? Obestämd

David
0

#112. Grattis! Kanske blivit muskler istället?

Idag är det positivt. Jag kan lägga in bilder automatiskt i mina inlägg… Och mitt fotoalbum är mycket finare än era *hahahaha* (undra varför Tyst)

// David

Tatsja
0

#113 Då kan du komma hit och göra mitt då. Flört

Sitter här på positiva tråden och hjärnan vill inte som jag vill, kommer inte på en enda positiv sak just nu. Prosit, Snörvl. Host, host.

Väl mött, Tatsja

David
0

Ny positiv tråd för oktober är skapad! Glad

// David

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer