Tolka en text?
Har en killkompis som jag tycker väldigt mycket om. Han och jag har bilddagbok, alltså det är en dagbok som man lägger upp bilder på.
Det var nån dag som han hade skrivit såhär:
Just när självförtroendet är tillbaks när man tror att allt kommer bli bra när man kämpat för att det inte ska bli som förr när man tror att man kan bli lycklig när man tror att nu ska jag bli hel att man inte längre behöver känna en kniv i hjärtat varje gång man ser ett lyckligt par skratta tillsammans Att man får vara en del av det, att bryta min cirkeln
Så kommer en man och säger: Nej! Du är inte värd det! Spelar ingen roll vad du gör. Ditt hjärta kommer förevigt att ligga på marken och du kommer alldrig kunna sammla ihop det. Du är och förblir dömd!!
Ville ha en bild som mer spelar på det sista, någon som sitter på knä i regnet och desperat försöker samla ihop sitt hjärta innan det flyter iväg med regnvattnet.. men som ni kanske förståt så är det väldigt svårt att hitta nått sånt..
Har frågat lite försiktigt om vad han menade, men han sa inte så mycket. Jag antar han inte vill prata om det.
Jag undrar om man kan tolka vad han menar? Alltså läsa mellan raderna? Vill så gärna veta men jag förstår inget utav texten han skrev…
Ni får ta bort denna tråd om ni inte tycker det passar in här.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Läste den två gånger. Som kille skulle jag kunna tolka det som att han mår dåligt just nu, är nere i en svacka. Kanske att något hänt som gjort att hans självförtroende fått en rejäl törn. Flickvän som gjort slut? Problem i skolan/på jobbet? Föräldrar som bråkar?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Han sa något om nån tjej. Men han har aldrig haft förhållande tidigare, så flickvän kan det inte vara.
Då kan det vara så att han varit kär. Och fått dåligt självförtroende av det.
// David

Har en text till som jag vill att ni ska tolka. Fast denna har jag skrivit :) Undrar vad ni kan luska ut vad jag vill få fram i texten ^^
**Detta är riktat till en speciell person:
**
_Första gången du skrev till mig, så lyckades du fånga mitt intresse. Du var en speciell och trevlig person, tänkte jag… Vi pratade på msn i några veckor, sedan frågade du om vi skulle träffas innan jag skrev upp. Och det blev så också, jag stod på Malmö station och väntade på dig. Räknade ner minuterna tills du och jag skulle träffas. Du och jag.
Förväntade mig aldrig att vi skulle komma såhär långt och att du skulle förändra mitt liv till något betydelsefullt.
Men jag hade aldrig en tanke på att du skulle bli så viktig för mig och vara en del av mitt liv. Du har har varit min klippa, som jag kunde luta mig mot när jag tyckte det var som jobbigast. Både i motgångar och framgångar.
Du ska bara veta hur mycket jag tycker om dig och vill aldrig släppa taget om dig eller göra dig illa… Vill aldrig lämna dig och jag kommer aldrig att lämna dig.
Jag har börjat inse mer och mer vilken underbar och härlig person du är. Det finns så få underbara och härliga personer som dig. Du är unik och speciell, kom ihåg det.
Kramar
Ida_
#4. Du är helt klart förälskad och kär i den här personen och du vill/har inlett ett förhållande med honom.
// David

Säger inget, om det är fler som vill försöka 
Salladshataren, din första text som killen skrivit. Att han skulle vilja ha en tjej och en fast kärleksrelation som han ser så många andra har. Och att han sen länge är kär i en tjej och den tjejen gjort slut med sin kille och då kom hoppet, men sen blev hon tillsammans med en annan kille. Och det är bara just henne han vill ha.
-
Den andra texten får jag in flera olika. Nu har jag ingen aning om hur gammal du är så därför kanske det hela blir lite galet.
Om jag bortser från msn och det med luta sig mot i med och motgång så ger texten mig en känsla av att det gäller ett barn till dig, adoptiv eller fosterbarn.
Eller att du själv är adoptivbarn eller fosterbarn och fått kontakt med din biologiska mamma eller pappa eller för den delen syskon.

#7 är bara 18 år och det du skrev stämmer inte riktigt. Den texten har jag skrivit till den killen jag gillar mycket. Så det har inget med familjen att göra. Men bra försök :)
Salladshataren, stämmer min tolkning? 
// David
Ok då verkar det som DavidE hade rätt då.
We are the champions… we are the champions… 
Hoppas det går bra för dig salladshatare, att dina drömmar går i uppfyllelse!
// David

Ja, Davids tolkning stämmer. Jag är kär och jag vill inleda förhållande med honom. Men det är bara att han är osäker och jag tror inte han är redo för ett förhållande just nu 
Jag hoppas det går bra. Tids nog blir han nog redo också. Är han yngre än dig?
Jag är sååå duktig på att tolka texter. *stolt och skryter* 
// David

Nej, han är två år äldre än mig. Men vi har en hel del gemensamma intressen och en del olika. Känns som vi är jämnlika om man ska säga så 
Tänkte mest på det han skrev överst. För han verkar verkligen längta efter ett förhållande, men som du säger, kanske inte riktigt är redo för det än?
// David

Hm… Bara en teori, men han kanske är rädd för att jag ska såra honom eller att han ska såra mig? Jag är också rädd för att bli sårad eller att såra honom. Men om man ska komma nånvart i livet så måste man våga satsa.
Fast det är bara tiden som kan utvisa det 
Jag tror precis det är så. Han är rädd för att bli sårad, eller för att såra dig. Det är ju nackdelen med kärleken, risken finns att såra eller bli sårad, men har man aldrig chansat, så har man heller aldrig någon chans att riktigt lyckas.
Men, jag är ju lite äldre än honom, så jag kanske är vis av erfarenhet? 
Jag tror nog, hoppas, att det kommer gå bra för er. Ni har ju tiden framför er!
// David

Jag förstår honom… För några månader sen var jag kär i en kille som också var kär i mig. Vi skulle träffas, men det visade sig att han var ett jävla fegt kräk. Tur att man aldrig träffade den idioten, och min "kompis" som har varit ihop med honom blev tillsammans, igen.
Tack och adjö, sa upp kontakten med båda. Det visade sig att min "kompis" högg mig i ryggen. Så jag har lite svårt att vara kompis med människor efter det…

Tror han börjar bli kär i mig nu :)
#19. Vad roligt för dig!! Hoppas det kommer gå riktigt bra för er!!
// David

Tack David, det gör jag med :)