att orka bråka
I dagen samhälle måste man vara frisk för att orka vara sjuk. Att hela tiden bråka med sjukvård och myndigheter om de man har rätt till. Jag blir så frustrerad
Försäkringskassan har haft sen i maj på sig men nu sitter jag här utan hyrespengar och påminnelsena ramlar in. Ärendet ligger högst upp hos chefen men ändå händer de ingenting.
Nån läkare får jag heller inte tag på för mina biverkningar så har jag slutat helt med medicinen nu. Jag kan inte ligga som nån grönsak dygnet runt länge med värk och feber. Trot eller ej men jag har faktiskt bättre saker för mig trots att jag är sjukskriven.
Samhället verkar tycka att jag bara ska vara tacksam för att jag är sjukskriven och gott kan vänta. Jag ska ju självklart må så dåligt som möjligt för att förtjäna detta lyxliv.
Att vara sjuk kräver att man är mer än frisk! För myndigheterna gör absolut ingenting för att hjälpa till.
Ibland undrar jag om det är lite taktik bakom, att man ska kämpa på jobbet tills Fonus hämtar direkt? 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja de va ju en bra ide haha

men Cat .
Vad tusan håller dom på med seriöst ?
Nu får dom ju ge sig.
Gah vad arg jag blir, önska jag kunde hjälpa dig.
// Liinda
Hyran löser sig i alla fall, snackade med farsan idag så ska få låna av honom.
#4 Bra att han kan hjälpa dig, men hemskt att det ska behövas! Kram!

Cat - ah tur det iallafall.
Men dom får iallafall ge sig, detta är ju sjukt.
gah
// Liinda

Jag hade det problemet första gången jag blev sjukskriven. Det tog över två månader innan jag fick pengar. Till slut skyndades det hela på av en kompis mamma som jobbar på f-kassan. Ibland är det bra med kontakter.
Hoppas du får tag på en läkare!
Där har jag problem just nu. Mina sovmediciner är slut men får ingen läkartid förrän 21 november. Man ska låtabli att flytta.
"You just have to belive…"
Ja sjukvården verkar se väldigt olika ut beroende på vart man bor. Vissa får direktnr till sin läkare och kan ringa när som helst och få hjälp medans andra måste gå igenom hela systemet som tar månader.
En jätte trevlig tant ringde från f-kassan idag och har tagit hand om mitt ärende så får pengarna om en till två veckor.
Har tel tid till läkaren imorron så får se hur de går. Måste också få ordning på sömnen då min nya medicin slagit ut min sömnmedicin.
Önska till lycka till

Härligt, hoppas det går bra hos doktorn
// Liinda
Jorå de gick bra. Fick dock inte ut någon medicin på apoteket pga att hon i disken inte kunde läsa en mening svenska. Hon sa bara recept inte finns, inte finns, inte finns..
Spelade ingen roll va jag sa, hon fattade noll.
Receptet låg på datorn med en liten notis - medicin ej uthämtad.
Hade varit på ett annat apoket innan men dom hade de inte hemma. Antar att dom bahandlat receptet innan dom såg att de va slut.
Aja nu är jag iaf utan och kommer få börja om från början med upptrappning.
VA?? Personal på apoteket som inte fattar svenska?? Hmm, fanns det ingen som kunde hjälpa henne?? Såklart du måste få ut din medicin därifrån.
Nu blir jag ju arg!
// David

Cat , var du på OBS ?
// Liinda
Nä bäckby, ska hämta ut den så stan imorron ist. Ja arg är de minsta man blir. Hade farsan med mig så ville inte ställa till någon heller.
När min ilska kommer till en viss gräns tappar jag kontrollen helt. De är en sida jag dolt från honom eftersom jag är uppväxt hos morsan. Linda vet att jag är pappas lilla flicka haha

Cat. HAHA men Bäckby hallå :P Hade du förväntat dig något annat :P
Ja pappas lilla flicka är du allt ;P MOHAHAH
// Liinda
VA?? Har jag missat något här, har vi TVÅ Västeråsare här inne??
// David

David, Självklart ; ) .
Cat är världsbäst ; ) Saknar hennes som faen
// Liinda
Det va som sjutton. Fast vi är två utflyttade, och en kvarboende
. Antar då att ni känner varandra IRL också??
// David

hehe ah ;P Bodde nära varandra innan
// Liinda
Några år. Linda är inte den ända som flyttat ifrån mig.. de har allihoppa gjort