Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpositiva-negativa
Läst 7822 ggr
David
0

Positiva tråden oktober

Här kommer den nya positiva tråden för oktober. Hoppas den blir riktigt riktigt lång! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Köpte faktiskt en bok idag när jag var ute och handlade. Ska skriva en liten recension av den… Riktigt bra. Var tvungen att läsa ut den. Mycket fina bilder också Skrattande

// David

Karmatarerskanise
0

Idag är det en ny dag med nya utmaningar :)

Tatsja
0

#1 Då var det inte min då. Den har bara bild på första sidan.

Tänk att det redan är oktober. Hoppas regnet slutar så det blir skönare att gå ut. Men när man har hund är det bara att gå.

Ha en bra dag

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
0

Imorgon är det torsdag… då ser jag förmodligen en för mig speciell person.

Och mamma ska prata med kuratorn imorgon. Bara att få det överstökat.

Tatsja
0

#4 Din idol?

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

#5 Tyvärr inte.

Jag menade IRL och jag har aldrig träffat henne IRL. Rynkar på näsan

David
0

Vem är det som du ska träffa då? *nyfiken*

// David

Yuki
0

Se, inte träffa. Jag är blyg.

Och hemlighetsfull. Flört

Karmatarerskanise
0

Ikväll blir det god mat och finalen på Top Model ;)

David
0

Ikväll börjar Greys Anatomi Glad Mycket roligare än Top Model. Tungan ute

// David

[aspie]
0

#10 HA! Jag håller fullständigt med dig DavidSkrattande

Karmatarerskanise
0

Jag tröttnade på Greys efter första säsongen.

Emelie-E
0

Jag har färgat håret, positivt? Vet inte hur det ser ut ännu dock..

TOP MODEL ska det vara;P

[aspie]
0

Tokiga ungdomar är vad ni är Hera och CraZzy, he he he.

Top model tröttnade jag på första gången jag såg detTungan ute

*Kramis*Flört

David
0

Okej, Tyra Banks var bra i Coyote Ugly. Det kan jag hålla med om. Men, nej nej, Greys blir det… Mellan 20 och 21 ska jag sova tror jag Tungan ute

#13. Ladda upp en bild när det torkat så ska vi ge ärliga kommentarer. Vilken färg blev det?

// David

Emelie-E
0

Ehm, mörkbrunt ungefär.. Men vet inte hur mörkt det är än, då håret fortfarande är blött..
Just nu ser det väldigt mörkt ut om man gemför med hur jag hade det innan;P

paronskrutten
0

Åh, Grey's Anatomy! Jag har längtat! Men det blir nog top model också^^

jag färgade håret för några veckor sen också, blev nästan svart, men har börjat blekna nu till mörkbrun/röd, typ väldigt mörk mahogny^^

Helena

David
0

#16 Köpte du någon speciell färgnyans? Du vet, jag och färger… 3 eller 4 är väl rätt mörkbruna rena färger?

#17 Ja, de går ju efter varandra, så för er Top Model-fans finns chansen till Greys också. Glad. Låter som om du färgade en 2 eller 3 kanske?

// David

Emelie-E
0

Jo, det gjorde jag ju, men paketen är slängda, så vet inte vad det heter^^

paronskrutten
0

#18 Ja, precis, top model och grey's anatomy, kan det bli bättre? samt kladdkaka till det, mums^^ Jag fattar inte det där med siffrorna ;P

Helena

Salladshataren
0

Imorgon ska jag till Christoffer :D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Anders 50
0

Positivt med en kär sambo som bjussat på äppelkaka och vaniljsås ikväll.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tatsja
0

Top model blev det och sen smärtkliniken

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

#14 Samma här… urtrist.

AnneN
0

Har sovit gott inatt =) och känner av i stora delar av kroppen att jag var på gymmet igår (härligt)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jagkan
0

Nu har jag bestämt mej för att jag vill stänga av datorn och gå en promenad med maken och hundarna, förhoppningsvis ger det mej lite motivation för att ta tag i lite saker här i huset idag.

Vi är alla värda att ha en bra dag Glad så jag ska ialla fall försöka Flört

Karmatarerskanise
0

Ha det så trevligt på promenaden :)

Citronmeliss
0

Att träffa min gravida dotter och se hennes mage växa sig allt större är skoj!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Karmatarerskanise
0

#28 Vad spännande :)

David
0

#28. Kul MORMOR! Glad

Nu ska jag ta ett långt bad… skööönt! Skrattande

// David

jagkan
0

#27 Hej Hera!

Promenaden gjorde gott, fick lite energi att rensa på terassen en stund Glad

Har Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! och ska nu börja att skriva ner saker varje dag i en Jag är bra bok.

Du Hera, du gör något possitivt varje gång du skriver och visar att vi inte är ensama här Flört

[aspie]
0

Positivt för mig idag var att vi verkade komma en ganska bra bit, min psykolog och jag. Jag liksom "såg" det på honom, men vågade inte fråga vadSkäms

AnneN
0

Possitivt idag är att jag äntligen "fått tummen ur" och dammtorkat bokhyllan, minns inte när det blev av senast men jag vet att den ska vara mörkbrun inte grå!

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

#31 Vad bra :)

Karmatarerskanise
0

Nu är det pirrigt. Imorgon klockan 12 ska jag tatuera mig igen. Jag vet att det inte är farligt, och när han väl satt igång är det inga problem. Men nu innan är jag så jäkla bra på att göra mig själv nervös :P

Önska mig lycka till!

[aspie]
0

Lycka till Hera!

Det kommer att gå jättebra!

Min dotter ha en massa tatueringarFlört Börjar faktiskt bli sugen på en själv, gamla tantenFörvånad

Karmatarerskanise
0

Tack aspie :)
Hatar min förmåga till att skapa ångest när det inte finns anledning till de.

heliotropes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller med en egen Tyra Banks,här väntar hon på sitt skönhetsbadFlörtGlad först blir det manikyr.

Idag har jag bytt gardiner och städat i vardagsrummet…såå skönt att ett rum är klart inför vintern.

Eva // medarbetare på Perser

David
0

Jag gör rent i köket! Grovrengöring Glad

Och så har jag nyss varit och solat. Känner mig duktig idag.

Hera. Usch, tatueringar… ont ont ont. Jag som svimmat när de tog bort stygnen efter en blindtarmsoperation. Men hoppas det går jättebra! Vad har du valt för motiv?

// David

Karmatarerskanise
0

David, ont gör det ja, beroende på var på kroppen du gör din tatuering :) men det är ett skönt ont, ett ont jag valt själv :) Det är nästan behagligt! Iaf beroende framkallande ;)

Hm, svårt att förklara. Tribal med blommor. kan lägga in en bild här inne i den privata delen sen :) Den är lik den jag har i svanken, fast där har jag en ros.

David
0

Det går du jättegärna göra!

Jag har funderat många gånger på att göra något snyggt, och litet. Men, det är det här med nålarna. Får hålla mig till låtsastatueringar. Eller göra det när man är riktigt full och nästan medvetslös. Då kanske det inte känns? Men vem vet vad man vaknar upp med… Flört

// David

Karmatarerskanise
0

Men nålar har jag riktig rädsla för. Dom som verkligen går in. Dessa är ju bara i huden, därför är jag inte rädd för dom :)

Jag hänger med om du tar steget en dag :)

[aspie]
0

Har ni sett "Maiami ink"?

Där skulle jag lätt vilja gå in och göra en tatuering. Vilka duktiga tatuerareFörvånad!

Karmatarerskanise
0

Klart jag sett det aspie :P Och La ink. Men vem har råd att gå till dom ;)

[aspie]
0

Vet du vad det kostar Hera? Jag har aldrig hört nåt om det. Att tatuera sig på Maiami, eller LA ink alltså. heh he

Karmatarerskanise
0

#45 Det vet jag inte, men bara resan dit, och sen chansen att man verkligen kommer med ;)

[aspie]
0

Jo, det är klart att rean kostar, men om man nu skulle "råka" komma dit en dag så kanske…..Flört

David
0

Tja, Hera, ska vi ta en helkväll så kan du få släpa dit mig sedan. Glad

Vad passar för motiv på en kille?

// David

Tatsja
0

#48 Pinuppa, Minnestecken. Tors hammare. Båtar, flygplan eller något intresse. IFocus logga. till exempel

Väl mött, Tatsja

[aspie]
0

David!

Titta på Miami ink så kommer du att se många fina tatueringar för killar. Pinuppor är nog ganska ute nu. De satt väl mest på sjömän och gamla kåkfarare förr.

Finns inget som är så fult som tatuerade pinuppor på en killeSkrikandes

Karmatarerskanise
0

men aspie, vad är det du skriver! Pinuppor är långt ifrån ute :) Och det kan vara riktigt snyggt.

David; ja bästa är ju att tatuera ngt man är intresserad av eller tycker om. Och för att få lite inspiration kan man kolla på miami in, söndagar kl19 på kanal 6. eller kolla runt på nätet :):

[aspie]
0

Ja, ja trodde faktiskt att det var ute med pinuppor Förvånad 

Jag tycker ändå att det är skitfult att ha tatuerat på en kropp, men det är ju jag Flört Skulle skämmas om jag hade en kille med en pinuppa intatuerad.

Kanske beror på min ålder och dåliga erfarenhet av vissa män med tauerade pinuppor, vad vet jag?Obestämd

Karmatarerskanise
0

Kanske det :)

SNart drar jag. Ska vara där 12 :P

[aspie]
0

Lycka till! Flört

Tatsja
0

Pinuppa tatuerad på en kropp, kan vara fin beroende på hur den ser ut. Kat i maimi ink gör jättefina. Men ska höra med sonen var på nätet han hittade sina, inte pinuppor utan andra. Tors hammare. Tor själv och många andra.

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Jag har funderat länge på att göra ett tassavtryck på Tiara och sen tatuera in det =)

Tatsja
0

#56 Låter fint, men glöm inte namnet också.

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Ja, det hade jag också tänkt=) Lite fint under tassavtrycket=)

David
0

Lycka till Hera! Hoppas det går kanon!

Tja, ett tassavtryck vore kanske inte helt fel. Är nog inte riktigt pinupp-typen. Skrattande

Apropå pinuppor. Fick ett mail igår kväll ifrån en tjej som ville ha hjälp att trycka ett duschdraperi med pinuppor. Glad

// David

Karmatarerskanise
0

Lägger upp bilden i den privata delen, men bara ett tag.

Tatsja
0

Det enda positiva idag för mig är att HERA fyller år. Grattis vännen

För mig? Inget

Väl mött, Tatsja

Salladshataren
0

Att Christoffer kommer mig till på fredag, och han ska vara hos mig hela helgen :) Och jag ska ev till honom på onsdag, svårt att hålla mig ifrån honom och han ifrån mig ;P

[Tassy]
0

jag har äntligen börjat bearbeta över 14 år gammalt groll! Det ni! Flört

för övrigt vaknade jag smärtfri och pigg idag, bara det är värt att fira!

David
0

Positivt, jag har fått den medicin jag ville ha utskriven. Ska bara försöka ta mig till apoteket och hämta den. Snacka om att jag har bra läkare! Glad

// David

Magster
0

Det var otroligt fint väder idag, gjorde mig på riktigt bra humör.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Tatsja
0

Det positiva som hände idag, är att kirurgmottagningen ringde och sa att jag ska till dem imorgon bitti och läggas in. Kommer inte hem förrän tidigast torsdag, eller fredag. Jag kommer att sakna er. Men denna operation är viktig för mig.

Väl mött, Tatsja

heliotropes
0

#66 Hoppas att allt går som det ska och du blir nöjd,så vi får se dej mer på just denna tråd:)

Eva // medarbetare på Perser

Tatsja
0

Självklart så kommer jag in hit igen. Men sömnen har varit dålig inatt. Ska bli skönt att få detta gjort. Har väntat sedan juni. Om jag inte gör det nu, så blir det väntan till nästa sommar. Det orkar jag inte.

Väl mött, Tatsja

Yuki
0

Jag är stolt. Det är en positivt känsla - för det mesta…

David
0

JAA!! Yuki! Bra känsla! Vad är du stolt för? Något roligt som hänt??

// David

Yuki
0

Tja… jag vågade ringa till socialen, och de ska kontakta min kurator.

Karmatarerskanise
0

Jättebra Yuki :)

Själv är jag glad för nästa vecka utökar jag arbetsträningen till 4 timmar om dagen måndag till fredag :) Ska dessutom vara  i buffen två av dessa dagar. Där gör dom plankor, smörgåstårtor mm. Har ju bara varit i köket nu. Tänk att det redan gått en månad sedan jag började Förvånad

David
0

Grattis både Hera och Yuki!! Tycker ni ska känna er riktigt stolta över er själva!!!

// David

Karmatarerskanise
0

Tack David :)

David
0

Hera, hur tycker du att det går annars? Börjar tröttheten efteråt släppa? Så nu ska du bli proffs på plankor och smörgåstårtor också. *sucka*. Snart kommer jag och våldgästar dig och äter allt du har att äta! Bara massa gott hela tiden! Glad

// David

Yuki
0

Ja, grattis, Hera. Glad

Karmatarerskanise
0

#75 Hahaha :P Du är så välkommen så, bara du säger till innan ;)

Tröttheten kommer så fort jag ätit lunch och inte har ngt att göra. Så det går förhoppningsvis bra sen när jag inte slutar efter 4 timmar.

Idag har det gått bra :)

Tack Yuki :)

[lanns]
0

Det här skulle jag skrivit in i måndags den 6 oktober.
Jag slog mig själv med häpnad och är så nöjd.
JAG gick med i en ny startad kör! Alltså JAG!

När vi skulle göra sångprov i skolan blev jag ratad så min sångkarriär har legat lågt sen dess.

Kände bara att jag måste göra nått annorlunda, nått som kan få mig att bli glad igen och som kan få mig att vila från bekymmer en stund.
Jag är så stolt över mig själv och det var så kul denna första gång och fler ska det bli!

Karmatarerskanise
0

lanns vad kul :)

CarolineO
0

Tjojooo!! Här kommer en bra sak… Ok 2…

Jag fyller år idag  :-D

Jag pluggar psykologi på Högskolan i Kristianstad på halvfart (eftersom jag vägrar ta studielån, så jobbar jag samtidigt) o i söndags var det dags för dugga… den såg ut som en vanlig tenta, fast 10 frågor mindre! 
Jag får ALLTID black-out när jag skriver prov, eller ja, nu är det ju 5 år sen jag gick ut gymnasiet o läste sist, men då var det så…
Gissa hur många rätt jag fick?!!   ALLA!!!!! 

Det tog en bra stund innan jag fattade det, sen sprang jag ut o vrålade!! Haha….    Fasen vad skönt!!!!

Sorry, bara måste få skryta lite, o det är ju faktiskt en positiv tråd  =0)

Hawknestgrove
0

Grattis Caroline!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

flikkan77
0

Grattis Caroline!

Jag är glad för att jag en sådan superpsykolog som jag pratar med på torsdags förmiddagarna. Även efter jobbigt ämnen är jag glad efteråt och det är så skönt! Förr har jag kunnat gå hem och gråtit hela dagen  men nu känns det bara rätt.

"You just have to belive…"

David
0

GRATTIS!!

// David

CarolineO
0

#82  Vad härligt! Ofta är det ju så med terapi. Det är superjobbigt till en början, och tyvärr ger många upp då, men om man står ut så får man skörda frukten av sitt hårda arbete   :-D     
Grattis till dig att du har hittat en som du trivs med!!

AnneN
0

Grattis CarolineO

_**/Mvh Anne

CarolineO
0

*s* Så kär  =0)    Den måste jag spara  *hihi*

Tack!

Karmatarerskanise
0

Grattis :)

flikkan77
0

#84 Denna psykologen har jag träffat 6 gånger nu och det känns bara bättre för varje gång. Det är så skönt! Min förra terapeut satt bara och skrev hela tiden så jag blev helt nervös av honom. Hon jag har nu skriver när jag har gått därifrån.

Karmatarerskanise
0

Imorgon ska jag och några vänner gå runt på stan och försöka samla pengar till behövande barn. :) Kommer bli intressant!

David
0

#89. Världens Barn? Visst är det i morgon och på lördag som det är galan på tv. I morgon (fredag) kan jag ju upplysa om att Takida uppträder!

// David

Karmatarerskanise
0

Japp det är nu det kommer på TV :)

David
0

Så du ska vara så duktig att stå ute och skramla bössa… Då kanske DU också kommer på tv? Glad

// David

Zaphix
0

Det har äntligen slutat regna!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
0

David; nej, kommer inte på TV, var ingen som filmade oss :P Men antingen kommer våra namn med i rutan eller så blir det själva kursens namn. Vi får väl se. Diplom och allt får man då man hjälper till med insamlingen till världens barn :)

Vi fick ihop en hel del, men vi kunde ju inte räkna dom. Hoppas man får veta sen hur mkt det blev. Var ute 3 timmar.

Känns bra att ha hjälp till !!

Senixus
0

Hej hopp i lådan Vännerna Tungan ute

Positivt denna månad är att jag äntligen fått träffa Doktorn. Och numera så testar jag medicinen Absenor. Mycket positivt när det äntligen går framåt Glad

Annat positivt är att jag knåpade ihop ett Grattis-kort i paint shop pro till pappas födelsedag & han gilla det så mmycket att han satt upp det på väggen i sovrummet Skrattande

Jupp Känns som Oktober är en positiv månad igen Tungan ute

Senixus
0

Ennu lite positivt…

Jag vaknade innan larmet denna dag & tog min medecin Tungan ute 

Fortfarande ingen depp & jag är inte hypoman. Underbara normal-läge 10

Ska äta hos mor nu. Bjuden på middag tillsammans med bekanta. Ska bli riktigt trevligt Skrattande

Anders 50
0

Kul med positiva tankar !

Senixus
0

Ja Det är ju lite upplyftande ibland allt mindre positivt. Så jag ska försöka fortsätta skriva positiva tankar här Tungan ute 

Men nu ska jag ut och dricka kaffe med folket i köket.

Ha det gott alla underbara medmänniskor *KRAM*

Zaphix
0

Jag har haft en riktigt bra dag idag!

Umgåtts med en kompis och tittade när hon red, sedan for vi och tränade min häst. Och haft spännande diskussioner hela dan!

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
0

Det är lördag, det säger väl allt Skrattande

Camomilla
0

Positivt är att den positiva tråden är längre än den negativa Flört

Karmatarerskanise
0

#101 ja precis :)

David
0

#101. Du skrev det jag precis tänkte skriva!

För mig är det positivt att Linus för första gången låg och sov på min mage i natt! (han blev illa behandlad som kattunge, så han vill helst inte att man lyfter honom), men nu sov han på min mage och spann

Och nyss har Matilda setat i knät nästa en timme och pussat på mig.

Vilka underbara katter jag har!!

// David

Karmatarerskanise
0

Idag ska jag se två filmer som jag väntat på att se. Hancock och Mirrors :) Ska snart äta biff i sojasås. MUMS!

David
0

Ha! Äntligen. Den biffen och sojasåsen får du behålla själv! Skrattande

// David

Yuki
0

Snart är det skola… då slipper man vara hemma.

Anders 50
0

Min mage är väldigt positiv till att ha fått ta hand om en massa smörgåstårta+öl, kaffe och swartswald-tårta nu på eftermiddan.  Glad

Instämmer själv också!

David
0

890-3. Din sambo vill jag låna!!! Glad

// David

Anders 50
0

# 108 I det här fallet så är hon oskyldig till detta frosseriet.

Hawknestgrove
0

Åh, så gott…..Jag ska ha stekt falukorv och hemlagat rotmos i morgon……

paronskrutten
0

Jag ska ha Nando :)

Helena

Anders 50
0

#110 Är det inte lag på att man ska ha fläsklägg till rotmos ?

#111 Vad är Nando ?   Obestämd

Senixus
0

Blir bjuden på Lunch ute imorgon (iofs bara på stan, men skoj endå) Skrattande 

Ska bli skönt att komma ned på stan en sväng igen. Har ju mest bara haft ångest eller depp när jag varit där sista 1-2 åren d'oh! Så nu ser jag fram emot en ångest & deppfri prommenad på stan imorgon th_biggrin

Och till alla underbara medlemmar vill jag ge en stor :big hug: Tack för att ni finns :thumbsup:

Salladshataren
0

#112 En hund Glad

David
0

Ska du äta din hund??? Obestämd

// David

Hawknestgrove
0

Tror knappast det…. Snacka om missuppfattningar…..

Salladshataren
0

David… Jag tror Helena menar att hon ska passa Nando. Hon brukar passar vovvar ibland, jag vet Flört

David
0

hahaha… det kom precis in i deras matsnack, så jag trodde det var någon slags mexikansk maträtt. Glad

// David

Hawknestgrove
0

Hihi, trodde jag med. Tänkte nästan fråga vad NAndo var för gott käk!

Karmatarerskanise
0

Idag ska jag ta tag i cyklingen igen. Och har bara köpt mat som jag får äta.

Dags att ta tag i vikten igen.

David
0

Idag tankade jag för 11.99. Äntligen går bensinpriset NER! Skrattande

// David

Senixus
0

Ja David DET är någe som är klart värt att skriva i Positiva tråden Skrattande Underbart. Jag hoppas det håller i sig & fortsätter gå nedåt

David
0

Ja! Det verkar dessutom som det kommer gå ner ännu mer. EU har visst gjort någon ekonomisk uppgörelse, så ekonomin kanske vänder.

Och jag får råd att tanka utan att bli deprimerad varje gång jag får fakturan Glad

// David

Senixus
0

Ja sånt är ju aldrig helt fel Glad Till nästa sommar så kanske fler har råd att åka på semester här i landet igen också Skrattande

David
0

Ännu mer positivt! Loggade in på ett konto jag har, igår gick ju börsen ner nästan 7%, och jag passade på lite, småsummor iofs, och idag har den gått upp 9%. Har nästan råd att fira med en hamburgare idag! Skrattande

// David

Karmatarerskanise
0

Cyklade en halvtimme, kändes riktigt bra. Nu är man nyduschad och mätt. Glad

Anders 50
0

Puhh ! Tur att Nando inte blev middagsmatGlad …trodde Nando var en maträtt Skäms

David
0

Vi verkar vara flera som trodde det. Tänkte typ någon slags av nachos eller något mexikanskt… Skrattande

// David

AnneN
0

Idag gick det superbra på hundkursen =)

_**/Mvh Anne

paronskrutten
0

#119 Haha, Nando är mums, men man får päls i munnen ;P

Nä, han är "min" vovve nu när hans ägare inte mår så bra

Helena

flikkan77
0

Jag har äntligen fått mina zolpidem! Nu attans ska här sovas!Flört

Hawknestgrove
0

Ja idag så fick jag hem min nya leksak, en handdator, PAlm m 105. Köpt den på Tradera i obruten originalförpackning. lite över 500 spänn inkl porto.

David
0

Otroligt positivt idag. Min läkare ringde ifrån sin kurs för att höra hur det var med mig. Det är omtanke det! Skrattande

// David

Hawknestgrove
0

Toppenbra. Det var en bra läkare!

David
0

Han är underbar. Och kursen är dessutom i Tyskland så… Han hade hört från en kollega att jag inte mådde så bra, och då ville han prata lite med mig.

En annan positiv sak. Kom ett kuvert med posten idag. Med något otroligt vackert och gulligt och omtänksamt!! TACK GUNILLA!!!!! Skäms Det värmde ska du veta.

// David

Karmatarerskanise
0

David; jag fick mitt brev idag. Med taxikortet och lite visitkort :) Tack tack :)

David
0

Så nu e de´ bar´ ut å åk!  Glad

Du kan väl berätta ungefär hur mycket rabatt det blev. För Taxi Kurir är så nya här i stan att jag aldrig hunnit provåkt.

// David

Karmatarerskanise
0

#137 Men är du säker på att det fungerar? Det står ju att det är personligt? Och är det ett förtagskort? Vilket företag ska jag isf säga? ;)

David
0

Oja, det fungerar. Och hur ska det veta att det är personligt, finns ingenstans skrivet? Glad Och skulle de fråga så är du egen företagare inom Lessmore, precis som det står på kortet. Kan lova dig att de aldrig frågar. Det här är ett sånt centralt avtal med deras huvudkontor och en massa företag i hela Sverige att de inte vågar nysa i bilen ens när du är med! Flört

// David

Karmatarerskanise
0

Lessmore, okey :) Får se när jag ska åka taxi nästa gång då :)

David
0

Det står på kortet… Medlem i Lessmore. Glad

// David

Tatsja
0

Tack för visitkorten David. Jag är bara en liten stund här. Orkar inte riktigt. Kom hem från sjukan först ikväll

Väl mött, Tatsja

Hawknestgrove
0

Bra David! Då behöver du inte svara på mit PM. ja, den var ägnad åt en viss person, den lilla boken. Men hon hann aldrig få den…..

Tatsja
0

Positivt är att jag är hemma. Skönt att krama vovven. Lovar hon blev lycklig när jag kom hem. Fick ett frispel och sprang runt i hela lägenheten. Massa pussar till mig. Verkar som hon saknat matte.

Väl mött, Tatsja

David
0

#144. Skönt att du är hemma! Och ta tid på dig att krya på dig ordentligt.

#143. Såg det, och det gjorde ju att det värmde extra mycket. För jag vet ju hur mycket hon betydde för dig. *kramar om Gunilla*

// David

Karmatarerskanise
0

Magen var bättre idag, så jag kunde gå till arbetsträningen igen :) Har nu fått se hur man gör smörgåstårtor och annat smått och gott. Och folket där inne var trevliga dom med.

Imorgon blir det köket igen.

Idag ska jag cykla, laga mat och slappa framför TV:n

Önskar alla en trevlig kväll!

flikkan77
0

House började igår! Det är positivt. Skrattande

Karmatarerskanise
0

Cyklade hela 47 min idag :) Känns som jag börjar komma in i det igen. Så skönt!

Och denna gången ska jag inte falla tillbaka!

paronskrutten
0

Gick till skolan idag, hämtade mat åt nando, mamma köpte bil, vi fick skjuts hem

Helena

Hawknestgrove
0

Kul med ny bil. Det är alltid roligt att byta bil!

Tatsja
0

Tack David. Skönt att vara hemma. Blir inte lika länge vid datan. Får ont. Fick veta att om jag inte hade gjort detta nu, så hade jag inte setat här. Känns hemskt att höra. Tur det blev av. Nu fick jag tre långa ärr till på magen att samsas med alla andra där.

Väl mött, Tatsja

EddaM
0

Så vad är bra med denna månaden? Hmm…jo det är jätte bra fiske de dagar som solen lyser. hmm….ja vad mer….inget som jag kommer på nu.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sovgott
0

Eftersom jag nyss skrev ett inlägg i den negativa tråden känns det som om jag behöver skriva något positivt i den positiva tråden också för att få jämvikt.

Positivt idag är att jag är ledig.

Positivt igår var att det fanns en bit äppelpaj kvar i kylskåpet till mig.

Yuki
0

Jag har fått en tid hos socialen i Spånga.

Kruxet är bara det att jag inte kan vägen dit… Har kollat på sl.se men har ändå inte riktigt koll. Är usel på sånt här med bussar och tåg och så… Kan någon hjälpa mig, snälla, snälla?

David
0

Yuki! Jag hjälper dig! PM:a när du ska vara där, och vart de ligger, och varifrån du ska åka, så fixar jag en beskrivning hur bussarna går! Glad

// David

Karmatarerskanise
0

Var på arbetsträningen idag också :) Nu står kalvgrytan på spisen, jag ska snart cykla och imorgon är det fredag :)

Yuki
0

Tack David! Jag PM:ar dig genast.

Jag får bara till olika beskrivningar och känner mig osäker.

Karmatarerskanise
0

Idag blev det en hel timme på cykeln. Är ganska mör nu :P Men ack så nöjd!

Zaphix
0

Jag kan busvissla!!

Efter mååånga veckors övande..

Min och Dackes blogg

Anders 50
0

Älgjakten går bra !

Anders 50
0

Vädret ska bli bra i morgon !    Glad

David
0

Så då bjuder du på älgstek med kantarellsås snart då med andra ord? Glad

// David

Tatsja
0

Positivt idag är att sonens fästmö ska komma över och hjälpa mig att duscha. Jag har ju stränga order att ha någon som sitter utanför om det snurrar för mig. Sen ska grannen hjälpa mig byta plåstrerna. Hon är sjuksköterska. Så då behöver jag inte åka till distriktsköterskan för det. Skönt

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Vi håller på att fått ungar! En av ormarna håller på och föder, bara en än så länge så vi får se hur många det blir. Spännande!

Karmatarerskanise
0

#164 Hur många blev det då? :)

Snart ska jag på möte, sedan är det helg :) Så skönt.

Trevlig helg allesammans!

Emelie-E
0

Idag är jag glad.. För det första ringde praktiktanten, och jag ska till dagiset på måndag!;D Bara för att prata, men nu är det igång iaf.

Och sen igårkväll sa pappa att han kunde hjälpa mig att betala lite på mina glasögon. Men bara om jag gjorde i ordning i mitt rum. För en gång skull sa jag som det var, att jag inte hade någonstans att göra av skiten, så senare ikväll ska vi åka till Ikea för att handla någon byrå eller liknande^^
Ska kanske även passa på att möblera om i mitt rum=)

David
0

GRATTIS!!! Nu blev jag ju glad för din skull!! Titta, praktiktanten vaknade upp till slut och förstod vad som var bäst för dig.

Och så får du mer plats i ditt rum också. Kan det bli än bättre dag än den här för dig? Glad

// David

Emelie-E
0

#167 helt stört att det tog över en vecka innan hon kunde ringa:S
Jo, det kan säkert bli en bättre dag:P
men det ska bli himla skönt att kunna stoppa undan allt man har liggandes framme..

Men nu kan jag inte göra så mycket mer förrän byrån kommit på plats.. Känns onödigt och städa om allt bara hamnar i sängen:P

David
0

Precis. Så du får ta det lugnt och vila tills ni åkt till IKEA och handlat byrån. Sen så, då kommer du få det jättefint i ditt rum.

// David

flikkan77
0

#165 Det blev 3 ormbebisar! … och för sex dagar sen fick vi 4 så nu har vi 7 stycken små maskar. Flört

[Norum]
0

Har insett att min ekonomi är helt under isen denna månad, så jag slipper tandläkaren! Hurra!!!
(japp, tandläkarskräck är bara förnamnet) Skäms

David
0

Då kanske man får säga grattis, även om ekonomin inte är den bästa. Men av allt ont så kommer det något gott Glad

// David

Karmatarerskanise
0

#170 Vad kul Glad

Karmatarerskanise
0

Nu har vi inhandlat ett kg färska räkor, lite signalkräftor, rökta musslor, sallad, ägg, majonäs och dill. Även lite blåmögelost och en parmesan som jag ska marinera. Tror ni vi kommer svulla ikväll? Flört

paronskrutten
0

Oh, fredagsmys, Hera, härligt! Ni verkar alltid äta så god mat, brukar vara riktigt avis på era skaldjur :)

Helena

Karmatarerskanise
0

#175 Synd du bor så långt bort :P Svårt att bjuda då Obestämd

paronskrutten
0

Äh, bara att börja åka ;)

Helena

Karmatarerskanise
0

Haha ja du kan ju vara här om 6-7 timmar om tågen går snart. Så vi 22-23 Tungan ute

paronskrutten
0

Enligt Ida tog det typ 5 timmar med tåg, nu är du bara orealistisk ;)

Helena

Karmatarerskanise
0

#179 Beror på vilket tåg :)

paronskrutten
0

X2000 ;)

Helena

[Norum]
0

*172 Det är bara en undersökning så det är inget allvarligt. Har inte haft hål sen slutet av 70-talet. Fick 2 små, små hål av cellgifterna men dom räknar jag inte. :-)

Anders 50
0

#162 Jomenvisst ! Du är så välkommen, och äppelkaka med vaniljsås därefter.

David
0

Tror jag ska tanka bilen i morgon, bensinen är ju billigare, sen får du passa dig #183 Skrattande

// David

Anders 50
0

Bara du inte kommer i morgon eller på söndag för då jagar jag !

[Norum]
0

*185 Inte trodde jag att du var så duktig på att laga mat inte! Tungan ute
Bakar verkar du ju göra med…  Förvånad

David
0

Det verkar vara en riktig händig man det där. Och otrolig huslig. Tror hans sambo har det underbart hemma och blir serverad en massa godsaker! Flört

// David

Anders 50
0

Ungkarlstiden har inte gått spårlöst förbi ! Fast pussar jag sambon lite extra så hjälper hon nog till….Skrattande

Tatsja
0

#188 Redig karl klarar sig själv.

Har det blivit något kött i frysen än? saknar detta med att slippa köpa. Vet när jag bodde i värmland och köttfärsen var slut. Då gick han ut och sköt ett rådjur. Min mor grät när jag sa att allt blev köttfärs.

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Polly bäddar igen! (har en kanin som förhoppningsvis ska föda snart, är bara inte helt säker på om hon är med ungar eller är skendräktig… )

Karmatarerskanise
0

Cyklade precis 45 min, och nu ska jag äta fukost :) Sedan ska vi till Väla och leta lite julklappar.

flikkan77
0

Fyra levande små kaninungar och en som troligen är död. (Fast just nu ligger den under mina tröjor mot min mage för att se om den lever om den blir varm.)

Senixus
0

Köpte kattmat idag så nu lär jag ha nöjda missar när jag kommer hem (sitter hos en granne just nu) Skrattande 

Kom ihåg att ta min medecin innan jag drog hemmifrån "wow" helt otroligt.

Ska mummsa gotti Tacos i kväll Mr. Green

Känns som en rätt okej dag detta :thumbsup:

Salladshataren
0

Hera: Åh.. Väla, det är skoj att gå där ^^

paronskrutten
0

Ska ha återtäff från stugan på ridlägret ikväll :) Måste dock städa som en tok

Helena

Karmatarerskanise
0

#194 Ja, det är mysigt :) *speciellt då man har ett presentkort där* ;)

AnneN
0

Något riktigt positivt är att nya avsnitt av Prison break börjar på måndag!!! Skrattande

_**/Mvh Anne

David
0

#197. Såg det på reklamen idag. Ska bli riktigt riktigt bra!! Först Cityakuten och sedan Prison Break. Vilken måndag! Skrattande

// David

Anders 50
0

#189  Jo nog har vi fått älgkött redan nu så vi klarar oss till nästa älgjakt. Du skriver "slippa köpa"… du anar inte vad kilopriset blir på detta köttet Skrattande om man börjar räkna Skrattande

Anders 50
0

Positivt att återgå till jobbet i morgon !

Anders 50
0

Verkligen positivt att vår nye kille har jobbat bra ensam när jag har varit ledig en vecka !

Camomilla
0

Positivt är att jag äntligen ska klippa håret imorgon. Min frisyr börjar få skrämmande likheter med en hockeyfrilla :O

flikkan77
0

Jag ska duscha imorgon!!

(Vi håller på att göra om badrummet så vi har ingen dusch, har inte tvättat håret sen i fredags. Tvätta sig går ju bra men håret är lite svårt att få in under kranen. Men imorgon åker vi till svärmor, och duschen!)

Emelie-E
0

Jag ska tillbaka till dagiset idag=) Ska bli himla kul!
Men är bara himla nervös, ska åka och möta upp praktiktanten innan, och så ska vi åka tillsammans till dagiset.. Och jag vill verkligen inte det :/
Men jag har ett par snälla föräldrar som kan tänka sig att köra mig ner till torget, så jag slipper ta bussen och gå runt där nere i 40 min.

Sovgott
0

Positivt idag är att jag inte har gjort någonting alls. Jag behövde vila.

Hawknestgrove
0

Jo tack, jag är med och betalr min del i älgjakten, så det köttet är inte billigt, den saken är klar. Men mera kravkött kan man ju inte få1

Till sist en liten meing i denna goa glada tråd!

Man måste vara om sig och kring sig om man ska få något i sig och på sig!

flikkan77
0

Positivt är att många här är väldigt snälla och hjälpsamma!

Karmatarerskanise
0

Idag har jag uträttat de ärenden som jag hade. Och nu har jag gjort baconfräs och gräddsås. MUMS :P

Senare blir det lite träning och imorgon ska jag upp redan halv 6 och cykla innan frölle. Tänk på mig då ;)

paronskrutten
0

Jag gör lasagne, längtar tills jag får äta, jag älskar lasagne :P

Helena

Citronmeliss
0

Åh, så gott det låter Helena!

Hera, jag ska tänka på dig, det är jättestarkt att du cyklar 5:30Förvånad

Det är positivt att få läsa allas positiva inlägg. Flört

Det ger mig en välbehövlig kick!Tungan ute

Kram

Emelie-E
0

Är glad över att man har katter! Bara att slänga fram dem så fort det kryper något äckligt djur på golvet^^
Så nyss fick Basilika i sig en jättespindel:P

Anders 50
0

Positiva Måndag..City Akuten på TV!   Glad

flikkan77
0

#211 Håller helt med dig!

För några dagar sen tog vår Saga en mus i köket med. Duktig katt! (Fast det kan också varit hon som burit in den från början.)

Karmatarerskanise
0

#212 Nu börjar de :)

Emelie-E
0

#213 När vi hade möss här hemma, så hade vi inga katter, så det var inte ovanligt att det satt en mus sprang över golvet:P

Både jag och mamma hatar spindlar. Hon ropar alltid på mig att jag ska ta bort dem, och jag kommer alltid med en katt i famnen:P

Tatsja
0

#203 Jag brukar tvätta håret i diskhon när jag inte orkar gå ner till duschen. Ibland vill inte benen som jag vill. Men tur jag har en snäll son som hjälper mig att tvätta håret.

Väl mött, Tatsja

paronskrutten
0

Imorgon ska jag och vovve Nando påbörja Hundmötesträning :)

Helena

Emelie-E
0

Jag och pojkvännen firar 3 år tillsammans idag<3

Karmatarerskanise
0

Grattis Emelie-E :)

Tatsja
0

mylove

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

#216 Har för liten diskho och för långt hår, men jag har funderat på det. Idag blir det dock dusch på riktigt snart!

flikkan77
0

#215 Katter är bra att ha helt enkelt! Tre av våra f.d. innekatter jagar möss och sork men den fjärde jagar bara fjärilar så nu tycker inte hon det är roligt att gå ut längre.

Tycker inte heller om spindlar men med katt så löser det ju sig, det jobbiga är när de sitter på en vägg eller i taket. Spindeln alltså, inte katten.

flikkan77
0

#217 Det har min lillskrutta behövt göra. Det svåra är att hitta hundar att träna det på. Vi bor 2.5 mil från närmaste brukshundklubb och har inte så bra tillgång till bil. Suck!

paronskrutten
0

#222 Haha, "Spindeln alltså, inte katten." :D

Helena

Emelie-E
0

#219&220  Tack=)

Idag överraskade han mig totalt! Meningen var att vi inte skulle träffas idag. Men när jag kom hem från min farbrors kalas, så stod hans bil på uppfarten och han låg inne i mitt rum=)
Han hade köpt rosor, chokladhjärtan och cola<3
Blev väldigt överraskad och glad kan jag tala om! Har inte mått vidare bra idag, men han fick mig att må bättre med en gång=)

#222 Haha, ja:P Denna spindel som Basilika fick i sig satt på väggen, jag tog upp henne i famnen, tog en flugsmälla och puttade ner spindeln, och kastade fram katten^^

Zaphix
0

Idag är jag hembjuden till mamma och pappa på middag. Äntligen har de tid för mig! :)

Min och Dackes blogg

David
0

Idag fick jag brev ifrån Intrum att det tagit fel på person, vilket jag förstod direkt, och att jag inte alls var skyldig några pengar för någon bilförsäkring ifrån ett bolag jag aldrig hört talas om.

Så, får ni krav, titta noga vad kravet avser, och om det verkligen är DU som har beställt det kravet säger. Klaga annars direkt…

// David

Hawknestgrove
0

HAhaha, David. Ja man får verkligen se upp här i livet!

Positivt i dag är att jag är klar med alla väggar och tak, förutom badrummet. Men det går väldigt fort, för det är ju så litet och inga grejer på väggarna där!

Sen när flugsäsongen är helt slut, så blir det lite fönsterputs. MEn ingen ide att ta det ännu, för fönstren blir fulla med små söta tassmärken ännu!

EddaM
0

Jag har äntligen fått tid hos en läkare och var där idag. Kan inte låta bli att hoppas att de kommer hjälpa mig.

Och igår fick jag en regnbåge när jag fiskade, den var smaskig till middag, det tyckte både jag och katterna!!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Hawknestgrove
0

Grattis till båda grejerna!

flikkan77
0

#229 Trodde först att du sett en regnbåge som finns på himlen, men så var den smaskig till middag. Flört Fick läsa en gång till!

flikkan77
0

Tittade lite extra på min yngsta kaninunge, 4 dagar idag, och jag tror den kan bli brun och vit, kanske med lite svart i. Vill att den ska bli stor så jag kan gosa med den på riktigt!

paronskrutten
0

Greys idag :)

Helena

Hawknestgrove
0

Men då……….Så liten och värnlös!

Emelie-E
0

#232 vad är det för ras på kaninungarna?=)

flikkan77
0

#232 Det är en väldigt bra fråga faktiskt. Fick mina två honor i somras då de var 1½ år och de som hade dem trodde att de kanske var dvärgvädur. Hannen som jag fick som liten i somras är dvärgvädur/lejonhuvad, trodde han som jag fick honom av. Fast det var rätt många kaniner i samma bur så hur han kunde veta vem som var pappa till vilka det vet jag inte.

Så ungarna är nog dvärgvädurs lejon eller nått… Flört

Här är kort på pappan.

Emelie-E
0

#236 Ah, okej=) Lejon är söta^^
Själv är jag inte vidare förtjust i dvärgvädur, men tillsammans med lejon så blir det lite bättre^^
Jag själv har två teddylejon här hemma=)

flikkan77
0

#237 Teddylejon är söta! Egentligen så hade jag tänkt att skaffa en belgisk jätte nu när jag flyttade i somras men så fick jag de tre andra kaninerna slängda efter mig istället. Dvärgvädur är inte riktigt min ras heller men korsningen med dem och lejon gillar jag! Hoppas på att den lilla bebisen kommer att få lite man den med.

Men nästa sommar ska jag skaffa en B.J.! I fall det nu inte dimper ner mer kaniner på gården. Man vet ju aldrig… Glad

David
0

Verkar som jag blir behandlad med silverhandskar… :)

Nyss ringde de självmant ifrån verkstaden och ville boka tid för byte till dubbdäck, de har lärt sig att jag ALLTID är ute i sista minuten.

// David

Anders 50
0

Fått beröm idag !

Tatsja
0

#240 Vad trevligt. Får man fråga för vad?

Väl mött, Tatsja

Anders 50
0

#241 Det dök upp kontrollanter som kollade hur vi hade utför vårt jobb. Det är noga nu med skogsavverkning.

Kjella62
0

Min äldsta dotter är med barn, beräknat till mitten av Juni.

Tatsja
0

#242 Men det var väl skönt då att få bekräftelse på att man gör ett bra jobb.

#243 Gratulerar till att bli mormor då. Är det första barnbarnet?

Väl mött, Tatsja

Salladshataren
0

Det är fredag, vilket betyder att det är helg! Och jag ska ner till Malmö och vara hos Christoffer tills måndag :)

Han å jag ska till danmark imorgon, ser faktiskt fram emot att träffa honom igen. Även om det hände en grej i veckan.

AnneN
0

#243 GRATTIS! Hur känns det att bli morfar?

_**/Mvh Anne

Salladshataren
0

Men Tatsja då… Hur kan en och samma person vara mormor och morfar? Flört

Karmatarerskanise
0

Nu är det fredag :P
Ska vila lite nu, så skönt.

Mamma har dessutom kommit hem från finland, det är skönt det med. Gillar inte när något bryter det vanliga mönstret.

Trevlig helg alles-

Tatsja
0

Salladshataren, Sorry, jag menade morfar. Det var det att jag samtidigt lyssnade på radion och precis när jag skrev, så en att hon blivit mormor.

Skäms Så kan tankar och skrift gå ihop ibland.

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Det har flyttat in en ny katt hos oss. Den kommer klockan sju varje kväll och sover inne på natten och sen går den vid nio på morgonen. Den har bott hos oss i tre nätter nu och innan dess har vi sett den i fyra dagar innan den vågade komma in. Ska sätta upp lite lappar i affären för att se om någon känner igen. Den är super gosig och vill gärna sitta i knät. Hoppas att ingen vill ha den… Oskyldig fast hade det varit min katt så hade jag ju velat ha tillbaka den så givetvis ska vi försöka hitta ägaren.

Karmatarerskanise
0

Well, det är lördag :)

Citronmeliss
0

Jag får kåldolmar till middagGlad

flikkan77
0

Ska se Mamma Mia på bio med svärmor imorgon!

Också ska jag få dusch innan, men nästa vecka så kanske vi har fått en ny dusch här hemma så allt blir som det ska. Är trött på att tvätta håret i hinkar.

Anders 50
0

Jag har haft en fin dag ute i skogen!

Hawknestgrove
0

#250 Kolla efter idmärkning, antingen via chip eller tatuering i vänster öra. Finns inget, så berakta kissen som din ifall ingen hör av sig!

Själv är jag jäteglad, då jag ska ner till Göteborg på torsdag med en stödkisse, som ska vidare till ett nytt hem, efter att ha blivit dumpad vid Daftö Camping i juni!

[aspie]
0

Ska äntligen få börja min utredning på neuropsyk den 11 novemberGlad

flikkan77
0

#255 Någon öronmärkning har hon inte och vad jag har känt så har jag inte hittat något chip heller. Tycker att sådana brukar kunna kännas rätt tydligt på en katt. Har visserligen tappat bort det som min hund har men ändå. Flört Kan vara så att hon är med ungar med, hade vi haft råd så hade vi tagit med henne till en veterinär och ultraljudat henne för att se. Då hade vi kunnat leta chip på samma gång.

Jag har precis kommit hem efter att ha sett Mamma Mia för andra gången. Kan inte vara annat än glad! Den är ett riktigt vitaminpiller.

Hawknestgrove
0

Ta du och kastera den, oavsett om den är gravid eller inte, om ingen hör av sig. Ingen fara alls. Veten avgör,ifall det är för sent. Men leta chip kostar inget. OCh det kan du göra hos polisen också.

flikkan77
0

Var hos en veterinär här i närheten, på 84 år och lite förvirrad av det här nya med chip. I alla fall så hittade vi inget chip men vi har satt upp lappar på 5 ställen plus att vi gick runt bland granngårdarna i dag och delade ut tio lappar.

Nu står Kissen, nått måste hon ju heta, och slickar stekpannan efter att jag har stekt kyckling. Avmaskade henne i morse också och sen får vi se vad som händer. Svårt att veta om hon är dräktig eller inte, kan ju vara så att hon är lite tjock av att ha vräkt i sig mat i några dagar. Nu har hon däremot börjat bli lite kräsen, bara burkmaten som duger, torrfodret är inte så gott längre. Oskyldig

Hawknestgrove
0

Hihii, du har nog blivit med katt……Så avvakta lite, kastera sen….

flikkan77
0

Som tur är så går hon ganska bra ihop med våra andra fyra katter också. Alldeles nyss stod hon och två av våra och drack grädde ur samma skål. Supersöta!

Alla våra andra är kastrerade så tänker hon bo kvar så blir hon det med. Ska bara ha råd med det också annars får hon gå på p-piller ett tag. Dumt att allt kostar pengar!Rynkar på näsan

Karmatarerskanise
0

Äntligen är toaletten och köket grundstädat. Bara sovrummet, hallen och vardagsrummet kvar :)

Nu kokar jag rimmat lägg. Doftar underbart.
Bara en dusch nu innan kvällsmaten, sedan är det ugglybetty och desperata husfruar :)

Citronmeliss
0

Det känns positivt att ha en lite "gladare" dagTungan ute

AnneN
0

I negativa tråden nämnde jag att ena djuraffären i stan ska stänga…

Nu till det positiva: De har utförsäljning på alla djurtillbehör (utom foder och sand)! Hittade en jättestor råttbur för 300kr (deras egna beggade), jag skulle egentligen ha köpt en beggad bur av en privatperson ikväll för 600kr men den buren var inte ens hälften så stor som denna =) + att butiksägaren bara tar 50kr för att köra hem buren till mig efter stängning ikväll =)

*glad*

_**/Mvh Anne

Saga85
0

Mina positiva förändringar under oktober (har ingen särkilt positiv vardagssak att dra upp, men vill försöka vara positiv):

*Har börjat sova mer regelbundet och utan avbrott.

*Jag har gått upp i vikt UTAN att känna mig tjock! Nu är det bara att försöka jobba upp matlusten och äta mer än en gång om dagen!

Dessutom har jag väldig tur att jag valde att söka hjälp nu när jag bor i Dalarna - här fick jag vänta en vecka innan jag fick tid hos psykologen. En vän i Göteborg fick sitt första möte strax innan - fast efter mer än ett halvårs väntetid.

Karmatarerskanise
0

Woho Glad Idag fick jag vara ensam i köket. Kocken var tvungen att hoppa in till styckarna.

Självklart fick jag inte göra det som han i vanliga fall gör, men jag gjorde den massa räksallad, fruktsallad, rostbiffar, vanlig sallad, pajer, städade och diskade. Det gick bra.

Blev först nervös när jag fick höra att jag skulle vara ensam, men nu vet jag att jag kan :)

Fick till och med gå tidigare hehe.

Saga85
0

Jag tog upp gitarren idag för första gången på flera månader! Spelade iof bara en låt, men är ju ändå trevligt att jag faktiskt ville göra något!

Sen är jag väldigt tacksam över min psykolog! Hon erbjöd sig att ringa min läkare, föräldrar (fast det gick jag iof inte med på) och kolla upp lite angående studieuppehåll (då jag inte klarar av ta tag i det själv…). Dessutom pratade hon om att vidarebefodra mig till den riktiga psykiatrin (går på "samtalmottagning nu) och möjligheterna till att läggas in, fast det kändes lite väl skrämmande. Dock är det skönt att ha en engagerad person!

Emelie-E
0

Jag har fått en kallelse till en läkare! Har bara väntat på detta enda sen i sommras då min medicin tog slut.
Har inte ens pratat med min psykolog om detta, fick en tid ändå=)

Emelie-E
0

Ja just det, mer positivt. Fick även en ny tid till psykologen, skulle ha varit där i tisdags men kunde inte komma dit, och idag fick jag en ny tid.
De andra gångerna har det gått veckor emellan:S

paronskrutten
0

Fick hem Nando igen idag :) Ska gå en rallylydnadskurs med honom den 8-9 nov :)

Helena

Tatsja
0

Positivt idag är att jag igår fick tanden lagad. Kändes jättekonstigt att känna en tand imorse där det varit tomt. Den gick sönder i sövningen av operationen. Behöver inte betala ett dugg. Västerås sjukhus tar på sig skulden och står för hela tanden. Så det känns jätteskönt och skumt idag.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Försöker omvandla rösregnet till något positivt. Får väl fantisera och lossas att det är snö Flört

Tatsja
0

Det var snöblandat igår kväll. Men nu stormar och regnar det. Skönt att slippa gå ut.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Jag sla snart gå ut. Måste till bussen.

Tatsja
0

Gå i tid så du slipper springa.

Väl mött, Tatsja

Saga85
0

Har fått höra att jag måste se till att umgås med folk trots att jag varken vill eller orkar. Ajabaja till att isolera sig säger psykoterapeuten. Igår var jag faktiskt hemma hos ett par vänner efter mötet. DESSUTOM bjöd jag in en granne på filmkväll senare. Allt detta umgänge gjorde att jag inte kunde sova den natten, men antar att det är bra att vara med folk.

Karmatarerskanise
0

#276 Nej, det är ju inte bra att isolera sig, men jag vet hur svårt det är att låta bli.

Nu har jag äntligen lyckats gå e hel vecka på arbetsträningen, utan en enda sjukdag Skrattande Stolt!

Ikväll ska vi ut och äta med killens familj. Sen när vi kommer hem ska vi dricka årets första glögg med pepparkakor och mögelost. Jag vet att det är tidigt, men jag börjar alltid tidigt. Både med glöggen och med pyntet. Pyntar nästa helg hehe. I love Christmas!

Zaphix
0

Jag har köpt en häxhatt idag inför halloweenfesten imorrn. Längtar faktiskt lite, även fast jag har ångest över den med.. Konstig blandning av känslor.

Kommer nästan bara människor jag inte känner, läskigt.

Min och Dackes blogg

Tatsja
0

Grattis Hera. Känns det inte skönt? Hoppas du orkar fortsätta i samma stil. Sänder massa stöd till dig.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

#279 Jo, det känns jättebra! Tack Skrattande

Tatsja
0

Så glad för din skull Hera. Fortsätter att försöka ge dig kraft att orka.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Tack snälla Tatsja!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer