OT Disneyfilmer
Jag älskar Disneyfilmer. Jag blir glad av dem. Det roliga med att se dem när man är äldre är alla de "vuxna" skämten som man inte alls är medveten om som barn. För nuvarande sitter jag och tittar på Madagascar. Den gick på bio när jag var i nedre tonåren och tyckte att Disney var det töntigaste som fanns. Av den anledningen har jag inte sett den förut. MEN så roligt det är när giraffen är hypokondriker, tar en massa medicin och samtidigt så är det David Schwimmer (stavning?), alltså Ross i "Vänner" som står för rösten.
När jag var liten var det Skönheten och ojduret, Aladdin, Lejonkungen och Pochahontas bland andra som gick på bio (och fanns som McDonald'sleksak
).
Vilka filmer såg ni när ni var små?
Vilka är era favoriter?
Ser ni någonsin de "senaste" animerade storfilmerna?
Jag fullkomligt älskar Wall-e 
Wall-e är ju underbar
Älskar den filmen 
Madagaskar är också så härlig med David Schwimmer, kan skratta mycket åt honom!
Någonting som jag tycker är kul med Wall-e är hur namnet Eve ändras. Ofta i disneyfilmer så får ju i alla fall karaktärerna behålla namnet och det har visserligen Eve fått göra men när jag såg den i frankrike i somras så uttalades hennes namn(med svenska bokstäver) äävööh.
I den engelska versionen heter hon ju Eve som det "borde" vara men i den svenska så heter hon Eva med engelskt uttal. Varför inte då behålla namnet Eve?
Jag har faktiskt aldrig varit något större Disneyfilmfan. Har uppskattat serier och kortfilmer, och uppskattat många av filmerna som ung. Lejonkungen var nog den sista innan jag blev "för stor" - vi vann 10 biljetter till förhandsvisningen så hela stora familjen + 2 vänner kunde gå. Och efter det gick den nästan på repeat hemma ett tag.
Mina favoritfilmer har varit Don Bluths - Secret of NIMH, Landet för längesedan och Änglahund. De kan jag kolla på även idag och uppskattar. Underbara filmer!
_No way! Yes way!

Det jag älskar är att min moster är chef på ett företag som marknadsför disney i Sverige så hon får galapremiär biljetter till alla disney filmer och ibland världspremiär biljetter!! Det är så mysigt jag skulle gå på Wall-E galapremiären men jag gjorde något annat då!! Hon får också alla filmer på dvd och vhs så jag har nog alla disney filmer som har gjort. (en hel jättestor bokhylla full med)
Fast favoriten var Nalle Puh :D
/Elvira :D
Vilken lyx!