Smekningar och ångest
Lite blandad rubrik, och så även blandat inlägg…
Matilda (alltså min katt) har blivit väldigt "pappig" sista veckorna. Ska ofta ligga på mig, eller tätt intill. I natt kände jag hur hon med baksidan av tassen låg och klappade mig på kinden *jättesött*. Vaknade dock några timmar senare att att hon lagt sig på ryggen med huvudet neråt, och låg och smekte (?) ena skinkan, dock ovanför täcket som tack och lov :). Skum katt det där.
Har också kommit på att om jag lägger mig under duntäcket så vaknar jag ofta på morgonen med världens ångest, lägger jag mig under ett tunnare täcke, och har duntäcket som "madrass" fungerar det utmärkt.
Jag och mina katter är skumma… Bara att konstatera det.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
He he, vilken gosig katt
Jag skulle drunkna i min egen svett om jag hade ett duntäcke på mig. Köpte ett nytt tjockare täcke nyligen men jag blir för varm av det oxå så det blir mitt tunna slitna täcke ändå.
Tur jag har ett duntäcke som är varmt på vintern och svalt på sommaren.
Katter är roliga och lite konstiga ibland. Precis som hundar.
Min Tatsja sitter och låter som en mistlur mellan soffan och väggen. Bara på nätterna. Men det är troligen för att hon löper. Så nu har jag fått sova i soffan några nätter för att se om hon lugnade ner sig.
Suck, längtar till min säng. Fattar inte varför hon ska ha matte i soffan och inte i sängen.
Annars brukar hon ligga och sova inne i mitt rum på nätterna.
Bara hoppas löpningen tar slut snart
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Du är ju flockledaren i din grupp, du och Matilda, och vissa djur reagerar starkt när de känner att flockledaren inte mår bra. Jag tror att hon försöker hjälpa dig på sitt egna sätt.
Jag ligger också nedbäddad rejält, för annars är det risk för att man får frostskador i mitt sovrum! Elementet är avstängt och fönstret är öppet, så det är livsfarligt att sticka ut en tå utan att få köldskador. Men vad gott jag sover!
Så sött *kärlek*
Tror att det är som kerstinjo säger, hon känner på sig att du mår dåligt och vill hjälpa. Jag åkte hem till föräldrarna ett par veckor då jag inte vågade bo själv, spenderade största tiden med att ligga på soffan och glo. Min ena katt lämnade mig knappt ifred då, så fort han såg mig ligga där kom han skuttande och skulle bestämt knö in sig vid mitt bröst.
_No way! Yes way!
HAHa…. Ja när Arne var liten kattunge, så kröp han under täcket till mig och ville tutta på riktigt… Men se då fick katten vingar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....