Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 3545 ggr
Cat
0

Medicin efter medicin

Imorron ska jag till läkaren igen för att byta medicin igen. De känns som att de aldrig tar slut och om de nu gör de så kommer dom nog säga.. nä tyvärr de finns ingen medicin som funkar på dig.

Psyk har skrivit ut med risk för felstavning:

rohypnol

fontex

seroscand

imorvan

stillnoct

teralen

lergigan

atarax

propavan

efexor

citalopram

cipralex

oxascand

xanor

lamotrigin

lamectal

orifiril

och några till jag inte kommer på namnet på.

Jag känner mig hopplöst obotlig och vill bara ha nåt som funkar så man kan leva ett normalt liv. Så önska mig lycka till imorron!

Saga85
0

Fy vad hemskt! Hoppas du hittar något som hjälper den här gången! Det är såna här saker som får mig att tro att hela psykvården egentligen bara är en gissningslek och anledningen till att jag undvek piller så länge jag kunde.

MASSA lycka till till dig! Jag ska hålla tummarna tills jag tappar känseln i dem!

Cat
0

Jo man känner sig lite som en försökskanin. Kom på att jag ätit

cimbalta, lithium, cipramil och endronax också. Lätt att glömma alla.

Helt sjukt!

AnneN
0

Önskar dig all lycka…

Bara en fråga… Undertiden du tagit dessa piller, har du samtidigt fått gå på någon sorts terapi?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjo
0

Läser man dina mediciner uppifrån och ner så ser det egentligen mycket värre ut än vad det är.

Många utav medicinerna har ungefär samma effekt och verksamma ämne.

Många gånger så är utskriften av läkemedel inom psykiatrin en balansgång - vissa tål medicinen jättebra medans andra får svåra biverkningar - eller ingen effekt alls.

Det är mycket lättare att hitta en värkmedicin som fungerar än att träffa rätt bland psykofarmaka.

Lycka till och hoppas att du får något som passar dig!

Kerstin 

HannaM
0

Jag la ner det där med mediciner. Orkade inte pröva mer än tre sorter. Fick bara biverkningarna. Hoppas du träffar rätt så småningom. Ingen läkare vet ju vad som funkar så det är bara chansningar, någon gång måste det ju träffa rätt=)

Rocktjejen
0

Jag tänker som så när jag ser denna stora medicin lista..Har dom diagnostiserat dig och vet vad dul lider utav? har du en ren diagnos eller kankse en blandning utav många fler?

fyy..jag hoppas att jag slipper o gå igenom det..nu är jag snart helt väck för gott med min efexor..och jag har fått livslusten och så mycket mer tillbaka sen jag trappade ner "rävgiftet" efexor

Håller tummar och tår för dig Cat

varma kramar Eva

kerstinjo
0

Skrämmande biverkningar på Efexor. Men vi får inte glömma att de flesta inte får några biverkningar utan mår bra av Efexor.

Vanligt biverkningar av
Efexor (venlafaxine) är:

• Huvudvärk,
  • Kraftlöshet,
  • aptitlöshet,
  • viktpåverkan (viktminskning eller ökning),
  • buksmärtor,
  • svettning,
  • yrsel,
  • sömnstörningar,
  • mardrömmar,
  • slöhet,
  • darrningar,
  • förvirring,
  • myrkrypningar,
  • stelhet i kroppen,
  • ångest,
  • nervositet,
  • halsbränna,
  • illamående,
  • kräkningar,
  • förstoppning,
  • muntorrhet,
  • hudutslag,
  • blåmärken,
  • gäspningar,
  • ökad kolesterolhalt i blodet,
  • minskad sexlust eller andra sexuella funktionsstörningar,
  • svårigheter att kissa,
  • förhöjt blodtryck,
  • blodtrycksfall när man reser sig hastigt,
  • snabb hjärtrytm,
  • blodvallningar,
  • svårighet att läsa finstilt text,
  • förstorade pupiller,
  • synstörningar.

Kerstin 

LiindaH
0

Lycka till imorgon!
Ring gärna och tala om hur det gått.
Spelar ingen roll vilken tid.

Kramen

// Liinda

Tatsja
0

Om jag inte äter mina mediciner så går jag i en slags värkdvala. Jag fick order av en läkare att sluta helt med tabletterna. Det gör jag aldrig om. Fick sådana smärtor att jag gick ur min egen kropp. Förstod inte varför de höll på med min kropp där nere och inte kom upp till mig som svävade i taket.

Ilfart till akuten och där försökte de flera gånger att få igång mitt hjärta. Själv såg jag allt uppifrån. Sen kom en tunnel och i slutet, där ett ljus var, stod min mormor och sa åt mig att gå tillbaka. Inte din tur än, sa hon.

Jag lovar, det gjorde ont att gå tillbaka till sin egen kropp.
Så sluta med mediciner, det gör jag aldrig om.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cat
0

#3 Har haft en mängd psykologer men de har inte fungerat alls. I en början för att jag varit ovillig att prata. Andra för att dom anklagat morsan för sexuella övergrepp. Några för att dom inte förstår vad jag säger. Sen går man hos en 2-3 gånger och så slutar den så har inget förtroende alls för den typer av terapi.

#6 Jag har fått lite olika diagnoser genom årena som nu knytits sammans till bipolör.

#8 Jag har inte glömt dig utan hör av mig när jag orkar.

Iaf så kunde inte läkaren göra nåt alls. Utan jag får snällt vänta på en tid till min överläkare nästa år.

Men nu har jag tagit steget att be om hjälp från min omgivning med de här. Dom ska ringa och se till att jag får en tid på något sätt.

queenie
0

Hej!

Ja ni, det här med läkemedel kan vara rent ut sagt livsfarligt, det hör man ju.

Jag satt och tittade på min "lilla" lista som jag förövrigt var tvungen att tvärt avsluta eftersom att jag stod och somnad eller ska jag säga kollapsade rätt ut på köksgolvet! Barnen stod bredvid och såg detta, så jag har lovat både mig själv och ungarna att aldrig mer ta något starkare än Panodil!

Jag nickade till när jag körde bil, när jag promenerade ja precis överallt och det kan ju inte vara så nyttigt för kroppen. Ibland kan man undra om läkarna tittar på vad man har för mediciner så att kan kolla att de passar med varandra.

Här kommer min lista på piller!

Cipramil

queenie
0

Nej, så kort var inte listan, det var min katt som travade över tagnentbordet! Ber om ursäkt för detta!

Cipramil

Cymbalta

Stilnoct

Theralen

Lergigan

Propavan

Atarax

Citalopram

OxyContin

OxyNorm

Lyrica

Cabaser

Fentanyl

Ibumetin

Tryptizol

Ja, det var väl en del av de sedan har man ju årens lopp provat halva apoteket men man kan ju inte komma ihåg allt!

Men som sagt, jag lade av med alla utom stilnoct och cabaser, som jag då får mot restless legs och det må jag säga till mig själv att det är strongt gjort!

Det är tufft som tusan och det tar tid innan allt försvinner från kroppen men vill man så går det!

Lycka till med er, jag hoppas att allt går bra

Kramar från Malin