Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1638 ggr
kerstinjo
0

OT. Hihi.......

…. Jag har en dotter som är extremt rädd för alla smådjur och kryp. I morsen när hon skjutsade barnen till skolan kände hon något på foten.

En mus!! mouse.jpgHaha, hon höll sig på vägen i alla fall!

Kerstin 

AnneN
0

Möss som är så söta =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flikkan77
0

Starkt av henne att hålla sig på vägen i det läget. Inte lätt när man blir rädd!

Det påminde mig om en gång när jag satt i bilen på motorvägen och råkade tappa halva glassen ner i linnet. Mycket spännande! Flört

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
0

Åh, fy faderen! Möss i bilen kan ju ställa till med så mycket elände! Mitt råd:

Skaffa en vanlig musfälla och ladda den med JAPP. Ingen stor bit. Helt klart bästa agnet. Låt den sedan stå i bilen hela vintern. För du kan vara säker på, att det inte är bara EN mus som letar sig in!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

paronskrutten
0

usch, musfälla = ajaj :(

Helena

Hawknestgrove
0

Jo du…. MEn när du får hela elsystemet i bilen/fordonet/maskinen förstört av de där små j***a, då kan du hålla dig för skratt. Eller, när lukten av deras bajs och kiss förpestar hela kupen…..JAg HATAR dem!

paronskrutten
0

Haha, det finns musfällor utan smäll också^^

Helena

Hawknestgrove
0

Jo, men då kommer de kräken tillbaka. OCh att tro att man gör dem en välgärning, när man tar dem och släpper ut dem i skogen, det är fel. Snarare tvärtom. Det är inga skogsmöss, utan husmöss. Har fått för mycket förstört av de små kräken för att ha någon som helst misskund med de djuren. MEn OK, de ska inte plågas. MEn bort ska de ur de saker som är i min närhet. Inne så tar mina katter hand om dem.

paronskrutten
0

Det gör de inte alls Oskyldig

Helena

Hawknestgrove
0

Ja förra vintern, så höll de på att käka upp hela kabelsystemet i sambons skördare. Tur som väl var, så fick vi hejd på det. HAde kostat 20-30000 kr att byta ut, minst.

Sen fick de för sig, att bygga bo i mina kängor, knapra på Gore-Tex. Kängorna kostade 2000 kr…

Cat
0

Jag va på stan i måndags och köpte massa musskärmmare till farsan. Han har kåk på landet så får se om dom fungerar sen.

Praktiskt isf, bara stoppa i eluttagen. Inge blod från elaka fällor.

Anders 50
0

#9  Det verkar som du behöver låna min katt Fetis ett tag !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hawknestgrove
0

Vi har en kisse, som går här på gården. Men Janne vill ju inte ha dörren öppen till skördaren. MEn de vanliga fällorna är ok. I morse så hade en av två smällt igen med mus. Sen slutar det liksom under vintern. Det är bara nu på höstkanten, som de är i farten. men inn, så har vi tre st, som håller ordning på dem som bokstaligen ramlar ner från himlen enligt katterna. Vi har inte gjort i ordning ovanvåningen och har en lucka från skrubben upp dit. Och därifrån ramlar möss ner från himlen till kattena!

kerstinjo
0

Vilka lyckliga katter. Inte manna från himelen men väl möss.Glad

Kerstin 

Hawknestgrove
0

It´s raining mice, halleluja….. It´s raining mice………..

parisjetaime
0

#14 hahahaa.

hur går det med mössen?

Hawknestgrove
0

Ja du, häromdaen så fick vi lugn och ro i två nätter, då det hade förirrat sig en mus in under min stora byrå i hallen. Där satt den och var livrädd och tre katter satt och spanade trofast. Men i förrgår så hjälpte sambon katterna och petade fram musen. Så den åkte ner i Arnes mage. Det är den tiden på året nu. e söker sig in och snart så regnar det väl nya möss från himlen i skrubben…..