Positiva tråden november!
Ny månad, ny tråd, nya positiva saker! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

I natt lyckades jag sova! Vilket jag inte hade gjort på ca 4 dygn!
_**/Mvh Anne
Samma här även om det inte blev så länge
Min novemberkaktus har börjat blomma!
Julmarknad på Mårbacka nästa helg, något att se fram emot ^^
Jag hade spontant vuxenmys med en granne inatt. Känns bra att jag börjar få tillbaka lusten till närhet med andra, trodde den var helt utdöd. Jag kanske inte är HELT tom trots allt..
_No way! Yes way!
Enda positiva är ju att jag får läsa era tankar här. Sen att jag fortfarande orkar känna glädje för er alla.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#5 You Go Girl
Letar och letar efter något positivt att skriva, men just nu finns inget
Väl mött, Tatsja

Jag är frisk från en av mina diagnoser, YIPPIIIIIEEEE!!!! 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Ställde ut min hare i helgen :) Fick 94 p på henne :D Vilket ledde till att jag fick medalj och pokal :P Och har fått ny uppkörningstid…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#10 Lycka till med uppkörningen och grattis till dig och din hare för priset
Ja Sallad det kommer att gå bra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#10 Är det vanligt med en hare som sällskapsdjur ?
Positivt nyfiken 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#13 Det är en kanin, men ser ut som en hare 
#14 Tänkte väl det. Trodde kanske du fått den av nån som födde upp harar.
Grattis till priserna, förresten.

#11 och 15 Tack 
City akuten på TV ikväll.
Maten var god idag.

Jag fyller femton idag
Och slipper känna mig olaglig när jag cyklar utan hjälm.

Klarade tentan i Psykologi i söndags!! :-D

#21 grattis =) Vilken psykologikurs är det du läser?
_**/Mvh Anne
#22 Tack =0) Läser på högskolan i Kristianstad PS1000 heter den… Väldigt intressant!
#19 Grattis!! Såg inte ditt inlägg innan! Hoppas du får en härlig födelsedag!

Nu har jag precis hämtat Alice hos veterinären. Blev sjukt glad när jag märkte att det nästan blev 500-1000 kr billigare.
Jag hittade även den kanin som rymde. Så nu känns det mesta bra. Förutom att Alice kanske aldrig blir bra.
Inne på 8:e veckan på arbetsträningen. Och jag ska fortsätta. :)
Killen har ett nytt jobb och går och lägger sig med mig var kväll och går upp med mig var morgon :) Livet känns genast mycket mysigare!
På lördag ska vi på gåsamiddag!
Ja, allt känns bra nu.
Just nu blev jag väldigt glad över att Tele2 har Postgiro. Betalade just räkningar och fattade inte varför de inte ville godkänna min räknings OCR-nummer. Tog några försök innan jag kom på. Det var ju NetIT (Bankgiro) som skulle ha pengarna. Snabbval är dumt.
Fast Tele2 skulle nog blivit glada över lite extra pengar. Saga skulle däremot bli ledsen när NetIT stänger ner internet.
_No way! Yes way!
En ny dag :) Alltid positivt att få uppleva nya dagar!
Vad glad jag blir för din skull Hera. Lycka till med både ditt och din killes arbete.
Väl mött, Tatsja

Att jag fyller år idag
Eller det kanske räknas som negativt? Med tanke på att jag får betala fullt pris när jag åker buss och tåg 
Grattis på födelsedagen, Salladshataren! 
Tack Tatsja :)
Grattis på dig Salladshataren :)
Salladshataren!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS önskar dig en fortsatt underbar födelsedag
KRAM
#29 Fullt pris, är såna smällar man får ta när man blir äldre. 
Sen när du blir ännu äldre så blir det billigare igen, pensionärsrabatt, så det jämnar ut sig. 
Grattis !
Får önska dig grattis i efterskott Salladshataren
Väl mött, Tatsja

Vi ska fälla några björkar imorgon! Det är roligt att fälla träd, fast jag håller mig nog till kvistandet och uppdelandet av stammen. Länge sen jag gjorde stora saker med motorsåg.
"You just have to belive…"
Jobbet klart där vi varit senaste månaderna. Nu blir det närmare till jobbet. 5-6 mil per dag istället för 15-16.
#36 Var nu försiktigt i morgon, farliga saker det där med motorsåg ! 

#37 Jo, det vet jag, i skolan hade vi ju skyddskläder och allt det där, vilket hade kännts tryggare men här på landet är det ingen som känns vid sånt.Det är ju några år sedan jag körde motorsåg på riktigt med…
Sen så är våran motorsåg så himla liten så det ska nästan bli kul att se svärfar få ner träd med den. Första gången jag skulle använda den hittade jag den inte… trodde det var en häcksax eller nått. 
Kul ska det bli i alla fall! Dessutom är det tur att det inte är jag som ska fälla, siktar inte så bra längre upptäckte jag när jag fällde ett äppelträd in i det andra.
Idag är det äntligen fredag :)
# 36 Se upp! Jag skulle hjälpa maken en gång med att beskära vinbärsbuskarna. Fick en snilleblixt
och tänkte att jag kunde ta motorsågen till hjälp.
Hur det gick? Jättebra! Mycket effektivt, fast av vinbärsbusken blev det inte så mycket kvar!
Undrar om det var då han kom på att motorsågen skulle vara inlåst??

#40 Träden kom ner hur bra som helst! … fast det ena hamnade lite på taket till snickarboden så vi får byta lite takplattor där. Men, men det kunde ju gått värre. Som tur var så var det svärfar som fällde trädet så det var inte mitt fel. 
Har också beskurit buskar med motrosåg. Går superfort! Fast det blir inte riktigt lika bra som om man gör det för hand. Mycket konstigt. 
Jag kan inte starta vår motorsåg så min man vet precis när jag tänker använda den. Jag får inte till det med choken på något sätt. Dum såg!
Känner mi på bättre umör ida. Mitt sår börjar så smått att läka. Ont ar ja fortfarande, men nu kanske det år åt rätt åll.
Väl mött, Tatsja
Jag hittade ett oöppnat bortglömt brev från inkasso. Men öppnade och insåg att de ville GE mig pengar
Har två veckor på mig att hämta ut 321 kr. Det lönar sig att flyttstäda.
_No way! Yes way!
Positivt att storm/regn/hagel/åsk ovädret gick över så snabbt idag.
Det hann ställa till mycket nog, på den korta tiden som det varade.
Äntligen!! Jag är så glad just nu :)
Killen kommer få pengar, vi ska ut och bowla och käka surf and turf på fredag (firar 4 år tillsammans och 2 som förlovade då) och sen en hemlis som jag inte kan läcka ut riktigt ännu :P
Jag har ÄNTLIGEN tagit mig i kragen och mailade min programansvariga. Tyvärr kan jag inte träffa henne förrens nästa vecka, men hon svarade att det absolut inte kommer bli något problem med att bevilja studieuppehåll för mig. Lite lättad, ett problem fattigare.
_No way! Yes way!

det behövs en posetiv november tråd.. det känns som att jag är lämnad ensam kvar bland alla bittra vuxna som bara vill ha nått att skylla på för att få vara deprimerad..för att det är mörkt ute..
Jag har just nu en iller som värmen min mage, och jag ska snart få gå och köpa choklad:)
Jag ser Positivt på mörka november. Tycker det är skönt med mörker utomhus och massor med tända lampor inomhus.
Har precis mättat magen och ska snart duscha. Sedan blir det uggly betty och deperata husfruar. Om de nu kommer idag
Jag fyller år imorgon! Så idag har jag bakat en chokladtårta med nougat på. Och på lördag ska jag ha fest och samla mina bästa vänner på middag. Det ser jag fram emot! 
Grattis i förskott sovgott :)
Tack så mycket, Hera! 
Och nu får jag säga det. Jag är nybliven Sajtvärd inne på relationer :) Så himla roligt!!!
Grattis Hera. Det var positivt.
Enda positiva idag för mig, var att jag fick mytt nya tangetbord igår. Känns så skönt.
Väl mött, Tatsja
Så bra att dina knappar fungerar igen :) tack förresten
Massa roliga nya knappar också. Så nu blir det att försöka lära sig dem.
Det är positivt för mig. Riktigt roligt med nya saker.
Väl mött, Tatsja
Jag är inte sjuk längre 
Eller jag har penicillin så jag kan gå till skolan 
#58 Det är ju jättebra
Väl mött, Tatsja

Hittade min sladd till min kamera! Så äntligen kan jag lägga in bilder:D
Nu ska jag lägga mig i min sköna säng under mitt mysiga täcke och burra ner huvudet i min underbara kudde
Dags för att sova middag 

Grattis Hera och sovgott 
Jag har något att skratta åt 
Tack! Vad har du att skratta åt då? :)
Svartsjuka-sajten är äntligen lanserad 

#63 Det är en desperat, patetisk gubbe som har skrivit en massa saker till mig. Han smörar så mycket för mig, som man kan nästan ta på det ;)
exempel? 

Detta är vad han skrev till mig:
"Det är så svårt att beskriva sig själva i mail, alla uppfattar en olika ändå, så man bara skriver positivt om sig själva… *ler* Men mig ska man inte se på bild, mig blir bäst att se och uppleva live för att se att jag verkligen finns *blink*…*blink* Samma gäller väl dig oxå snygging *blink*
Men jag är en seriös, ärlig, trevlig, romatisk, charmig, positiv, gó & glad, öppen, söt, lite små "busig" Och MYCKET rolig kille *ler* Så har jag ett stort HJÄRTA av GULD som jag kan dela med dig sötis…!! Låter det som kille du leter efter…??!! *hoppas*
När jag titta mig igenom här på Happypancake och hitta dig kunde jag verkligen inte släppa min blick ifrån WOW… Du är f-n grymt fin, söt, sexig, snygg, så otroligt vacker tjej Du verkar vara en trevlig, snäll, gó på alla sätt och vis och lite små "busig" tjej mina ögon Så har du fina, vackra ögon, dom hade jag velat vakna upp till varje morgon, och ligga sked med dig hela natten lång… Med andra ord är du en riktig SKÖNHET, som dina föräldar har skapat… Skånes län egen lilla Prinsessa… Du verkar vara en mycket "spännande" tjej
Du kan ju få mina telenr, för en bättre och närmare kontakt med mig, menar det är 100 ggr lättre att prata i telefon, än skriva mail till varanndra hela tiden, så får du mycket bättre uppfattning vad jag är för en trevlig kille, inte sant…??
Eller jag kan få dina telenr om du inte vågar att ta steget att ringa mig…?? *undrar* Om jag nu får dina telenr, så kan du lita på mig till 100%, LOVAR & SVÄR att jag inte kommer missbruka dina nr!!
Har du MSN?? Isåfall kan du adda mig på din MSN, om jag är godkänd i dina fina och vackra ögon *hoppas* Min hotmail/MSN är: ****************
Ha det kanon bra & ta väl hand om dig!!
Hoppas vi snart ses & höres igen…
Många pussar & kramar *****"
Att folk orkar 
Hahahaha! Precis samma mejl har jag fått på lunarstorm 

Man får ju något att skratta åt, eller hur Hera? 

#67 känner igen stilen, de flest som skrivit på det sättet som jag sett har vart typ gubbar på 50+
_**/Mvh Anne
#69 precis 
Hihi 
Vad svarar ni?
"Du är också fin." och inget mer för att retas?
eller svarar ni inte i hopp om att trötta ut? 

Jag addade honom, bara för driva med honom på ett eller annat sätt. Jag är snäll 
Bara tog bort mejlet.
Ätit jättegoda kotletter med gräddstuvade kantareller, mums
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

#72 beror på humöret, oftast ignorerar jag i hopp om att de fatta piken, men behövs det mer så kan jag vara riktigt brutalt elak.
_**/Mvh Anne
Woho! Fick ett mail från CDON idag. Har väntat på en skiva i en evighet. Började ångra att jag beställt den och funderade på att avbeställa. Men idag skrev de att den är slutsåld hos leverantören, och som kompensation får jag fri frakt vid nästa beställning. Det lönar sig att vänta ibland!
_No way! Yes way!
Fick äntligen läkartid idag. Ska vara där 14.15!

#79 grattis!
_**/Mvh Anne
Tack Anne!
Jag vann överlägset mot killen igår. Han fick 360p jag fick 570p 
Killen är dålig förlorare
Själv har jag aldrig spelat så bra.
Just nu väntar jag på killen som kommer hem med kinamat. Sen ska vi hem till våra kompisar som ska ha fest. Tjejen ska sminka mig, hon är makeupartist, superbra 
Hoppas alla har det bra!

Det har nu blivit bestämt att sambons systrar ska fira julafton hemma hos oss =) Det blir första gången jag håller i julbestyren!
_**/Mvh Anne
DET SNÖAR!
#83 kul! 
Jaa, det snöar här också!
Jag har sovit i natt!
De spelar min favvomusik på radion!
Det går bra för mig i mitt liv just nu!
Idag har jag ork, energi och mår bra! 
Idag är en toppendag *skutt*
Det kom stora flingor här i ungefär 10 minuter. Sen kom regnet. Så blev det med den snön. 
Skönt att det börjar lösa sig med mina privata familjeproblem.
Väl mött, Tatsja
- 4 grader här nu. Får gärna fortsätta så ett tag.
Vi har +2. Vill ha snö. Hoppas den kommer till advent om 13 dagar.
Blev väckt väldigt tidigt av min hunds krafsande på dörren. Ner och väcka sonen, som gick ut med henne. Det var lite bråttom.
När det är så rått väder ute, kan jag vara lite elak och säga att det känns skönt att inte gå ut. Är förbjuden av läkare, just nu.
Men samtidigt vill jag ut och gå.
Väl mött, Tatsja
Nu har vi en super bärbardator. Bättre än den stationära. Vi fick den billigt av killens bror :)
Bara en dag kvar till pension. Hurra. 12 dagar till advent. Ska bli roligt att få upp allt
Väl mött, Tatsja
Tatsja; grattis eller vad man ska säga :)
#91 Hera, det kan behövas, Tyvärr försvinner de lika fort. Hyra, el, lite andra räkningar, mat och sen en son som fyller år snart. Suck.
Tänk om man inte behövde tänka på det tråkiga också.
Väl mött, Tatsja
Äntligen fått mobilen i maskinen utbytt ! Kontakt med omvärlden igen !
Får väl önska dig välkommen tillbaka då.
Annars får du göra som ET. Ringa hem
Väl mött, Tatsja
Tack ! Men lilla nalle-mobilen har funkat ibland på vissa ställen. Men det behövs lite bättre doningar när man är ute i skogen och långt ifrån telemasterna.
Klättra upp i närmaste tall då.
Eller säg som det är. Du är för lat för att gå ur traktorn. 
Väl mött, Tatsja
Finns inga tallar där jag är nu.
Svalde den sista stoltheten och bad min mor om hjälp att reda upp allt krångel. Vad skulle jag göra utan henne? Underbara mamma, varför har jag inte insett vilken underbar familj jag har förrens på den sista tiden?
_No way! Yes way!
#98 Ta närmaste höga träd då. Var inte så petig. Eller ställ dig på traktorns tak.
Väl mött, Tatsja

#98 Det är ju svårt att klättra upp i en tall där det inte finns några tallar 
Min mor ringde just och berättade att hon löst allt. Pratat med CSN och Försäkringskassan och ordnat med sjukskrivning åt mig. Började lipa som ett litet barn och berättade för första gången i mitt liv hur underbar hon är. Att det tog mig 23 år att inse det…
_No way! Yes way!
Vilket kanonväder i dag. -7 grader och lite vitt på marken. Hoppas det håller sig så ett tag nu.
#103 Har du snö också? Skrapa ihop och stå på toppen då, gör en tall och klättra upp.

Väl mött, Tatsja
DET SNÖAR! Här i Helsingborg!!! Jag är såååååå lycklig!!
Kan inte sluta titta ut. Har redan varit ute och promenerat både ensam och med hunden. Nu värmer jag mig lite inför nästa tur!!
Det snöar inte mycket, tänk vad lite det behövs för att göra mig lycklig
Weehooooo

Har träffat en superbra läkare i dag. Hon ska tala om för försäkringskassan att jag troligtvis aldrig kommer att kunna jobba mer än max 75% under resten av mitt liv. Det är tydligen sällan vi bipolära kan det. Så underbart skönt att höra. Har varit livrädd för att vara tvungen börja jobba 40 timmar i veckan. Fast det är långt till de där 75% med förstås. Ska börja arbetsträna till våren och sen får vi se.
Har fått ny medicin med. Den var inte inne på apoteket så jag kan inte börja med den förrän på onsdag, ska bli pigg! av den. Sen har jag fått sovtabletter så jag kan sova och ångestdämpande så jag kan vara lugn. Så skönt när det inte är nått krångel!
Positivt att jag hittade den här "Positiva tråden" ! Tycker den varit vilande för länge.

Vaknade på fel sida idag och var allmänt sur hela morgonen, sedan då jag gick ut med hunden i parken så vände det hela =) Vem 17 kan vara på dåligt humör då hundarna är sååå lyckliga av att få busa i snön? 
_**/Mvh Anne
har varit ute på en rejäl motionsrunda
så nu är jag stolt som en tupp!
Har äntligen äntligen sagt upp mitt studentrum! Annons ska komma ut imorgon, så hoppas på att någon nappar så fort som möjligt så jag slipper betala hyra för ett ställe jag inte använder i tre månader.
_No way! Yes way!
SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ 
behöver jag säga mer än så?
#113 Att du får plats ^^ Härlig gardin!
_No way! Yes way!
#113 vilken jättegran 
jag tycker att du har pyntat jättefint 
Jag ringde just till min internetleverantör och avslutade mitt internet. UTAN att fundera! I vanliga fall brukar jag sitta i minst ett par timmar och förbereda mig, har svårt för att ta tag i saker. Men nu. Inte den minsta tvekan. Blev rätt så ställd när jag la på luren och insåg vad jag gjort!
_No way! Yes way!