Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1805 ggr
parisjetaime
0

Lillebror ska köpa hund....

…och jag är jätteglad för hans skull!!
Jag tror att min lillebror är deprimerad och hoppas att sällskapsdjuret ska ha en positiv inverkan på honom, precis som DavidE skrev i ett inlägg eller en artikel!

Tyvärr bor vi i lägenhet men en del av anledningen till hunden är att Erik ska komma ut mer för han sitter inne mycket. Hans enda intresse är datorn och med hunden blir det ett till intresse. Erik verkligen lyser upp när det är djur i närheten (till skillnad från mig). Jag tror absolut att han kommer att ta hand om hunden riktigt ordentligt och jag hoppas att han kommer att brinna för att lära upp hunden.

Jag är verkligen jätteglad just nu, för min lillebrors skull Skrattande

parisjetaime
0

Oj, la inlägget i fel grupp.

För övrigt ser jag fram emot att ha sällskap på mina promenader också Skrattande Det här blir kul!!

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad skoj! Hundar gör verkligen nytta för psyket!

Vad är det för voffsing?

Hu, nu blir jag så där valpsjuk!

Kerstin 

Hawknestgrove
0

Åh, så kul! Lycka till med vovveriet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Karmatarerskanise
0

Jag har en annan erfarenhet.
Vi skaffade hund när jag mådde dåligt, trode det skulle hjälp mig.
Men det blev väldigt jobbigt för mig, att försöka uppfostra en tonårsslyngel till hund. Ett långt tag tyckte jag inte ens om vår hund. Killen fick ta alla rundor och aktivera hunden.

Nu går det bättre för mig och jag älskar honom.

Så det är inte alltid något bra att man skaffar hund om man mår dåligt. Det är ju ett liv man ska ta hand om, och det kan bli för mycket om man inte klarar av att ta hand om sig själv riktigt.

Ville bara berätta att det finns en annan sida också.

Hawknestgrove
0

Ja HEra, det kan vara så med, det får man aldrig glömma. MEn tänk nu, så bra att du har din lill vovve!

[Vargnatt-]
0

Vi skaffade Aramis när jag mådde dåligt, och oj vad han hjälpt mig Glad Någon som fått ut mig varje dag, som fått mig att få mer energi och fått mig skratta när allt varit jobbigt, det har varit guld värt Glad

Faxlin
0

Grattis till vovven. Hoppas att allt blir bättre nu då. Som sagt var, en hund kan hjälpa en massor om man har tur. den kan också bli en börda om man som Hera säger har fullt upp med sig själv och inte orkar den biten. Det är så otroligt stor skillnad på hur man är som person om det hjälper eller stjälper liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

parisjetaime
0

Jag hoppas verkligen ett det går åt rätt håll för Erik. På lördag ska vi åka och hämta lilla vovven. De har tagit bort bilden från annonsen nu eftersom hon är tingad Flört så jag kan inte visa tyvärr.

Det är en bordercollie! Otroligt söt. Tydligen lätt att ha att göra med osv.

En kompis berättade om ett hundköp. Hennes faster var ganska vild tydligen i 15-16 års åldern så föräldrarna bestämde sig för att hon skulle få en hund för att få mer ansvar och få växa upp lite. När hon var 16-17 blev hon gravid.
Så kan det ju också gå Glad

kerstinjo
0

Vad spännande! En liten gosig valp, som luktar så valpgott och är så len och mjuk, kan sprida så otroit mycket glädje.

Nu väntar jag på lite bilder. Glöm inte att visa henne på www.hundar.ifokus.se också.

Kerstin 

paronskrutten
0

Åh, border collie är fina :)

Helena

Hawknestgrove
0

Oh ja, de är väldigt goa vovvar…. MEN kräver väldigt mycket! det är hundar som älskar att jobba!

Faxlin
0

#8: Ohh, det var inte den enklaste av raser ni valt heller. Men önskar er all lycka med sötnosen. Och så vill vi självklart se bilder sedan.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Ja, Border Collie är en ganska krävande ras, men se till att han frågar ut uppfödaren ordentligt ;) Tipsa om hundkurs, typ en valpkurs, och sen kanske grundlydnad?

Helena

Hawknestgrove
0

Ja har de fått för sig att vakta sin flock, så kan de bli nog så besvärliga. Min arma stora lilla Puh, Newfoundlanshund, åkte på världens stryk och veterinärräkning av Kungens fårhund, när vi var på Gärdet med honom. Det var på den tiden, som Kungen hade får, som varje sommar betade ute på Gärdet. OCh lille PUh var ju så snäll, han gick ju inte ens i närheten, han var ju kopplad vid ett träd där vi låg och solade…..

Så de kan bli rätt besvärliga om de inte får utlopp för sin samlaihop-och-vakta-instinkt. Vår granne/hyresgäst här uppe hade en och när min sambo gick bort för att hämta hyran, så tyckte Balzar att Janne skulle ingå i hans flock, så han nöp honom i häcken…..

parisjetaime
0

Ja vi har förstått att det är en extremt krävande ras. Det är tydligen värdens mest intelligenta hundras dessutom!

Det blir lite kurser till våren Skrattande

parisjetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är uppfödarens bild.
En riktig sötnos, tycker ni inte? Skrattande

Karmatarerskanise
0

Jättesöt!

Faxlin
0

Ohh, vilken sötnos du har där. Det där med kurser till våren låter bra tycker jag. Se dessutom till att ni får bra kontakt med uppfödaren så ni kan ringa och få råd och stöd där.

Audiatur et altera pars

parisjetaime
0

Uppfödaren har själv sagt att hon skulle tycka att det vore kul att få följa upp henne lite. Vi har sommarstuga i närheten, släkten bor nära osv så det kommer nog lösa sig bra! Skrattande Uppfödaren verkar verkligen supertrevlig och bra!

paronskrutten
0

Bor inte ni i sthlm, förresten?

Helena

parisjetaime
0

Jo!

paronskrutten
0

Jag pm:ar dig

Helena

kerstinjo
0

Riktig sötnos. Men du har ju sett bilderna på HiF, så du vet vad som väntar dig!Skrattande

Kerstin 

David
0

#16. Oj, rackarns vad söt! Och det betyder MYCKET, eftersom jag är inbiten kattmänniska. Så den här krabaten var verkligen söt! Glad

Men Emma, du ger väl inte upp dina kattplaner va? Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

parisjetaime
0

#23 Ankomsten inväntas med skräck efter de där bilderna FörvånadFlört

#24 Jag och JP ska ha en bondkatt och en labrador retriver när vi bor tillsammans Skrattande Så nej, jag har inte givit upp de planerna Skrattande

kerstinjo
0

# 25 Ja, du vet ju att labbar är suveräna som mögelletarhundar!Oskyldig

Kerstin