OT. Respekt bland grannar
Har funderat sista veckan varför de flesta grannar här verkar ha fått sån himla respekt för mig. Och nu slog det mig när jag skulle slänga kuvert och annat skräp ifrån veckan.
Jag tror att vår brevbärare skvallrat. För jag har i princip bara fått post ifrån polisen, olika domstolar (tingsrätt, hovrätt, länsrätt, kammarrätt, regeringsrätt och högsta domstolen) och tre åklagarmyndigheter. Jag tror de antingen tror jag är storkriminell eller är någon slags spion.
I själva verket så är det ju bara för att jag letar efter prejudicerande domar. Och det resultatet vet ju alla, förutom mina grannar, om 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

haha, underbart. Så nu går alla dina grannar och är rädd för dig. Du som är snäll som en nallebjörn :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Du har inte sett några polisbilar som cirklar runt där du bor ännu ? Eller märkt att du blir skuggad ? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
hahaha visst är det kul att reta nyfikna grannar
#2. Bor nästan mitt i stan, så här omkring har vi alltid polisbilar som åker :). Men nu kanske de har en anledning. Grannarna känner sig hotade! 
#1. Njaa… beror ju helt på vad det rör sig om. Ibland kan jag bita till. Dock är det väldigt sällsynt… 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....