OT! Årets sista dag
Börjar jag med att gå ut i köket för att mötas med en överlycklig liten vovve som kommer att kasta sig över mig. Imorgon kommer hon inte att riva mig på bröstet som hon gjorde idag. Imorgon är jag förberedd. Sedan tar jag ut vovve som kommer att jaga löv och döda dem. Sen går vi upp, jag sätter på kaffe och vovve får mat. Sen går vi ut igen och sedan kommer vi tillbaka in. Då äter jag frukost och Juno kommer att leka med en av mina gamla leksaker utformad som en hund. När man rör hunden gör den en himla massa ljud och vovven är rund i botten, så den rör sig så gott som hela tiden. Då kommer Erik att vakna.
Sedan tar jag mig en dusch och smörjer in mig med brun utan sol. Imorgon blir det den med lite guldigt glitter i. Sedan sminkar jag mig lätt och sätter mig för att plugga. Vid 1600 sminkar jag mig klart, sätter på mig mina strumpbyxor och min lila klänning, fixar håret och ser till att naglarna är målade. 17.40 Går jag 32 gatunummer bort till min kompis Paulina där 10 andra tjejer väntar för nyårsmiddag. Riktigt stor middag med skagen, kött&potatis, marängtårta och ostbricka.
Till tolvslaget kanske det blir slussen för att titta på fyrverkerier (skinnarviksberget är uteslutet med tanke på höga klackar..)
Det är min djupt ingående och ytliga (inte alls psykologi-inriktade utvärdering över morgondagen. Vad ska du göra?
Går upp vid 10 tiden. Sätter igång datorn, äter frukost framför datorn.
Sedan blir det lite att fixa i farmorslägenhet. Sen hem hit, duscha, sminka. Sedan äter vi hummer till förrätt, fondue till huvudrätt och dajmtårta till efterrätt.
Sedan bär det av till 3 andra väninnor på lite fest. Kanske blir det en tur i stan, om vi orkar.
Åh vad gott med dajmtårta!
Tja, gillar man söta sliskiga saker så, det gör inte jag 
Jag älskar söta sliskiga saker 

Vi blir hemma med äldsta dottern och hennes kille 
Här vankas champinjongratinerad fläskfilè och klyftpotatis i ugn och efter det funderar jag på att göra panacotta med rårörda hallon.
Jag vaknar som vanligt runt 5-snåret. Sätter på fika, fyller ett stort glas med is och sen vatten. Det går 3-6 literpåsar isbitar om dagen här. Bara på mig. Älskar knastrandet.
Sen toabesvären och dagens första ute på farstukvisten. Vid halvnio väcker jag sonen så Tatsja kommer ut. Vi går tillsammans.
Maten äter vi när vi känner för det. Vi har väl tänkt omkring 16. Sen blir det teve och data. Kanske går sonen över en stund till brorsbarnet. Jag har influensa så jag vill inte vara i närkontakt.
Titta på nattens fyrverkerier och i säng vid 2-3 upp vid 5 igen.
Samma rytmen hela tiden.
Gott slut
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Imorgon ska jag städa… Har inte mått så bra ett par dagar(minst) så inte ens en rendiskad mugg finns att uppbåda. Det blir mitt mission imorgon, att göra lite fint inför nya året. Ev. går jag över och äter hos min syster vid 7-tiden, men måste hem snabbt, eftersom en av mina hundar är paniskt rädd för smällare och raketer. Kan inte ta med hundarna till min syster eftersom hon är allergisk. Det låter som att alla andra ska fira och ha skoj, men det måste finnas fler som jag? som firar med sina husdjur? Ska möjligen ta ett glas vin till stesoliden och skåla med mig själv. Hoppas på ett bättre år än det som varit.
Imorgon ska vi först iväg och hämta sambons mormors bil, svänger nog in till stallet på vägen och mockar, fixar mat och matar hästen med morötter.
Sedan blir det duscha och göra sig i ordning, för vi ska upp till Ö-vik tillsammans med några nära vänner och fira nyår med andra trevliga kompisar där uppe. Hoppas på att få se en kompis hästar när vi är där också, skkulle vara roligt.
Sedan är vi i Ö-vik och firar, vet inte vad som händer där, men förhoppningvis tittar vi på fyrverkerier, älskar raketer!
Kommer bli jättekul! Har alltid jättekul när jag är med dom, mina roligaste vänner. :)
Och imorgon ska jag må bra, ska ha en hel dag utan ångest, det har jag bestämt!
Hunden går på lugnande, hundens matte är tydligen i sverige igen. Rörigt. Ska laga kyckling på kvällen, sen iväg och fira och hoppas på att hunden mår bra..
Har kläderna fixade, ska se om jag hittar smycken imorgon, ska köpa te till värden..
Helena
#7 Jag kommer vara hemma med Tatsja. Bara jag, sonen och vovven.
Väl mött, Tatsja

#10 Vi får tänka på varandra! Hoppas du får en skön kväll! / Katarina

Göra ingenting alls, en vanlig dag där inget händer.
Fest, massor med människor? Nej orkar inte.
Sitta hemma hos morsan, tog med mig en vinflaska. har lust att dra hela nu på en gång.
#11 Ja, jag tänkte på alla här och de nära. Du och jag bor ju inte så långt ifrån varandra, bara runt 4 mil.
Hoppas ni alla fick det nyår ni tänkt er.
Ha ett bra 2009
Väl mött, Tatsja