Negativa tråden December!
Dags för en ny negativtråd!
Det är snart ett år sen min gammelmormor gick bort. Närmare bestämt den 23:e december, hon fick inte uppleva 2007's jul 
Så jag ser inte fram emot att fira jul som jag gjorde innan.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
jag vaknade just upp med världens hjärtklappning 

Jag har en malande ångest som inte hjälper ens med lugnande tabletter..borde sova men vem kan göra det när ångesten är så stark.=(

Sovit dåligt i natt. Fick besked om att min ansökan om aktivitetsersättning ska upp till Fk-läkare på tisdag… Mitt PO gladde mig med att nästan alla ansökningar som hamnar där avslås.
Kan inte koncentrera mig. Jag som har så mycket läxor 
Jag har sovit typ hela dagen, vaknade för knappt 2 timmar sen, sov på natten också. Jäkla skitväder, jag vill ha snö!
Helena
Negativt är att jag inte kommer få jobb på OJ!.
Negativt är också alla energitjyvar.

Jag har huvudvärk och Helena tjatar om ipren, förstår inte sammanhanget? 
Regn i morsen, sen jaa, snö. Men bara 5 minuter, sen kom regnet igen. Nu är det runt nollan och skithalt ute
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag kan inte sova, och jag måste upp tidigt imorrn och ha körlektion. Gah.
Min lärare har inte rättat det senaste arbetet så jag vet inte hur mycket tid jag måste lägga ner på nuvarande arbete => jag kanske pluggar i onödan => jag pluggar inte alls => ig.

Hatar dessa jävla skolbussar som tror att de äger vägen…
skolbuss 

#12 Du vet, såna som vars uppgift är att ta barnen till skolan 

Är i ett rejält bråk med en "kompis"
Helena

Helena, släng potatis på henne 
Det är mycket frestande, Ida!
Helena

Varför gör du inte det då? 
Just läst ut en bok om en hund och hans ägare. Slutet var så sorgligt, låg och grät.. Och nu tänker jag på att min hund aldrig ska dö. Aldrig någonsin. Söta rara lilla Liten.

Känner mig rädd för livet, rädd för mig själv…
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Har så mycket uppsatser att skriva, läxor att öva till, prov att öva till… usch. Och jag kan inte fokusera mig på något.
*kramar om zmulan*

Hera!! Tack!
//Zmulan
jag har ryggskott och magplågor 
Stackars Tassy. Hoppas du mår lite bättre nu.
Jag börjar bli väldigt nervös för ögonoperationen på måndag.
Väl mött, Tatsja
#25 Det kommer gå bra!
Kommer tänka på dig!

Jag är på ett fruktansvärt uselt humör idag och försöker att undvika folk jag känner igen ute..Allt pga att jag halkad på en isfläck i morses och drog i hela mig i marken,det är nu andra gången på 2 veckor som jag halkar och ramlar..fick så ont i nacken och blev jätte yr så jag ställde in allt som jag skulle ha varit på idag..känns som om att det kvittar om jorden går under eller att himlen ramlar ner idag..man kan inte vara på ett sämre humör
#25 Jag håller tummarna för dig… och tårna.
Tack Hera och Yuki. Idag är nerverna på utsidan. Vaknade imorse med en ryggvärk utan dess like. Illamående. Höll inte på att komma upp ur sängen. Men tror det är nerverna som spelar mig ett spratt för imorgon.
Väl mött, Tatsja
#29. Oj, är det i morgon det händer? Ska hålla tummarna, och be katterna göra det samma!
Usch, idag är ingen rolig dag. Sov inte en blund i natt, och MÅSTE hålla mig vaken tills ikväll, så jag får rätt dygnsrytm, eftersom jag ska göra nåt superskoj resten av veckan, och vill gärna vara vaken då 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#30 Ja, imorgon kl 10.15. Sen så vet jag inte när jag kan sitta vid datan.
Hoppas andra ögat opereras före jul. Vi får se.
Väl mött, Tatsja

Min Eris (belgisk hare) har lämnat mig föralltid 
Sitter här, tårarna bara rinner och försöker inse att hon aldrig mer kommer vara hos mig… Eller att hon inte finns mer
*KRAMAR OM*
#32 Beklagar! Kramis
Och lycka till Tatsja!

Jag har utan uppenbar anledning blivit spärrad från att besöka relationer.ifokus trots att jag inte brutit mot någon som hellst skrivregel på det forumet! Jag har inte fått någon varning och den som spärrade mig har inte ens haft ryggrad nog till att Pm:a mig och tala om orsaken till det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du är inte spärrad.
Jag är besviken på rätt många som är iFokus ansikte utåt, och bestört över att det får gå till så.
Och det regnar, varför kan jag inte få snö istället?

#36 mysko då jag försökte gå in där för ett tag sedan så stod det bara att jag inte hade tillgång till sajten pga att jag blivit avstängd, men nu funkar det igen, tack =)
_**/Mvh Anne
Goddie :)
35,Jag har skrivit på min personliga sida vad jag tycker om sånt här,och jag är glad att jag inte är en av de besökarna som har användning för just den sajten……själv skulle jag aldrig sjunka så lågt…..synd om dom som tar åt sig av personliga vendettor bara
,bra att det ordnade sig anne

jag gillar inte heller att bli oskylligt avstäng från sajter som man inte ens har varit inne på förrut.
Men detta har tyvärr hänt, kanske att den sajtens ägare borde tänka om?!?
#37. PM:a! Vad har hänt nu???
// David

Haft en skit natt inte kunat sova legat och snurrat som en helikopter men ingen lung och ro.. Farmor dog i går, inte så kul. Men det är ju lite bråk om de också nu -.-
Här knakar det i fogarna, och jag vet varken ut eller in.
Vad känner jag? Var tänker jag? Vad vill jag?
Usch .. Här ville jag inte hamna .. Trodde det var bättre! Trodde jag var säker på honom.
Är det på allvar denna gången?
Väl mött, Tatsja

#44: Stackare. Beklagar så sorgen och din förlust. Kramar om lite extra så här i natten.
#45: Försök att tänka igenom vad som känns bäst. Och hur du kännr innerst inne.
Kramis
Negativt i negativa tråden för mig måste vara. Jag mår så psykiskt dåligt just nu. Vet inte hur jag ska orka med allt. Och värken i ryggen gör inte saken bättre.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bråkade lite med svärmor om julafton igår. Jag vill fira som jag brukar och hon vill göra som hon brukar, bara det att det är mitt hem som vi ska fira jul i. Blir så trött! Funderar på att avskaffa julen, hade det inte varit för att mina föräldrar har beställt biljetter hit så hade jag vägrat jul i år.
Orkar inte dra hela historien men jag vill fira jul på eftermiddagen och inte på förmiddagen. Bara för att hennes andra son inte kan på eftermiddagen ska jag väl inte behöva ändra alla mina traditioner. Är ledsen, stött och allmänt nere. Fast det var jag innan vi disskuterad jul med. Har en otroligt stark känsla för att skära mig. Det gör så ont inuti, jag orkar inte det här. Som tur är så är min man på min sida och stöttar mig.
Fyller år den 16:e med, jag vill inte. Vill inte ha hit folk så att jag måste vara glad när jag inte är det. Vill ta alla mina lugnande och sömntabletter och bara få sova. Länge.
"You just have to belive…"
#48 Lilla vän. Gör inget dumt nu. Bättre du skriver av dig här.
När det gäller julafton så är det i det hemmet som man firar i som reglerna gäller. Är det hos dig, får de allt lov att acceptera dina traditioner, men den andra sonen får väl komma på förmiddagen och kanske äta lite i förskott. Eller allra bäst, sänd med honom en tallrik.
Envisas svärmor, så kan hon väl hålla julafton hemma hos sig och du hos dig.
Väl mött, Tatsja
Mår dåligt, vaknade tidigt. Nervös för operationen idag. Sen vet jag inte när ögat är så bra att jag kan komma in här igen. Usch. Om det ändå vore över snart. Ser framför mig skalpellen som närmar sig mitt öga. Hua. Får rysningar i hela kroppen.
Sänd mig en tanke 10-tiden. Då sker det.
Väl mött, Tatsja
#48. Kommer tyvärr inte vara inloggad på några dagar för att peppa dig, men, glöm de där tabletterna. Ta EN till natten så du kan sova, och någon lugnande när du behöver, men inte mer än så. Det måste du lova mig!
Även om det känns piss just nu, så kommer det ljusare stunder. Jag vet, jag har varit där, och är ofta där, men så ibland, så kommer de där stunderna som förgyller livet, och gör att man mår bra, och som på något underligt vis kompenserar mycket av det onda i livet!
// David
Håller med dig David. Att skada sig själv, vinner man inget på. Jag deppar i tre dagar, sen undrar jag varför och då brukar humöret vända. Går gärna på längre promenader när jag mår dåligt. Tvingar kroppen att orka. Då har man ingen ork att grubbla när man kommer hem.
#48 Sänder dig massa kramar.
#51 Kommer vara saknad när du inte är inne här.
Väl mött, Tatsja
#52. Tack. Men för en gång skull så passar det jag ska göra under den "Positiva tråden"
.
Hoppas allt kommer gå bra för dig nu med allt också! *kramar om*
// David

Så, jag överlevde natten utan att göra för mycket dumt. Inga piller bara lite skärsår, men det är faktiskt bättre det. Nu är det morgon och min man är vaken och då går det liksom inte att göra dumma saker. Tur att jag inte bor ensam.
Får se hur det blir till jul. Min man ska medla lite, han kan vara bestämd mot sin mamma på ett annat sätt än vad jag kan, vilket inte är så konstigt. Jag är ny och kommer med konstigheter.
Maken min räknade dessutom ut att jag nu har varit vaken i ganska exakt 50 timmar. Är för envis för att vilja ta tabletter till natten, vill sova själv. Tar hellre på dagen så jag blir lugn. Inte så konstigt dock att mitt huvud spinner iväg lite nu.
Hade en mysstund i fåtöljen med lillskruttan, hunden, nyss. Det var en guldkant på dagen. 

#54: Skönt att höra att du inte tog en massa tabletter. Dock vet jag att 50 timmar i sträck är lite jobbigt för kroppen och huvudet. Det gör också att sådana där tankar kommer lättare. Så kanske ska du försöka släppa din envishet och ta en tablett till natten att sova på. Sömnen är så otroligt viktig.
Kramar om
Audiatur et altera pars

#50: Jag kommer tänka på dig då, jag lovar. Du ska se att det här går jättebra.
Kram
Audiatur et altera pars
Tack vänner.
Väl mött, Tatsja
Jag och killen har gjort slut, efter 4 år tillsammans. Gråter i princip hela tiden, är svullen i ögonen, och vet varken ut eller in.
Hur ska jag klara mig ensam? Hur gör man? Kommer han hitta en ny direkt? Kommer jag någonsin träffa någon igen? Var ska jag nu hitta min säkerhet? Hur ska jag känna mig trygg? Hur ska jag orka?
Usch vad tråkigt Hera! Jag tänker på dig och hoppas att det löser sig bra.
Kramar!
Hera! Åhh så jobbigt det måste vara för dig nu. efter fyra år har man nästan börjat växa ihop. Förstår att du mår kanondåligt nu. Sorgearbetet och alla frågor som snurrar runt i huvudet är inne i sin process. Låter så fånigt att säga att det blir bättre eller att det kanske för något gott med sig när någon är ledsen men med min erfarenhet så blir det bättre.
Jag vill i varje fall ge dig ett jättelass med tröstkramar
KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM…….
Tack aspie!
Och tack #59, missade ditt inlägg!
Min glutenintollerans är "tillbaka". Den har ju alltid varit där men under våren och sommaren kände jag inte av den alls. Fick en utskällning av läkaren idag: "hur tusan kunde du vara så dum att du började äta gluten igen? Du såg ju provresultaten förut."
Så nu blir det till att uppdatera skafferiet igen.

#47 Det är inte så farligt. Vi har trott att hon skulle dö för minst 20 år sen… Då hon har haft hur många hjärnblödningar som helst och blivit kravligare och kravligare
Men visst det äre ju sorgligt

#58 Jag vet precis hur du känner dig.. Det tog slut mellan mig och pojkvännen i augusti, och då hade vi nästan varit tillsammans i 3 år.. Jag blev helt förstörd och visste inte hur jag skulle klara mig. Hur allt skulle bli. Kunde inte tänka mig en framtid utan honom.
Men vi hade tur. Några dagar senare så blev vi tillsammans igen. Och förutom att vi har en liten svacka just nu, så har vi det bättre än någonsin.
Men det är bara att kämpa på. Man kommer hitta någon ny. Men man måste ta det lugnt=)
*Kramar*

Måste äta sömntabletter i kväll så jag får sova. Är fortfarande inte det minsta trött. Känner mig lika pigg idag som i förrgår morse när jag klev upp. Sedan dess har jag sovit sammanlagt 4 timmar.
Fast på nått sätt så tycker jag om det här tillståndet, i alla fall just nu, är lite avtrubbad och tom. Ser inte fram emot att gå och lägga mig med maken ikväll heller. Har inte visat att jag ska mig i natt. Är så trött på mig själv.
flikkan77 *bamsekram*
Vet hur det är att skära sig, och inte vilja visa det.
Nu har jag börjat packa, flyttar nog i helgen. Jag mår fruktansvärt dåligt just nu.

Hera: Ja, det är riktigt jobbigt! Tur att jag är frusen av mig så jag har anledning att sova med pyjamas med lång arm utan att han undrar. Fast det där med att byta om utan att visa armen och sånt är lite svårt. Duscha ihop går ju inte och han kan inte massera mig på ryggen utan att jag klär av mig. Tänk vad mycket jag går miste om bara för att jag är dum!
Har tänkt berätta det hela dagen men det blir liksom aldrig rätt tillfälle.
Hoppas packandet och flytten kommer att gå bra.
Min älskling flyttar om en månad (Hästen), drygt, otrevligt folk är en irreterande negativ sak med min vardag :P , röksug
Fick en sån ångest på vägen hem från mysstund hos en vän. Mitt huvud klarar inte av att vara igång för länge. Först två timmars julhandel, sedan 4 timmars prat och mys med en vän. Och till råga på allt slog min separationsångest till när jag lämnade honom, den där känslan av att varje gång jag åker från/lämnar en vän så hatar den mig och är glad att jag är borta.
Jag vill inte känna hur all energi och ork fras ur mig så fort jag gör något. Hatar det här. Bajs är vad det är. Bajs bajs bajs.
_No way! Yes way!
Negativt idag är att inga av mina glasögons läsglasdel verkar fungera rikigt. Även om ögat är bättre så skaver och rinner det än. hur länge ska det vara så?
Väl mött, Tatsja

Jag saknar Eris så otroligt mycket! :(
Kram på dig Tatsja och Saga85, för ni verkar behöva det.
Du behöver också kram. Salladshataren. Tänker på dig i din sorg. Vet hur det är
Väl mött, Tatsja

Idag gick Dior också bort. Känner mig dålig ägare och att jag har haft ihjäl två kaniner…

#75 På vilket sätt har du haft ihjäl dem?
Jag tog beslutet att ta bort en av mina kaniner förra veckan. Hade haft henne sen i juli och då var hon 1½ år. Superrädd och skyggoch när jag tog en kull ungar på henne blev det ännu värre. Så fort jag skulle ge henne mat så rusade hon in i boet med ungen, sparade bara en till henne, och knuffade ut den i kylan. När ungen sen var fyra veckor så såg jag att hon hade benställningsfel fram så då tog jag bort henne. Behöll mamma ett tag till för att se om hon kanske skulle lugna sig men det gick inte. Hemskt att ta sådana beslut. Försöker intala mig att det var bäst för henne.

#76 Vet inte, känns bara som det är mitt fel att de har dött…

#77 Då är det nog inte ditt fel, vissa känslor ska man inte gå efter. Hur man än vrider och vänder på en del sådana saker så finns det alltid något man tror man kunde gjort annorlunda. Tror inte på något sätt att det var ditt fel.
Kram!

Har sån dåligt samvete för min ena hund. Hon är lättlärd och älskar att träna men jag orkar inte. Hela hösten har gått och vi står kvar på samma ställe som i somras. Har ingen hundklubb i närheten som jag kan ta mig till och känner inga hundmänniskor här. Dessutom skulle vovvan behöva socialträning men jag kommer mig aldrig iväg på nått.
Det enda vi gör är att gå våra små promenader också får hon leta godis eller leksak i trädgården. Inkallning är väl det enda vi tränar nu… eller ja, jag vill att hon ska komma när jag ropar. Hon är 1år nu och det känns så tråkigt att jag inte tar vara på henne.

Städar råttburen!!!! :(
//Zmulan
Ringde skattekontoret för att kolla öppettiderna, sedan går jag ut i snöovädret och kör hela vägen dit bara för att mötas av en lapp att de hade stängt
vad i ******* är det för fel på samhället? Det är 3:e gången som det händer denna vecka, olika ställen varenda gång!
Sånt där kan reta gallfeber på en. Jag cyklade snabbt ner till AF, det var sista dagen för något jag skulle göra. Det ösrenade dessutom och jag mådde skit. Då hade de redan stängt och klockan var bara 14.30

#82 ja, usha 

Känner mig så negativ att jag blir negativ av att bara tänkt på att jag är det.

Jag har fått problem med sömnen.. Svårt att somna och sen vaknar jag så fort jag vänder på mig och har även då svårt att somna om.
Det är riktigt jobbigt, då jag inte brukar ha problem med sömnen..

Hera gumman. Tänker på dig. Och det kommer bli bra, jag vet att det inte känns så nu. Men det kommer bli bra längre fram. Och du är en sådan underbar person att du kommer hitta mr.rätt en dag. en som verkligen sveper bort dig och gör dig trygg och lycklig som du förtjänar.
Kramar i massor
Audiatur et altera pars
Faxlin; jag hoppas verkligen du har rätt.
Kram!

Jag är helt säker på att Faxlin har rätt! 

#87: Klart jag har rätt. Finns inga tvivel om det alls. Tvivlen finns bara hos dig just nu. Men även de kommer gå över. Det tar bara lite tid gumman.
Audiatur et altera pars

Kommer att misslyckas med tårtan jag gör och jag har inte saker så jag kan göra om den. Får pussla bäst det går. Varför kan jag inte tänka ett steg längre än jag gör?
Har gjort mandelbotten och ska ha chokladkräm på den men när chokladen var klar så var mandelbottnen fortfarande för varm. Ställde in den chokladkrämen i kylskåpet och gick ut med hundarna… lite för länge. Har nu halvt stelnad chokaldkräm i en bunke. Suck!! Har framme krämen lite för att se om den mjuknar, vågar inte köra den i micron för jag är rädd att den smälter och blir konstig. Dumma, dumma jag!
Är lite velig..
Helena

Jag har ångest inför julen. Jag som älskar julen ser inte ens fram emot att shoppa julklappar. Kanske itne verkar vara så stort om man läser det. Men för mig är det ett ultimat bevis för hur dåligt jag mår.
Audiatur et altera pars
Är arg på min hund idag. Skulle hämta mina glasögon med läsglas i stora rummet. Hittade ett trasigt glas och efter mycket letade, resten av glasögonen. Hon hade tuggat sönder dem.
Tur jag hade mina gamla glasögon kvar. Men jag blir tokig på henne. Hon tuggar på allt fast hon har ben att tugga på.
Jag har aldrig behövt gömma glasögonen, men nu får jag lov att tänka på dem också.
Suck
Väl mött, Tatsja
JP kommer med största sannolikhet inte komma hit i februari för hans pappa tycker att "det inte känns bra" att han kommer hit. Han borde plugga. Det betyder att vi kommer att ses i mitten på juni nästa gång. 10 månader kommer vi vara ifrån varandra.
Ska det verkligen vara så? 

Söndagar är den värsta dagen som finns.. Sitter här med ångest och mår riktigt dåligt.. Allt för denna hemska praktik jag har.
Jag orkar inte med den längre :/
Nu har jag flytta ut .. Känns inte bra alls. Börjar undra om jag valt rätt. Vill jag detta? Han ville i alla fall, och verkar inte ha problem med detta som jag. Fast han är ju stabil, det är inte jag..
Hoppas jag bli bättre snart.
HEra kramar om dig…. Det kommer att bli bättre. OK, jag är inte den som ska säga något, det är alltid jag som har lämnat.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack gunilla!
Var bor du nu då hera? Kanske han ångrar sig? Hur är det man brukar säga?
"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" Förstå mig rätt nu bara, tycker inte att du är en ko..
Kramar

Nu är mina föräldrar hemma.. Tjat och skrik med en gång. En syster som bara säger nej åt allting och det retar upp föräldrarna mer.
Snart slutar min pojkvän att jobba, så jag tänker smita härifrån. Orkar verkligen inte vara kvar här hemma.. De tar livet av mig….
aspie; sitter hos mamma nu. Ska försöka mig på att bo lite i min farmors lägenhet så fort jag vågar vara ensam. Den står tom just nu. Men idag känner jag mig inte stabil nog att vara ensam i en 4:a.
Badade precis bastu med mamma. Skönt att jag har henne! Mitt allt!

Hera: Förstår att du inte vill flytta in i en fyra bara så där. Det har jag inte vågat heller. Tycker knappt om att vara ensam i mitt eget hem. Usch! Mammor kan vara bra att ha!

Grädde är slut! Jag som ville göra sås. Har visserligen inte kommit på vad jag vill äta men sås hade varit gått.

Jag är arg och ledsen. Ingen förstår mig.

#104 Har det hänt nått?

#105 Ja, saknar mina kaniner. Kände mig dissad av en kompis. Och han säger att jag dissar honom och att jag blir sur för det lilla minsta. Och jag inte kan bestämma mig, osv.
Allt är bara uppochner 
Hera!
Det är bra att du kan bo hos mamma ett tag. Det tar ju lite tid innan man känner sig mogen. Det är i varjefall bra att du har din farmors lägenhet när du vill vara för dig själv.
*Bamsekram*
Glad att det inte var förra veckan som jag blev förkyld. Då hade inte operatioen inte blivit av.
Väl mött, Tatsja
Har sömnproblem.. igen, somnar, men vaknar en timme eller två senare, och kan inte somna om
Helena
Välkommen i de sömnlösas klubb päronskrutten 
Hmm, tack ^^ Känns inte så kul dock.. vill bara gå och gömma mig någonstans för att slippa morgondagen
Helena
jag förstår hur du menar, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eftersom jag haft dessa sömnproblem så länge nu. Har nästan vant mig tror jag. Hade jag jobbat så hade jag förmodligen kraschat igen 

#106 Ja, att du saknar dina kaniner är ju egentligen ganska självklart. Kan det inte vara för att din kompis inte förstår att du mår dåligt som det blir fel? Det har jag själv råkat utför och det är inte det minsta roligt. Det är ju inte alltid man är så rationell och tänker helt klart när man inte mår bra.
*kram*
Nu ser jag ut som en morot i håret -.- tur att det bara är toning iaf, funderar dock på hur mycket som går ur sen.. Jäklars
Helena

#114 vilket märke på toningen har du använt?
_**/Mvh Anne
Wella Viva och Schwartkopft Country Colours, de ska hålla upp till 8 tvättar vardera. Grejen var ju att jag blekte mitt hår innan, det är därför det blev så ljust.. Aja, man lär sig av sina misstag ;P
Helena

#116 ett tips, om du ska färga blekt hår så vänta några veckor mellan blekningen och färgningen
_**/Mvh Anne
Spelar det nån roll när det är toning?
Helena

#118 jo av egen erfarenhet så har jag upptäckt att det har betydelse för slutresultatet
_**/Mvh Anne
Och det kunde du inte sagt innan? ;) Jag funderar dock på att färga det rött om ett tag istället för att försöka tona.. och sen bättra på färgen med toning efterhand. Hur mycket av toningen tror du går ur efter typ 10 tvättar?
Helena

#120 haha ja hade du frågat innan hade jag nog kunnat tala om det ;) Hur bra toningen håller är väldigt olika beroende på hårtyp, vad man använder för schampo, mm så det är omöjligt iaf för mig att avgöra hur mkt som gått ur efter 10 tvättar för dig.
_**/Mvh Anne
Äh, "tänk efter före" är dett bra citat som jag inte brukar följa ;P
Hmm, dvs, jag borde använda ett riktigt ovårdande schampo :P Klurigt blev det nu.. måste ju vårda det då det är blekt.. det blir nog att jag färgar det så fort som möjligt.. hur länge tycker du att man bör vänta?
(Om du undrar så ja, det här är "Fråga AnneN om hårfärgs-tråden")
Helena
"Eleven beskriver och förklarar olika slags historiesyn i nutid och förgången tid"
"Eleven kartlägger utifrån olika perspektiv långa linjer i den historiska utveckligen och visar sinne för komplexiteten i densamma"
"Eleven kartlägger hur skiftande historiesyn och olika förklaringsmodeller kan anläggas på olika texter och företeelser eller händelseförlopp"

#122 vänta iaf 2 veckor innan du fårgar så håret får en chans att återhämta sig lite. Sen finns det schampon som är framtagna för just färgat hår =)
_**/Mvh Anne

#125 det där var ju en läcker färg (ärlig)
_**/Mvh Anne
Tja, det var svårt att fota så att färgen blev bra, det är lite ljusare egentligen. Det är inte jättefarligt, men jag vill ju ha rött, så det blev lite jobbigt :P Tack :)
Helena
päronskrutten
Ett bra tips eftersom du ännu inte blivit grå är att färga håret med Henna. Det är rena rama dunderkuren för håret. Hade alltid det i håret innan jag började bli grå.

Folk sprider rykten om att jag har haft ihjäl mina kaniner.

Folk sprider rykten om att jag har haft ihjäl mina kaniner.

Får till och med ångest av att lyssna på musik. Även när ljudet är lågt så känns det som om det vibrerar i mig. 
Salladshataren: Säger de nått om på vilket sätt du skulle haft ihjäl dem? … hmm… hade nån tanke bakom den frågan men jag tappade bort den. Jag tror i alla fall inte att du tagit ihjäl dina kaniner.

Fyller år imorgon och det kommer folk, som mest 4 stycken men det räcker. Vet inte om jag vill.
Salladshataren; bry dig inte! Det är bara människor som inte har något att göra här i livet som säger sånt!

#131 Nej, har inte haft ihjäl dem. Har bara skrivit att det kändes som att jag hade ihjäl dem. Det finns idioter till allt. Speciellt såna som vill klanka på folk som mår dåligt.
#133 Det är svårt att inte bry sig 
Sen har jag också hört att jag har försökt skänka bort min hare. Vilket jag inte har gjort…
#134 Tyvärr finns det alltid människor som vill förstöra för en. Jag vet att det är svårt att inte bry sig, jag har svårt för det själv.
Men du måste se det som att du står högre upp än dom. Dom är så långt nere att man kan skratta åt dom. Försök göra det!

#134 Det är ju milsvid skillnad mellan att verkligen haft ihjäl något och att det bara känns som om man skulle gjort nått mer. Har du en hare också? Tycker de är superfina! Det står mellan en sådan och en belgisk jätte nästa gång.

#136 Ja, det var en belgisk hare. Kanske skaffar en sån eller annan ras. Tar en dag i taget.

#137 Ja, det förstår jag att du gör, man kan sällan ersätta någon med någon annan heller. Nu har jag en hanne som troligtvis är korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur och en hona som kanske är dvärgvädur, fast kanske lite för stor. Deras unge som jag har, hon är fyra månader, vet jag inte riktigt vad det blev
. Hennes öron har inte ens börjat lägga sig än medan hennes brors nästan ligger ner redan. Han ser dessutom nästan ut som ett äkta lejon. Ingen ordning på allting. 

Negativt är att jag inte sover, inte det minsta. Jättedumt! Ska snart lägga mig på soffan och se nån film. Det dumma är att jag är mycket mer kräsen på filmer på nätterna så det är svårt att hitta någon jag vill titta på.

Skulle vilja dusch men jag är rätt säker på att vi inte har tillräckligt med varmvatten och jag orkar inte gå ut och hämta ved för att tända i pannan. Dessutom skulle jag väcka vovvarna om jag går ut och sen blir det liv i luckan. När matte är vaken på natten så blir lillskruttan överlycklig.
#140 Tatsja kommer bara när jag plockar ut is ur frysen. Hon älskar att knapra på isbitar, precis som matte.
Väl mött, Tatsja
Jag och JP kan bara ses i tre dagar i februari och på de tre dagarna ska bådas resa till och från Paris få plats. Det blir inte mycket tid tillsammans. 

Dagens negativa, världen krylalr av idioter med skygglappar och de ser bara den ena sidan av ett mynt
_**/Mvh Anne
#143 Kan inte annat än hålla med.
Håller oxå med 
143,så sant

Nu är jag neggo igen XD Men farmor dog den åttonde och jag har ingen julstämning överhuvudtaget. Fast det är 2 dec med snö ute..>.< Men men.. Sen är det för att hästen inte har vinter täcken så det räcker
Hurra hurra. Först inkassobrev för man glömt av att betala hyran. Ett par dagar senare fick man ytterligare ett brev om att hyran kommer höjas. Underbart. Betala en massa extra pengar för ett studentrum jag inte bor i (och inte ens har tillgång till längre). Nästa gång jag flyttar måste jag bli bättre på att säga upp kontraktet i tid.
Och idag skulle jag julhandla, men blev så nerslagen av allt (trots att det var lite folk och lugnt) så jag åkte raka vägen hem igen. Tom tom tom. Jag vill inte ha jul, för under julen ska man orka saker. Orka pyssla och dona, orka umgås med familj och vänner, orka orka orka. Jag vill inte.
_No way! Yes way!

#148 Man måste inte alls orka mer än vanligt på julen, även om jag själv ställer det kravet på mig. Andra behöver dock inte orka.
Tänk på att vila lite ibland med. Det kan bli en superbra jul utan pyssel och pynt i varenda hörn.
Kram på dig.
idag är jag riktigt negativ…det är helt ok att göra personliga påhopp på mig,det tar jag med ett smile och har ett låååångt tålamod med…men går man på mina hundar och min familj då har man banne mig traskat över gränsen rejält

#150: Förstår dig, ens familj är helig och de beskyddar man. Finns inget som kan skada en så mycket som attacker på ens nära och kära. Dock är inte personliga påhopp på dig okej heller. Det ska du komma ihåg.
Audiatur et altera pars

Mitt liv…..
//Zmulan
151, jovisst men det gäller att sära på dessa 2 grejer,går jag in i diskussion med någon så skulle det aldrig falla mig in att dra in oskyldiga i det,där går min gräns och det kan jag bli blåförbannad på…
Har ingen energi alls.

#152: Men gumman då. Inte är ditt liv negativt. Det är bara en känsla som du har just nu. Jag lovar ditt liv skulle passa i det positiva tråden. Kanske behöver du bara hjälp att se det positiva i det negativa.
#153: Klart man inte ska dra in oskyldiga i det. Men när argumenten tryter för vissa så förstår de nog inte bättre tror jag. Men det är ingen ursäkt, det finns inga ursäkter för att attackera någon anser jag. Försök att tala med personen ifråga sakligt och få fram vad du anser om sådant beteende. Och du ska inte tillåta personliga påhopp heller. Så det så. ;-)
#154: Men nu förstår jag inte alls. Gör vi inte det här? Vad har jag missat? Vad är det för samtalsämne som vi sjunkit i nivå? Ledsen att behöva frågasätta då du är Medarbetare. Men jag förstår faktiskt inte komentaren där.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
156,näe jag förstår inte heller kommentaren…….det är lönlöst att tala med personen i fråga,egentligen skrev jag bara av mig,men kom på sen att det var bättre att skriva i min egen blogg..fick ut mera där

#157: Jag förstår den nu i alla fall :-)
Och det är väl rätt tänkt i alla fall om man tänker efter.
Så nu åter till tråden :-)
Audiatur et altera pars
Jag förstår definitivt kommentaren.

Är det bara jag som inte förstår kommentaren?

#160: Pmar dig :-)
Audiatur et altera pars

Ska man skriva såna kommentarer som är till alla, så borde man skriva dem så att alla förstår.. Annars är det ingen mening med det ju..

Har börjat få utslag på mina leder. Troligtvis psoreasis av nya medicinen. Suck! Måste alltså försöka få tag på läkaren innan jul. Håller dessutom på att klia ihjäl mig!
Men flikkan då. Ska eländet aldrig ta slut?
Kramar extra noga och försiktigt. Kliar lite samtidigt.
Väl mött, Tatsja

Tatsja, det här är fullt normalt för mig när jag får mediciner. Det är ganska få jag tål. Oftast får jag de där mycket ovanliga biverkningarna eller så händer det inget alls. Denna händer det inget alls med plus ovanlig biverkning.
Tack för ditt stöd! Och kliandet.

Jag har trååååkigt! 
"@#¤$%& !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
J***A HISTORIAB
Orkar ingenting.. kan inte sova på nätterna, sover bort hela dagarna.. fan!
Helena

Jag saknar mina kaniner :(
Ensam, så ensam. Saknar hemskt mycket.

Kramar både Salladshataren och Hera.
aaaaaj min mage *kryper runt och kvider* 

Min Lillskrutta är för duktig. Har svårt att komma på saker att aktivera henne med. Saker som jag orkar och hon tycker är lite svåra. Är glad att jag har en duktig hund men det är lite jobbigt också.
Hmm, kan hon kommandot "stå" från sitt och ligg?
negativt för mig: livet suger fortfarande
Helena

#174 Jupps, hon kan stå, sitt och ligg från alla positioner. Det var nått av det första jag lärde henne faktiskt. Funderar på att lära henne krypa eller rulla runt.
flikkan!
Krypa och rulla runt och spela död och en massa annat kan mina hundar. En av dom kan t.o.m säga "mamma". Det är min dotter som är fenomenal på att träna hundar 

#176 Har också haft en hund som kunde säga mamma, supergulligt! Rulla runt kan min vovva med, bara jag ser till att det finns gott om plats för hon tycker det är lite otäckt om hon rullar in i saker. En hund jag hadde kunde rulla en massa varv i rad och sen var hon helt vinglig när hon skulle gå. 
Lillskruttan jag har nu är bara ett år och jag har inte haft riktig ork att träna henne. Men nu vill jag försöka komma igång med lite småsaker.
Kul flikkan, det är så himla roligt när hundarna lärt sig en massa saker. Är glad att min dotter orkat träna dom då jag själv inte haft så mkt ork, så jag förstår dig.
Ha ha ha, skulle velat se din hund som rulade flera gånger, måste sett kul ut när hon vinglade iväg
Kramis 

#178 Just den hunden hade jag med på en massa uppvisningar. Hon var extrem publikvänlig och älskade att hitta på små egna bus under ett framträdande. Sen kunde hon apportera ägg och gå och hämta en korv hos någon av publiken och ge till mig utan att äta upp den på vägen.
Gah! Får sån dåligt samvete mot min nuvarande hund nu… Får hitta på nått att träna ikväll helt enkelt.
Kram på dig med! 
Åhhh så gosig hon verkade vara din gamle hund, henne hade jag velat träffa
Jävla julklappshandel!!
Ja, i tisdags kunde jag som sagt inte för att jag blev så förskräckt på tanken över hur mycket vi konsumerar. I onsdags åkte jag in med min (höggravida, halvt sjukskrivna) syster. Ingen av oss på särskilt juligt humör, och det slutade med att jag började gråta utan anledning vid Clas Ohlssons presentinslagning (dumma dumma huvud), så jag åkte hem tomhänt igen. I torsdags skulle jag in och shoppa, men då blommade förkylningen ut och hela huvudet kändes fyllt av bomull och snor och Saga frossade i feber. Får se om jag orkar åka en sväng idag. Hata hata hata julhandel! Nästa år ska jag skippa julklapparna.
_No way! Yes way!

#175 jag ska under dagen försöka få ihop en artikel på blandrashundar.ifokus om hur man kan lära hunden krypa =)
_**/Mvh Anne
Å stackars Saga
tråkigt att du ska må så dåligt. Jag hatar oxå alla julhandel för att inte snacka om alla jäkla köer som jag får panikångest i
Mamma gav mig en enorm utskällning för att jag tog ut Juno och vill inte höra på förklaringen till varför jag gjorde det.
Erik sov hela dagen idag och mamma och pappa anser att han inte kan ta hand om Juno med anledning av det. Nu hotar de med att sälja henne men jag vill ju ha henne
+ att det är Erik som pröjsat för henne så jag blir irriterad
och ledsen. Hon är ju så underbar. Hon gör mig glad hela tiden!
Vem är Juno? en kanin eller en hund? Tycker det är sorgligt att dina föräldrar hotar med detta
en hund. och nu har jag precis fått höra att det är mitt fel att erik inte tar ut henne för att när han har bett mig att ta ut henne så har jag sagt ja.
Åhhhh! suck! så ledsen jag blir för din skull. Hatar när människor måste tjabba om skitsaker ellr skyller över det på andra. Dessutom bli jag riktigt ledsen och förbannad att djuren ska få liga för människors dumhet

#180 Ja, min Maia var en rolig hund. Bland annat så tyckte hon att inkallning var det roligaste som fanns så hon sprang 50 meter bort och satte sig ner för att man skulle ropa på henne. Gjorde man inte det så satt hon kvar. Vilket jag glömde berätta för en kompis som lånade henne ett tag. När hon hade gått 200 meter så hade Maia inte rört sig ur fläcken. 
#182 Ska bli kul att läsa. Jag funderar på om jag ska göra som jag brukar eller testa med en target på pinne. Har aldrig lärt in något med target men någongång ska vara den första!

Har tappat huvudet igne, eller kanske mer hjärnan. Kan liksom inte fokusera på något och har svårt att skriva. Orden och boktsäverna hamnar fel. Det jag läsre går inte helt in i huvdet och det jag vill skriva kommer inte ut till fingrarna.

Är så seg i huvudet. Mådde ju nästan "normalt" ett par dagar nu ligger tankeförmågan på minus. Kroppen är klumpig och hjärnan knäpp.
Inte kul flikkan. Men man får väl helt enkelt tillåta sig att vara lite borta i huvudet ibland och glädjas åt att man har vissa bra dagar. Och bara hoppas och kämpa för att de där bra dagarna blir fler och fler. Ta hand om dig, koppla av och kämpa på! Vet hur det känns dagar då allt bara flyter samman och blir fel. Kram på dig!
_No way! Yes way!

Tack Saga!
Just nu fungerar hjärnan någorlunda men det är så frustrerande. Har verkligen glappkontakt mellan den och kroppen. Ibland känns det som om jag kan gå till ett rum och sen kommer hjärnan med efter ett tag och då har jag ingen aning om hur jag hamnade där. Mysko!
Nu ska jag hjälpa min man att skruva upp en lampa. Spännande… men det kan ju inte bli mer än snett. 

Jag är så himla trött.. Vill bara sooova.. Men det kan man ju drömma om..
Fryser gör jag med.
Hatar att bo med föräldrarna! Min mor är en väldigt krävande människa även om hon samtidigt är ett väldigt bra stöd när jag mår dålig. Men hon är en sådan människa som pratar konstant, och hittar hon inget att prata om hittar hon något att gnälla/gräla över. Även om det inte är riktat mot mig så tär det på själen när hon högljutt börjar skälla. Ibland stänger jag av, ibland undrar jag helt enkelt vad det har med mig att göra när hon sätter igång. Standardsvaret - "Jag vet att det inte är ditt fel, men det är bara så jobbigt när x gör x!". Varför måste hon få ur det när det bara är jag där? Jag kan inte göra något. Istället får jag en klump i själen. Min mamma är jättebra på många sätt, men VARFÖR måste hon hitta fel i allt? Jag orkar inte!
_No way! Yes way!
Jag har fått influensan OCH halsfluss! Fy vad dåligt jag mår!

Jag kommer nog inte kunna komma och titta på jobbet. För vi har bara två bilar, mamma jobbar imorgon. Brosan ska klyva ved och jag får inte köra själv pga det ska bli halka. Sen är pappa sur på mig för att jag har fått jobberbjudande…
#197 Hur kan din far vara sur för att du har fått ett jobberbjudande? Smit ut med bilen iaf och köp en chokladask som tack för lånet 
_No way! Yes way!

Det är rörigt här hemma! Mamma och pappa är här och alla bara pratar och pratar…

#198 För han vill antagligen jag ska vara hemma och jobba…

Jag har bråkat med sambon. Igen! Jag måste vara världens dummaste människa som aldrig tycks göra rätt. Spelar f*n ingen roll hur mycket jag försöker heller. Blir bara så less.
Audiatur et altera pars

Känner mig lite ensam här, var är alla?

#202 jag är här, klickar runt lite över allt på iFokus men det verkar som folk fortfarande firar julen…
Negativt: Jag har ont som *** i höger höft så jag har svårt att gå och igår bet sambons katt mig i handen så jag har ett litet men djupt sår som gör ont =(
_**/Mvh Anne

#203 Jo, folk firar nog jul. Har fortfarande mamma och pappa här men det är rätt lugnt.
Hoppas allt ditt onda går över! Håll koll på bettet så du inte får blodförgiftning med, eller nått annat dumt. Man vet aldrig med djurbett.

#204 jo jag hoppas också att mitt onda ska försvinna, men så länge läkaren inte lyssnar på det örat så får jag ingen hjälp för jag har haft problem med höften till och från i nått år nu och nu senaste året har det blivit värre å värre =/
Kattbettet håller jag noga koll på och har rengjort med väteperoxid.
_**/Mvh Anne

#205 Dum läkare! Förstår inte varför de ibland inte tar tag i saker och ting när man har ont. Min man har haft problem med ett knä sen han var sju år men först nu när vi flyttade i somras så fick han en läkare som tog det på allvar. 26 år med ont innan det händer nått. Inte för att hon hittade nått fel hon heller men han har fått medicin som tar bort det mesta av smärtan i alla fall.

#202 är också här. Jag är typ ledsen, har bråkat med kompis… Kändes inte bra när vi skiljdes åt, men jag kunde inte sätta fingret på varför jag var ledsen. Eller varför jag har så blandade känslor.
Jag är här också. Vandrar runt på lite sajter, Speciellt min egen sajt. Ska försöka få över lite folk dit så vi kan få mer medhjälpare.
Lite trött just nu men inte mer än att jag kan skriva.
Kramar till alla. Ursäkta alla stavfel som kan komma. Det är flel ögon som jag skriver med.
Tatsja
Väl mött, Tatsja

#208 Det är väl inte ögonen du ska skriva med. 

Nä med se med. Glasögon som jag använder läsglas i är ett par gamla. Får väldig huvudvärk tillslut
Väl mött, Tatsja

Tänker så himla mysko otäcka tankar ibland. Vet inte vart jag ska göra av dem.
#211 Samma här
För att inte snacka om alla knäppa mardrömmar jag har. Drömmer ofta att jag blir indragen mot min vilja att gömma lik. Mår riktigt dåligt i drömmarna och är ständigt livrädd. Härom natten drömde jag att jag bröt ihop fullständigt över detta hos en psykolog. Hade förträngt mord jag sett och en massa annat hemskt.

Sover dåligt om nätterna. Tänker likadant som jag gjorde när mina kaniner levde. Jag börjar bli galen, jag vill inte leva mer…
Men gumman då, mår du så dåligt. Det låter inget vidare alls. Känner med dig. Det är svårt när ens djur eller anhöriga går bort. Tänker fortfarande på en hund jag hade och han dog 1973 
När min mamma dog så var jag på väg att ringa henne flera gånger innan jag kom på att hon inte fanns i livet längre. Slutade inte med detta förrän efter flera år. Tänker ofta på saker som jag skulle vilja fråga henne om, men det går ju inte 

#214 Jag hatar när det blir såhär! Kan inte sova för jag ligger och maler samma sak om och om igen! Tänker bara på två saker hela tiden. Jag blir galen, och jag har inget som jag kan göra för att tänka på något annat…
Har du ingen medicin söm gör dig trött så du kan sova då? Kanske du ska skaffa ett djur till som du kan ge din energi till istället?

Jag har inte sovit bra inatt.. Vaknade för en halvtimme sedan och var långt ifrån utsövd..
Nu har jag ruskigt ont i mitt ena ben. Vill bara hugga av det..
Idag saknar jag mycket ..
Hej Hera, jag undrade vart du hade tagit vägen. Kul att se dig igen men tråkigt att du saknar så mycket. Men du har varit saknad här oxå
jag fick en äcklig klump i min yoghurt, vilket räckte för att sätta snurr på mina ätstörningar 

#216 Nej, har inga mediciner och sånt för sömnproblem. De började när jag bråkade med en polare. Idag skaffade jag tre dvärghamstrar som jag hoppas att de kan ge mig nån tröst iallafall 
Tack aspie 

#221 Dvärghamstrar tycker jag om. De kan vara riktigt roliga också är de små och mjuka. Tycker om små och mjuka djur!

Min buse till kanin har nästan dödat en blomma. Han skuttade upp på soffryggstödet och vidare till fönsterbrädan där han tog tag i ett kraftigt blad på en liten älghornsbräken. Sen skuttade han iväg med blomman med innerkruka hängandes i munnen. Ner i soffan och sen ner på golvet och ett halvt varv runt bordet. Jord överallt och blomman mår inte så jättebra. Suck!
#224 Och hur mår kaninen ? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#224 ha ha ha, ditt inlägga borde ligga i positiva tråden, åtminstone för andra eller om 10 år eller så för din del
Vilken liten buse 
#221 Kanske är det bråket med din polare som ställer till allt dåligt mående. Skulle det vara bra att prata med henne/honom för att du skille kunna må bättre? Annrs tycker jag du gjort rätt i att skaffa lite mer djur för att tänka på nåt annat
*Tant aspie kramar om*

#225 Lusegrisen, kaninen alltså, mår oförskämt bra. Han låg lite illa till där ett tag men sprang och gömde sig bakom en soffa. Nu ligger han på rygg i sin bur och sover. 
#226 Kanske ska ta och flytta dit det också. Hade det inte varit för att det var jag som fick städa hade det varit riktigt roligt. Sen såg han lite lustig ut med för han var tvungen att hålla huvudet så högt för att inte trampa på blomman när han sprang. 
Ha ha ha, om någon dag är det bara skitroligt att tänka på vad din buskanin gjorde

#227 Jo, vi har pratat om det och har bett varandra om ursäkt. Men vi har typ ändrat vårat förhållande nu, så vi är bara vanliga kompisar.
Innan gjorde vi lite mer än vad vanliga kompisar gör. Men jag ville vara tillsammans med honom, inte nåt halvslafsigt relation typ.
Känns både bra och dåligt.

Drömde om min första egna hund i natt. Blir så ledsen varje gång jag vaknar och inser att det är en dröm. Det är snart 7 år sedan jag tog bort henne och det gör fortfarande lika ont. Hon betydde massor för mig.

Jag är så trött i kroppen och i huvudet att jag inte orkar göra något alls, orkar inte ens sova. Ögonen vill vara vakna och vägrar blunda medans resten av kroppen skriker efter vila. Blir så trött över att må så här.
Samma här flikkan, konstigt egentligen men det beror väl på den inre oron man har i kroppen.
Skitjobbigt 
Insikten om att jag förknippar födsel med död i vår familj har än en gång upptagit mina tankar. Första bror - vet ej. Första syster - gammelmormor dog tre dagar efter. Andra bror och andra syster vet jag ej. Jag - morfar dog ett halvår senare. Lillebror - mormor dog några månader efter. När min syster blev gravid första gången (fick sent missfall) - farfar gick helt oväntat bort i samband med den beräknade födseln. Farmor gick bort några månader efter att brors sambo beslutat sig för att göra abort. Och nu när första syskonbarnet är på väg gick farmors syster bort fyra månader innan födseln.
Eller så letar jag bara efter samband, men det gör en inte mindre pessimistisk…jag kommer aldrig våga få barn…
_No way! Yes way!
#234 Jag brukar oxå tänka så

Har börjat läsa på en jättedum sida på nätet. Tror inte jag ska tala om vilken för jag vill inte göra reklam för den. Det är inte alls vad jag borde läsa om just nu, kan bara inte låta bli.

Har massa ångest i hela kroppen. Borde duscha men klarar inte av att känna vattnet mot huden. Ska till psykologen tidigt imorgon så då vet jag inte om jag hinner. Måste elda i pannan för att få varmvatten och nu när det är kallt så tar det ett tag. Suck! Känner mig äcklig.
#236 sluta genast läsa den flikkan. Den är inte bra för dig. Försök att se det positiva i det hela istället. Njut av att snart är det nytt år och då ska vi försöka lära oss skriva 2009.
Sen njut hur naturen ser ut i sin vinterskrud. Vacker.
VINTERDAGEN
_Ser du det vackra, en snöig dag
__Flingorna falla, naturens lag
__En stjärna som gnistra och falla ner
_Smälter i handen, det kommer fler
_Täcket så vitt, snön så tät
__Aldrig förglömma, den är så slät
__Ljuvlig är känslan, kristallen klar
_Nu den är, sen den var
_Skogen så ren, Snön är vit som dun
__Flingorna falla, lätta som fjun
__Vill ej gå, vill ej förstöra
_Det vackra jag ser, i kristallen den sköra
Väl mött, Tatsja
Mitt halsont vill inte gå bort :/

De tre dvärghamstrarna jag köpte i söndags är nog inte samma kön :( Två är honor och en är hane, har ingen aning om hur gamla de är och om de är dräktiga…
Pappa kommer bli arg och jag får nog lämna tillbaka dem.

Jag har jättetråkigt 
Skickar en massa krya på dig kramar till dig Hera 
Tack V-lang

#238 Vilken fin dikt, tatsja. Hade en försenad soluppgång vid 11 här i dag. Himlen mot öst var alldeles rosa där molntäcket slutade. Superfint! Sen ligger frosten kvar och det gnistrar i solen ute.
Den dumma sidan är absolut inte bra för mig, men jag kan inte låtbli att ramla dit lite då och då. Pratade med min psykolog om den sajten och hon tyckte väl inte heller att det var en bra idé att vara där.

#240 Vilken otur! Kan du inte bara lämna tillbaka hanen? Fast du vet ju förstås inte om honorna är dräktiga för det… svårt med smådjur ibland!

Jag är så trött på folk som bara hör av sig när dom behöver hjälp, snacka om att känna sig utnyttjad 
#245 Tyvärr är det väldigt vanligt. Sen när man själv behöver hjälp så lyser de med sin frånvaro.
Väl mött, Tatsja

Har ingen aning om hur mycket raketer som kommer att skjutas här omkring. Vill kunna förbereda vovvarna på ett bra sätt. Har bomull hemma att sätta i Salukins öron i alla fall.
Jag är inte där för att ta hand om min Hades
Hoppas Husse tar hand om honom väl!

#248 Ja, det får vi hoppas att han gör. Usch, nyårsafton är alltid lika jobbigt!
#249 Ja, Hades blir så rädd stackaren! Tänker på honom hela tiden. Folk skjuter titt som tätt nu.
Tycler själv det är obehagligt. Och tänker på alla stackars vilda djur, eller ja alla djur överhuvudtaget.
Mammas hund är som tur är inte rädd, fast han är rädd för det mesta- Läskburkar, påsar, kartonger osv 

#250 Vi provsköt några tjut- och pangraketer här innan bara för att se hur Lillskruttan reagerade och det gick hur bra som helst. Tycker dock det är jobbigt att göra sånt för man vet ju inte hur grannarnas hundar reagerar. Har haft flera skotträdda hundar så jag vet hur jobbigt det kan vara. Usch och fy! Hade en som var så rädd så hon försökte kasta sig in under en sten när det var en som smällde igen en bildörr bakom henne. Hon fick ett sår och en bula i pannan.
Din mammas hund låter som min Saluki. Hon är inte så jätterädd för smällarna utan det går bra med lite bomull i öronen. Men kommer någon med en plastpåse så flyr hon. För att inte tala om tomma pet-flaskor eller bollar. 

Min mans bror ringde och berättade att han friat till sin flickvän och att de väntar barn. Fick lite ångest över det. Jag och min man vill inte ha barn men just vid sådana här tillfällen börjar jag tänka. Mamma skulle bli jätteglad över ett barnbarn och det kanske skulle vara kul att ha barn. Suck… Hur vet man vad man vill?
Hade en schäfervalp en gång som barnen var ute och gick med. Hon var inte mer än några månader. några elaka killar band en smatterband under hennes matte och sen hade de jätteskoj åt den helt hysteriska valpen. Barnen kom hem helt hysteriska till mig och jag såg till att befria henne från dett och åkte till vet. Efter denna gång hade jag en väktarhund som vägrare arbeta under tiden det var smällar. De förstörde min hund.
Föräldrarna vägrade ta sitt ansvar och tyckte bara att barnen hade ju haft roligt. Jag var i tinget med detta och vann. Tack och lov.
Hon låg på toaletten med alla kramar på, hög musik och det rann både uppe och nere på henne. Frid öer hennes minna idag.
Väl mött, Tatsja
Jo.. man borde inte få smälla så nära husen. Jag var inte hemma, men mamma berättade att Nando sprang runt som tokig, och ändå har han stesolid i kroppen sen ett par dagar.. stackars min vovve. Hoppas att det blir lugnare nu iaf. Hans matte hämtar honom imorgon, tråkigt.
Helena