Svaghet eller styrka
Den tredje berättelsen ut "Det är aldrig kört"…
SVAGHET ELLER STYRKA ?
Han var tio år och fast besluten att att börja träna judo, trots det faktum att han förlorat sin arm i en bilolycka. Så han började träna judo hos en japansk mästare, och det visade sig att han faktiskt var riktigt duktig. Därför kunde han inte förstå varför han efter tre månader bara hade fått öva på ett enda kast.
"Sensei", frågade han till slut, "borde jag inte lära mig fler kast?"
"Det här är det enda kast du kan, men det är också det enda kast du kommer att behöva", svarade mästaren.
Pojken förstod inte riktigt, men han litade på sin sensei och fortsatte att öva på kastet.
Flera månader senare var det dags för pojken att delta i sin första tävlig. Till sin stora förvåning vann pojken sina två första macher mycket enkelt. Tredje matchen visade sig vara svårare, men när motståndaren till slut blev för ivrig kunde pojken också i denna match använda sitt kast och vinna matchen. Han var nu i final.
Finalmotståndaren var mycket större, starkare och mer erfaren. När machen pågått ett tag, begärde domaren time-out av rädsla för att den mindre pojken skulle skada sig. Han var på väg att stoppa matchen när pojkens sensei hindrade honom. "Låt pojken fortsätta", insisterade han, och domaren gav slutligen med sig.
Efter att matchen satts igång igen, dröjde det inte länge innan motståndaren gjorde ett misstag och sänkte garden. Pojken kunde använda sitt kast och fick sin motståndare på fall. Den enarmade pojken hade vunnit matchen och hela turneringen!
På vägen hem gick pojken igenom alla matcher i huvudet, och alla rörelser som han och motståndarna gjort. Han kunde inte heller nu förstå hur han lyckats vinna sina matcher med bara ett enda kast. Till slut samlade han mod och frågade:
"Sensei, hur kunde jag vinna alla macher med bara ett enda kast?"
"Du vann av två anledningar", svarade mästaren leende. "För det första har du nästan lyckats bemästra ett av de svåraste judokast som finns. Och för det andra är det enda kända försvaret mot just detta kast att gripa tag i motståndarens vänstra arm."
Pojkens största svaghet hade blivit hans styrka.
"Skulle ni som säger att det är omöjligt kunna lämna oss som gör det ifred?" (okänd)

Det där var en superbra text!
"You just have to belive…"
Visst är den 
#3 Kan du skriva ner den berättelsen Kerstin. Tror inte jag hört/läst den förut
Ha ha ha 

Den var mycket bra 
Var hittar ni allt?
I boken "Det är aldrig kört" 

Vill också höra om grodorna och berget. Tycker om grodor!
Finns det ingen berättelse med älgar eller kossor? Det är nästan mina favorit djur… tillsammans med de flesta andra djur.

#9 Vi kan göra egen berättelse 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Då kan det ju vara både kossor och älgar i den! 

Undra vad det blir om man korsar en ko med en älg? Ett långbent och tjockt djur med älgnäsa och kohorn? En Kolg! … eller en Älk. 
Flikkan då, ha ha ha.. Kolg eller Älk 

Hahaha..du är sanslös! Kolg eller älk 

Jamen, jag tycker ju om båda djuren så då måste ju en korsning vara super! 
Undrar om en korsning av hund och katt blir en hutt… fast de låter svårare att korsa än älg och ko. Tror jag… kanske.

Hahaha….sitter du och klurar på sånt klockan halvfem på morgonen, du skulle ha tagit dig en hutt och lagt dig på kudden istället 

Behöver inte klura det minst, allt sånt där finns redan i mitt huvud. Har ju till och med papper på att jag är tokig!
Det är nästan det bästa med att vara sjukskriven, mitt tokighetspapper.
Vad har man för diagnos när man har papper på att vara tokig? Tycker inte alls du verkar tokig 

På mitt första läkarintyg stod det nått om onormala tankar och nått till sånt. Jag lyckades omvandla det till att jag är tokig, fast på ett positivt sätt! 
Ha ha ha, jag jag menar väl det. Du är tokig på ett mycket positivt sätt 
KRAM

Alltså, aspie, jag tror hela tiden att det är en ny medlem när jag ser din bild nu. Jättekonstigt! Den är fin, det är bara lite förvirrande. 
Ja, ha ha, det är faktiskt lite förvirrande för mig själv 

Jag tycker du är urmysig flikka, och som sagt väldigt tokrolig du får mig att skratta många gånger 
Men nu fattar jag inget, vilken bild?
#23 Den bilden som jag bytte till,men jag tog tillbaka den gamla igen (avataren alltså) 

Okay då är ja med