Myror i brallorna !
Såg att en medlem kallar sig "myroribrallan" och kom att tänka på en sak.
När min dotter var liten och sprang omkring som en yrväder så frågade jag henne: "Har du myror i brallan eller?"
Hon drog då ner byxorna och tittade efter om det var så. *ler vid minnet* Vad jag inte visste då var att hon hade AS och tog mig rakt på orden 
Eller en annan gång då hon var ca fem år och vi skulle iväg på en resa. Jag stressade och hittade inte mitt skärp. så jag pratade för mig själv och sa: Var är mitt bälte? Då svarar min lilla goa dotter: "Lugn mamma, det finns i bilen!" Hon trodde jag menade bilbältet 
Nej min lilla nutte då! *skrattar* vad gulligt, det där med bältet…
Visst är det

måste bara göra ett litet kort inlägg ang dessa goa barn.
Jag var på sjukhuset med min dotter och hon var 5 år ca. vi gick runt utanför på parkeringen och hon var lite små tjatig om allt.så jag säger till henne att "nu tappar jag snart tålamodet" Då börjar hon springa omkring och leta i pappers korgar och runt på marken.vart är tålamodet Mamma " vart är tålamodet nånstanns !,jag ser det inte..oh gud så jag skrattade åt det och gör en idag då hon är 22 år gammal
Inte underligt att vi blir missförstådda ibland, när vi pratar gåtor. 
Jag har en skoj sak om mitt äldsta barnbarn. Vi satt i juni/juli i sängen och pratade, jag och två av killarna.
Jag säger alltid "mina goa killar". Men den här gången rörde jag till det för dem när jag började prata om att det skulle de vara när de blev 16 o 17 år. Och när de blev 26 o 27 år.
Den äldste tittar på mig med förvåning och säger; "Men mormor jag fyller är i augusti, tror du att du lever då!"
Där gick ridån ner för mig!
#5 Hahaha, vad gulliga dom är!
#4 och #5
Vilka underbara historier 
Kom att tänka på en annan gång då min dotter, då fem år, och jag satt på en trappa ute på landet.
Min dotter fick syn på en liten larv som kröp omkring. Hon petade på den och då rullade den ihop sig till en ring.
Oj, det rullade ihop sig sa jag. Äh! den bara "larvar sig" sa min dotter. Jag trodde jag skulle skratta på mig.
Det kanske inte låter så roligt när man skriver om det, men det var riktigt kul i verkligheten