Sluta röka. Ny tråd.
Rökfri? Jag? Nja, ganska rökfri. För ni vet väl att man kan vara ganska rökfri? 
Det betyder att jag har rökt 4-5 cigaretter på tre dagar. Det är inte illa.
Jag går sakta ner till noll, och det smakar skit att röka just nu. Men ändå finns röksuget kvar, skumt.
Så snart ska jag börja spara pengar. Tänk att jag rökt upp nästan 1000:- i månaden? Helt sanslöst.
Jag har varit rökfri i 10 dagar nu… *stolt*
Det går faktiskt jätebra för mig.. Känner inte mycket av det. Små kortare stunder typ var 3:e dag eller nåt.
Jätte bra båda två!
Jag lade ner helt. Men snart tar jag tag i det igen.
Kommer bli lättare från och med nästa vecka tror jag.
Jag träffade en släkting en söndag.. Där satt han med sin lungcancer + lite annat… Och så vill inte jag ha det, har inte rökt sen dess..
Jag har inte ens bestämt mig för att sluta röka, jag vill helt enkelt inte.
Jag gjorde ett försök efter nyår höll mig 4 dagar, men just nu e livet lite stressigt så jag börja igen, håller mig till 4-5 per dag.
Det är så knasigt jag har feströkt i 31 år, det kanske har gått år mellan ciggisarna i bland månader beror på hur jag känt.
Men sen så flyttade jag till ett ställe som jag verkligen inte trivdes på, så jag blev sittandes på trappen utanför huset (röker inte inne) och börja röka efter jobbet jag tog mig inte för nånting.
Jag har flyttat därifrån nu, men sitter nu på en ny trapp o röker och har rökt dagligen i 1½ år, fast det här stället är bättre.
Får vänta tills stressen är över
Så duktiga ni är tjejer
Jag får ibland röksug trots att det ar ca 9 år sedan jag slutade. Tog ett test-bloss för ca 5 år sedan och trodde jag skulle spy och hosta ihjäl mig samtidigt. Sen dess är det godbye med alla bloss 
Tja, Kerstin.. eftersom det var så länge sedan så finns det ju vissa saker som jag glömt, men jag ska färsöka.
- Mitt självförtroende sköt i höjden och jag kände mig gladare än på länge. Precis som att vara nyförälskad
- Fick så mycket pengar över att jag undrade om jag glömt betala någon viktig räkning
- Rökhostan helt borta!
- Mår bättre
- Luktar GOTT
- Bättre och finare hud, den grådassiga färgen försvann
- Håret fick en underbar lyster och betydligt bättre kvalité
- Orkade göra mer saker
- Bättre lukt och smaksinne
- Slipper skämas över att stinka gammal askkopp
- Bättre tänder och minhåla
- Är väldigt sällan förkyld nu
- Nikotinet styr inte längre mitt liv
- Behöver aldrig få psykbryt på ställen där jag inte får röka utan njuter i stället
- Blir aldrig bakis längre. Har kommit på att rökning påverkar hur bakis du blir…
- Jag blev fylld av en så skön underbar frihetskänsla som inte går att beskriva med ord.
Ja, det var lite av det positiva, kommer jag på något mer så säger jag till.
Duktig lite flicka. Ehhh, eller jag menar ju förståss, Duktig liten tant
*ASG*
Vad duktiga ni är! Kämpa på! När det är jobbigt, så gå in och titta på Aspies lista med alla positiva saker med att sluta röka. Eller skriv ner en lista själv att titta på och påminnas om. 
Är det bara jag som inte har nåt problem? Jag fuskar iof med snus mellan varven men i af…
JAg är också rätt problemfri. Rökfri sedan den 24. e april. Ok, det gjorde mycket, att jag rökte väldigt litet, inte mer än 7-8 cig om dagen, ibland färre. OCh aldrig ine. MEn jag känner rätt vad det är den där rivande känslan efter en cigarett. Men det går fort över. Inga plåster, inget snus, Slutade med hjälp av Champix. Gått upp lite i vikt, men det har jag gett mig fasen på, att jag ska ha bort utan att börja röka.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad duktig du är Kerstin det där klara du galant :)
Lite pepp och lite skrämsel för att hålla sig borta från stinkpinnen 
Vill du ha rena fina lungor som ska funka bra. så fimpa stinket
Jättebra jobbat Kerstin. Att jobba dygnet runt är faktiskt ett jättebra tips då abstinensen börjar härja i kroppen. Det är ju ändå bara frö ett tag då det är som värst 
Grytlappar eller annat handarbete funkar kanonbra om man nu kan handarbete annars blir det nog ännu värre 
Du kan skicka mig alla grytlappar så har vi dom till kyrkans jullotteri sen, he he he
Hur länge det är som värst? Hmmm, det kan gå i vågor som ibland är åckligt jobbiga och ibland bara lite kännbara. Men de går alltid över och kommer mer och mer sällan.
För varje gång du stått emot den jobbiga känslan av att vilja röka så växer ditt självförtroende i snabb fart 
Tänk så här… JAG ska vinna och inte den där äckliga stinkpinnen som förstört så mycket för mig och min omgivning.
Stinkpinnen ska inte få makten över mig. Jag bestämmer och inte nikotinet!
JAg virkar kattleksaker. De räddar mig och så datorn. Eftersom jag aldrig rökte inne.

Det va trevligt med en SLUTA RÖKA TRÅD!!!!
Har stora problem med rökningen,har rökt i över 40 år och mår innte bra alls.Var rökfri i 2 månader helt,men hade plåster.Jick igenom de värsta sug jag någonsin känt efter ca 5 veckor.Men lyckades slåss mot demonerna.Efter ca 2 dagar va den pärsen över å den va innte dålig,eftersom jag innte har nogon sysselsättning blev det ju värre va klart.Tänkte att har jag stått ut med detta ska jag klara resten med.Tre veckor senare jorde jag de mann innte ska lura sig med,ensam å övergiven som jag kände mig,tänkte jag:Eftersom jag klara den värsta abstinens jag någonsin känt kan jag klara att ta ett bloss.Ytterligare en ensam Lördag,jag unnar mej ett litet blåss sen blir de inget mer,men ack vad jag bedrog mej!!!! All styrka va bortblåst och nu sitter jag här igen å röker mer änn nogonsinn.Den styrka jag kände då vill inte infinna sig.Förstår innte varför:jo kanske endå…Men de kan ju bli en bra sak av den här tråden,att komma igång igen.JAG LYCKÖNSKAR ER SOM SLUTAT.OCH JAG SKA BÖRJA STÄLLA INN RADARN NU.SÅ HÖR JAG AV MEJ IGEN…..HOPPAS DE BLIR SNART!!!!Tills dess kram till er och LYCKA TILL.
Lev livet, det går inte i repris.
Jag har fuskat!
Det är lite mycket om kring mig just nu så jag kunde inte hålla mig riktigt.. Men det är INTE gott! Så jag kommer absolut inte att börja röka ordentligt igen..
Men nu har jag haft 2 fuskdagar….

Vad duktiga ni är! Röker inte själv (nåväl, kanske 5-10/månaden) men snusar däremot. Tänk vad med pengar denna fattiga student skulle ha utan de utgifterna! Men icke, ingen egentlig vilja att sluta alls. Det är som en krycka på något vis. Någon dag så..
Paulina

Ja det är tur du bara röker så lite,idag får man välja mat eller cigaretter,hade det varit lätt att sluta så hade man jort det på en gång.Men som jag ser det så kanske framtidens ungdomar slipper denna LAGLIGA dödliga pinne.Och går det den vägen är jag villig att offra mej.
Lev livet, det går inte i repris.
Men vad i hela friden är det här?
Var är "klättra-på-väggen-suget"?
Var är det ilska humöret?
Det går som en dans och jag fattar inget. Så här lätt ska det väl inte vara?
Köpte mig en söt spargris igår och har limmat igen botten. Där ska mina cigarettpengar vara.
Å, inte har jag virkat en enda grytlapp!
Säger bara en sak om er: IMPONERAD !!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Grattis Kerstin och starkt jobbat. 
Är det Zyban du tar mot röksuget? Minns inte vad du skrev om det 
Grattis! Det går ju jättebra!
#34 "Way to go Kerstin" Känn dig stolt över dig själv!
Spargrisen peppar dig nog bara ännu mer, ju tyngre den blir!