Ångestmage, vad hjälper?
Finns det egentligen något som hjälper mot en riktig ångestmage?
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

För mig tuggummi och promenad.
Det vill jag också veta!
#2 Isch för tuggummi, funkar inte alls för mig. Ut och gå är skönt, fast jag blir bara motiverad att gå ut om maken hänger med.

#3 du får se till att bli arg och upprörd, det brukar motivera mig rätt bra till att gå, helst ska jag ha något i telefonen också som är lika upprörd=)
#4 Jo det klart. Blir jag riktigt arg eller irriterad på gubben så har jag inte alls svårt för att ta en promenad om det så är mitt i natten. :)

Avslappningsövningar och/eller meditation fungerar för mig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ibland hjälper det att ta yxan och hugga ved för mig. Koncentration, rörelse och känslan av att få nått gjort.
"You just have to belive…"
Jag tar långpromenader. Om min kropp "har en bra dag" så cyklar jag i ställlet. Dessa två saker hjälper för stunden i alla fall.
Att röra sig är nog den bästa medicinen.
Andas i 4-kant brukar också fungera, kort sagt, att fokusera på ngt annat.
Oftast jagar man upp sig själv och det helablir mycket värre än det egentligen är.
Jag brukar bli förbannad på ångesten ibland, alltså skrika åt den att lämna mig i fred. För jag är minsann starkare än vad DUUU ÄÄR!!!
Brukar också kunna hjälpa faktiskt. Man övertar kontrollen på ngt vis, intalar sig själv.
Eller så sätter jag mig och spelar Nintendo Wii, eller om sonen är hemma så kurar vi framför en lättförstådd tecknad film. En liten hand är gött att hålla i när oron sätter fart.
Visst ja, att spela tv-spel eller data spel eller spel på mobilen får mig att bli lugnare och tänka på annat. Önskar jag hade en Wii bara
Promenader med hunden, får mig oftast mycket lugnare.
Eller gå ner i källaren och slå skiten ur min boxningssäck, det är väldigt skönt! 
Hi hi hi, att ha en boxarsäck att slå skiten ur är gör bra 
Efter att exet försökte döda mig så började jag på kick n´box med en kompis. Jag slog och sparkade så hårt att de andra flög iväg. De sa att jag skulle bli livsfarlig eftersom jag redan som nybörjare hade sån kraft.
Själv tror jag bara det var all frustration, ilska och sorg jag slog och sparkade ur mig.
Skönt var det i varje fall 

Tack för alla svar!
#9 Filmgrejen lät bra! Jag ska nog se på Bilar nu. Så underbar
#11 Jag vill också ha en boxningssäck! Är så otroligt skönt att slå ur sig all frustration och ilska.
#12 Jag gick också det för några år sedan. Det var så skönt! Dock kunde jag inte fortsätta på grund av ätstörningen, men någon dag kanske jag börjar igen
Jag har problem med ångestillamåendet på bussen. Avskyr att åka buss. Kanske får prova med att skriva ner massa tankar under tiden eller något. Skriva brukar göra mig lugn i alla fall 
Ångest illamående är skitjobbigt
Jag hatade att pendla 10 mil till jobbet varje dag när jag var nära att gå av bussen vid varje hållplats på grund av detta.
Har märkt att mina Xanor dämpar detta ganska bra men nu pendlar jag ju inte längre
#12 Dig ska man inte göra arg alltså
Nej men det är nog som du säger, massa ilska och sorg kan nog göra en jäkligt stark när det väl får komma ut.
#13 Kanske ha med musik på bussen? Så man kan stänga ute allt annat?
he he he, jag slog ner grabbarna när jag var ung, speciellt de som blev för närgångna
Men så har jag ju oxå förmodligen diagnoser som kan göra mig ruggigt arg och då kommer en styrka som jag inte trodde mig kunna ha. Jag har en inbyggt liten "Hulk" inom mig 
#16 Oh du är verklighetens Hulken? 
#17 Nä, men han kanske är min pappa 
#14 Usch, känner igen det där. Jag brukade tänka när jag blev illamående "bara en hållplats till" hela vägen. Någon gång när jag mådde så dåligt redan i början av resan gav jag upp och gick av, för att sedan gå ~5 km hem igen. En annan gång hade jag ångest över att åka en viss busstur (som bara tar 10 min) att jag gick hem istället (dryga milen).
Nu brukar jag ta tablett mot illamåendet när jag skall åka någonstans (20min<).
#13 Bilar är jättebra, den gick nonstopp hela tiden här över 1 år. +Alla andra Disney's filmer. Dock har jag konstaterat att Micke och Molle INTE är bra under ångest. Har väl aldrig gråtit så mycket till en film som jag gjorde då.
Så jag varnar lite för de sorgliga filmerna ;o)
Kanske du ska gå till grunden med varför du får ångest. Det hjälper att prata med en utomstående som arbetar med detta område.

#20 Oj, den skulle jag inte våga se med ångest! Gråter åt den även utan ångest.
#21 Jag vet varför jag har ångest. Haft diagnosen PTSD och fick nyligen diagnosen generaliserat ågnestsyndrom, så jag har regelbunden kontakt med psykolog :)
Det finns en djupare sanning bakom den sanningen.

#23 Jag känner mig själv bra.
ok.

Ångest med illamående är så jobbigt. Har det väldigt ofta. #19 Vad är det för tabletter mot illamående du tar fotokrafs?
#26 Tips om inlägg: Jag tror han/hon äter postafen när hon/han ska åka någonstans med kommunala färdmedel.
vet inte om hon/han äter det varje gång vid illamåendet men han/hon svarade mig på mitt inlägg "tablett mot illamående" att hon/han äter Postafen vid dessa tillfällen.

#27 Tack för svar :)