OT/Knäpp uträkning om hälsa.
Var du glad i går? Fel, fel, fel
Bildmaterial
HÄLSA. Var du deppig i går? Struntade du i att USA i dag får en ny president. Brydde du dig inte om att det snart är lön?
Kände du dig oförklarligt trött och ledsen? Bra, då följde du formeln till pricka.
Motivationsexperten, Cliff Arnall, amerikan (såklart) tidigare verksam vid Cardiff University i USA har räknat ut att måndagen den 19 januari skulle vara "Blue monday".
Han kom fram till detta genom att dela upp ekvationen, W + (D-d)] x TQ/(M x NA, i sex fundamentala delar:
W (väder),
d (djup),
T (tid efter jul),
q (tid efter nyårslöfte,
M (låg motivationströskel)
Na (behovet att göra något åt situationen)
Huruvida detta stämmer är oklart men sant är att det finns en uppsjö av bloggar och diskussionsforum som tar formeln på stort allvar.
ååå.. herre gud.. *får ont i huvudet av sådant*
Fattar nada 

Häftig formel. MEn jag fattar inet, vilka siffror man ska peta in överallt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jamen om man lär sig sådana räkningar så kan man räkna ut vilka dagar man mår bra och vilka dagar som är dåliga, då är man ju helt förberedd
#4 Det var nog en med Aspergers kanske? Specielintresse?!
ja jag är ju väldigt road av matematik, så jag hade gärna velat haft siffror att peta in i formeln
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Huaa.. Matte är min mardröm.. Men på nått sätt fixade jag VG i det endå så jag är ganska nöjd =)
Hatar allt krångligt, men så beror det ju på vad det är man uppfattar som krångligt.

Jag tycker att matte är superkul, men fattar oftast inget av det och mina svar kan bli helt galna. Hade jag förstått det bättre hade jag gärna läst vidare inom nått mattematiskt. 
"You just have to belive…"
Ja, det skulle vara intressant att veta i vilket format siffrorna angavs, nörd som man är ;) Men, eftersom väder osv inte kan förutspås så bra så kan man väl bara göra denna uträkning den dagen det gäller, eller bara dagarna innan? Sen, hur kan man räkna det på ett globalt plan?
Som min sömniga hjärna fungerar så råder ändå någon slags jämnvikt globalt sett.. Eller så är det som så att meterologi(?) inte är mitt huvudämne ;)
Paulina