Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 2846 ggr
Jezzz
0

Fel på enzym i levern???

Psykiatrikern idag gick rakt på sak. Jag har aldrig träffat honom innan, men jag nämnde att jag är extremt tolerant mot läkemedel… har alltid varit och det är allt från huvudvärkstabletter till antidepp, till morfin…

Han förklarade att det finns enzym i levern som reglerar hur mycket som ska komma ut i blodet, samt att det i princip bara är ETT ENDA enzym som reglerar de flesta läkemedel…

Har man fel på detta enzym, kommer inte rätt koncentration ut i blodet och effekten blir långt under förväntad.

Detta var väldigt intressant info för mig.

Kanske är det fel på detta enzymet… jag har haft det så ända från start nämligen… eller… så har jag på nåt sätt extremt snabbt blivit tolereant mot alla möjliga läkemedel…

Jag vet inte… men intressant var det iallafall!

/Jezzz

hus-musen
0

Jodå det kan hända, de är lite ovanligt att man föds så. Oftast så blir de så för att man använt för mycket läkemedel så dosen iten tar=)  Men han talde väl oxå om för dig att de medeciner som inte går ut i kroppen bryter ner bla levern istället? Så det kan vara dumt att överdosera beroende på läkemedel då=)

Qui dormit, non peccat

Jezzz
0

Hej

Jo, vi talade om det oxå… Det var ett bra samtal, med mål att verkligen försöka göra något åt det hela…

/Jezzz

hus-musen
0

#2 Va bra=) Hoppas de ordnar sig för dig då med medecindoseringsr o alltGlad Ska du göra provtagning om enzymet saknas oxå? Skriv gärna hur de gick till o vad de sa, jag tycker sånt här är jätteintressant=)

Qui dormit, non peccat

Jezzz
0

Lovar att hålla er uppdaterade här på iFokus Skrattande

/Jezzz