Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 4325 ggr
Jezzz
0

Negativa tråden April -09

Negativt att man bara går och väntar på det där aprilvädret… Kommer ju varje år och varje nytt år hoppas man slippa det…

/Jezzz

flikkan77
0

Är så trött på mig själv och det är ett mindre under att min man står ut med mig. Vill inte göra nått men kan inte vara sysslolös. Är tjurig och negativ till allt och tappar humöret för minsta lilla. Har inget tålamod med djuren och får panik om någon rör mig. Suck!

"You just have to belive…"

Anders 50
0

Jeansen krymper..

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

HannaM
0

Trött, så fruktansvärt trött.

Så nära den där äckliga väggen igen, trots att jag inte gör annat än att försöka leva. Varje andetag är uttröttande. Varje steg en kamp. Är det möjgligt månntro att gå in i väggen när man är sjukskriven?

flikkan77
0

HannaM, det har jag också funderat över. Jag orkar ingenting just nu, allt är bara jobbigt och ansträngande.

HannaM
0

Ja du flikkan77…. utbränd på grund av livet… vad hemskt det låter

Aviendha
0

Negativt denna månad är att jag har i dagsläget 1152kr, ska hem, ska köpa mat och present åt killen som fyller år. Hur tusan det ska gå vet jag inte än faktiskt.

Tavar
0

Åkte in på akutpsyk igår för första gången, och hela dagen idag känns alldeles avdomnad. Typ som en sovande arm.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Jezzz
0

Tavar:

Tyckte det var starkt av dig att ta det beslutet. Det är många som tänker, men du gjorde det… Känns kanske såååå negativt… men det är ju ändå vad som behövs i akuta lägen…

Tänker på dig och skickar dig varma kramar… Jag vet hur otroligt hemskt det kan va på akutpsyk… därför får du alla dessa kramar, + att du tog dig dit.

/Jezzz

flikkan77
0

Tavar: Jag håller med Jezzz, det var starkt av dig att åka till akutpsyk! Det är inte lätt när man mår riktigt dåligt, oftast är det ju inga trevliga ställen att vara på direkt.

Hoppas du kommer att må bättre snart!

Kram!

Tavar
0

Nej, trevligt var det inte. Satt först i öven en timme och väntade på att någon skulle komma, sen fick jag svara på frågor och jag som inte klarar av att få fram några ord när jag är så ledsen -_-'' sen fick jag ligga på en säng i en eller två timmar innan en läkare kom och frågade samma saker igen. Efter det fick jag legagam eller vad de hette, sen skicka de hem mig igen.

Som tur var hade jag min pojkvän med mig, skulle aldrig klarat av att vara där annars.

flikkan77
0

Usch ja, den där väntetiden är otroligt jobbig! Skönt att din pojkvän kunde följa med.

Salladshataren
0

Min pappa är så fruktansvärt barnslig…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Tavar
0

#11 Ja, men under den tiden hade ju gråtattackerna och skakningarna slutat men jag mådde ändå lika dåligt. De såg inte ens till att jag tog medicinerna, de gav mig en påse med 6st men jag fick bara ta två st. Gav dom till min pojkvän för att jag inte skulle hälla i mig allihop.

Fialotta2
0

Mina byxben blir bara längre och längre. Jag krymper pga diskerna säckar ihop. Det gör mycket ont både fysiskt och psykiskt.

Emelie-E
0

Hoppet växte inom mig. Kanske att jag skulle kunna göra något till hösten, något som jag verkligen ville.
Men jag har lärt mig, man ska inte hoppas, man blir bara så j*vla ledsen.
Jag slutar att försöka nu, för det finns någon där ute som inte vill se mig glad…

Tavar
0

Jag höll på att dö av värmeslag idag -_-'' första dagen med sol, och jag går lyckat ut i svart vinterjacka med världens packning på ryggen för jag skulle hem….

Jezzz
0

Äntligen helg… det har jag ju sett fram emot! Och vad händer!!!???  Kommer hem från jobbet, softar en stund och just när man börjat slappna av så kommer:

FEBER!

Igen!!!! Förra helgen… förrförra helgen… osv… kommer som ett brev på posten!

Visst, jag vet att man kan få huvudvärk, migrän, o sånt efter man jobbat och det e dags för ledighet… men FEBER??? Suck…

/Jezzz

isa
0

Tråkigt att få en ångestattack i mitt älskade naturreservat. Jag blev så ledsen när jag såg en speciell art av rovfågel som jag och min bror jämt brukade kolla på. Ledsamheten gick snabbt över i en fruktansvärd ångestattack. Roligare kan man ju ha när man är ute i naturen…………..det tog en bra stund innan det släppte.

Tavar
0

Min dator dör alltid efter 5-30 min om jag vill spela något -_-'' sat**s fläckt har halvt lagt av…

Citronmeliss
0

"Nätet" krånglar bara mer och mer här hemmaObestämd

Vattnet i våran brunn håller på att sinaRynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
0

Jag är magsjuk!Skäms

Tavar
0

Jag har inte råd med mina mediciner och psykolog samtal, har inte råd att betala mina skullder, inte råd att bo någon stans, inte råd till nånting Skrikandes

Destany
0

jag balanserar hela tiden mellan glädje o sorg o igår ramlade jag ner igen.. allt pga att en kille som inte alls e bra för mig skrev på msn o det räckte att få kontakt med honom för att jag skulle ramla ner igen.. är så trött på att jag mår så här. orkar inte längre jag vill vara den glada tjejen jag var innan allt brakade loss i höstas med våldtäktsförsök o players

Jezzz
0

Tavar:

Du har rtt till läkarkontakt/psykologkontakt samt avbetalnings-systemet de har på apoteket. Även rätt till mediciner som inte går på högkostnadskort. Du har rätt till en bostad, till mat, till vissa andra utgifter.

Är det så illa så ta kontakt med soc. En d-a resa, men du har rätt till det.

Avbetalning på apoteket får du ha även om man har snmärkning hos kronofogden. Kostar 170 kr i månaden (om summan är så mycket) och det är uträknat att du betalar det i ett år, dvs tills frikortet slutat gälla och så börjar man om igen med 170kr…

Jag har haft det så i många år, funkar jättebra och det är jätteskönt att inte betala hutlösa summor för medicin som man måste ha. Skönt att dela upp det.

/Jezzz

Tavar
0

#24 Problemet är att hur noga någon än förklarar hur sådant går till för mig blir jag alldeles förvirrad -_-''

Tavar
0

Jag kan inte bestämma mig om jag kan förlåta min fd vän eller inte…

Link-
0

Sjuk igen! Tredje veckan med über-förkylning. Blä.

isa
0

Negativt är att jag är nedstämd efter att ha hälsat på min älskade bror som flyttat till skåne. Jag tycker jag borde vara glad istället. Men det är inte samma sak längre. Det känns som vi aldrig mera kommer att få tillbaka den nära kontakten som vi alltid har haft förut.

Jezzz
0

Negativt är att det är varmt ute… och jag måste ha långärmat (som alltid) och jag kommer typ dö av värmeslag… Dessutom kan jag inte ha smink för fem öre… för medicinering gör att jag svettas extremt…

hot hot hot…

/Jezzz

Tavar
0

Mormor o morfar var på besök idag, proppade i mig mina ångestmediciner men de hjälpte som vanligt inte. Utöver det känner jag mig helt domnad, som att jag inte kan bli riktigt glad eller ledsen… Det har inget med mina morföräldrar att göra, mest bara att det är jobbigt att ha gäster…

patti2
0

Jag har precis vaknat, känner ångesten kommer krypande. Vet att jag har en massa saker som jag borde ta tag i, om jag ska fixa skolan och lyckas ta examen men just nu känns allt så tungt, varenda liten grej jag ska göra kräver värsta ansträngningen.

Tavar
0

Var äntligen ute och träffade min gamla katt idag, har inte sätt honom på snart ett år, men hela tiden mådde jag illa och var deppig plus att han verkar ha glömt bort mig helt…. Rynkar på näsan

flikkan77
0

Jag är alldeles för tjock för att det ska vara nyttigt… orkar inte! Är så trött på mig själv och min kropp.

Silvernalles
0

Mår inte som bäst, och därför går det inte så bra för mig på jobbet. Och sen är jag besviken på en vän.

Tavar
0

Min pojkvän fyller år snart men har inte råd med någon present till honom…. :(

Destany
0

Är så trött o arg på mig själv för jag inte kan stå emot.. fattar inte varför jag ska handla först o tänka sen..haft ångest nu i 2 dagar o det blir bara värre o värre… just nu hatar jag mig själv

Jezzz
0

Jag är trött på att vakna tidigt varenda gång jag har sovmorron!

Dessutom hittar jag inte min kalender… och jag MÅSTE ha den! Blandar ihop dagar med viktiga möten! Var e du kalender!!!???

isa
0

#37 Visst är det irriterande att vakna tidigt jämt när man har sovmorgon, det brukar jag också göra.

Också irriterande att inte hitta saker som trollar bort sig själva. Min tanborste är helt försvunnen, jag fick köpa en ny för den har trollat bort sig själv.

Negativt med personer som inte håller vad de lovar………:0(

Jezzz
0

JAG HAR SÅ  ****** ONT!!!!

sängliggande så snart jag lyckats ta mig hem…

Dessutom hade de inte mina allergitabletter på apoteket… så jag får hämta dem imorrn…

/Jezzz

flikkan77
0

Jag kommer kanske att nå ett mål genom att gå på en väldigt dålig väg. Just nu känns dock målet viktigare än resan.

Dessutom skulle jag få börja om från mer än början om jag vill göra på ett annat sätt nu. Känns hopplöst…

Link-
0

Krasade just sönder 2 tänder på min piercing som jag glömde att ta ut igår. Det göe ont. Tandläkare är dyyyyyyyyyrt!

Jezzz
0

#41:

… Har gjort samma sak… med tungpiercingen… 2 tänder fick dras ut..

Så.. då har man ett par gaddar mindre… (fast detta var flera år sen)

/Jezzz

Citronmeliss
0

Usch, det måste göra ont och kosta mycket pengar att fixaObestämd

Link-
0

Det rök flisor. Blä. Går säkert att fixa om jag nån gång har råd.         Det är så lustigt.. har aldrig haft några problem med piercingen men när jag bestämt mig för att ta ut den - KRAS!

Jezzz
0

Jag spräckte  mina tänder … en i tre delar ända till roten.. enda som höll ihop de tre delarna var nerverna i tanden… AAAJJJJ!!! …tog 2 timmar att operera ut den… och jag har extrem tandläkarskräck :S

så jag e försiktig… tror att man kanske "vänjer sig fel" när man börjar ta ut den… för då aktar man inte omedvetet längre… vet inte, men det kan va en teori…

är det i tungan du har? växer inte den igen snabbt på dig då???

/Jezzz

Link-
0

AJ! Fy f*n… (får man skriva så?)

Ja jag har i tungan. Jag har aldrig tagit ut den, hade bara tänkt att - ja, idag ska den ut. Men det glömde jag >_<

Hoppas på att det växer igen snabbt dock :)

Aviendha
0

Jag är fattig, har hög feber och sitter med en hemtenta och grupparbete på halsen som inte går att skjuta på trots att jag bara sovit några få timmar och är helt färdig pga febern. *suck*

flikkan77
0

Ska till veterinären med Lillskruttan snart. Hon har kanske livmodersinflammation… fastän hon egentligen är för ung för det och det är i fel tip på löpet. Men hon är bra på att krångla till det.

Hon är 1½ år och har redan varit hos veterinären fler gånger än mina förra 5 hundar ihop. Om man inte räknar vaccinationer då förstås. Tur vi har försäkring!

Salladshataren
0

Blir så less på min biologi lärare! Jag är inte trög, men har man över 100 sidor som man ska kunna utantill är väl att ta i!

Tavar
0

Det känns som att jag glömt något, har gjort det i två dagar nu och vägrar släppa

Citronmeliss
0

Mitt lilla barnbarn kanske inte tål djur!Gråter

Tavar
0

#51 Fy vad tråkigt :( förhoppningsvis är det kanske bara vissa och att det inte är så starkt

Citronmeliss
0

Ja, jag hoppas det för här bor ju både hundar och katter!Obestämd

Tavar
0

Förstår det :( Min lillebror tål ju varken päls eller fjädrar och var tvungen att ge bort min katt förut pga det. Som tur är, är han inte lika känslig mot fåglar så fick ha kvar mina undulater iaf.

Citronmeliss
0

Vilken tur att du kan ha dem kvar!Glad

Tavar
0

Jo, blir nog en ny liten katt med när jag väl flyttar hemifrån med. Känns elakt att ta hem min gamla katt igen när han trivs så bra där han är och sätta in honom i de vanorna som han inte fungerade så bra med förut igen…

flikkan77
0

Jodå, Lillskruttan har livmoderinflammation och äter nu antibiotika. Egentligen hade jag velat operera direkt för att slippa att det kommer tillbaka, det är 25% chans vid varje löp hädanefter. Men eftersom hon är så pigg så blev det medicin istället.

Märks inget direkt på henne att hon är sjuk. Kanske lite,lite tröttare men det är svårt att säga. Kan ju vara värmen som påverkar lite med. Glad är hon i alla fall. Glad

Salladshataren
0

Det värker i själen…

flikkan77
0

#58 Min första knäppa tanke var: Har du testat att äta ett plåster? Oskyldig

Vet inte vart jag fick det ifrån. Hoppas du kommer att må bättre snart! Kram!

Salladshataren
0

#59 Tror det funkar bara om man har magsår Flört Kram tillbaka!

flikkan77
0

#60 Jag funderade nästan allvarligt på att äta voltaren gel när jag hade halsfluss för någon månad sen. Undra om det hade hjälpt. Oskyldig

Citronmeliss
0

Min svärfar, barnens farfar dog igår!Gråter

Två av mina barn har födelsedag under de närmaste dagarna, känns så ledsamt för alla!Obestämd

isa
0

Negativt med en människa i min närhet som "jagar" mig. Fast jag gång på gång i hela mitt liv ,har sagt åt henne att hon bara samlar minuspoäng genom att göra så. Somliga människor struntar totalt i vad man säger. Helt respektlöst.

Sms direkt när jag vaknade, telefonsamtal direkt när jag kommer ut från duschen och E-mail direkt när jag sätter på datorn, och allt från samma person.

JAG KVÄVS!  Jag orkar inte. När ska denna människa fatta att jag har inte samma energi och lust som hon har?

Jag brukar säga till henne att hon ska skaffa sig ett liv, istället för att terrorisera mig hela tiden. Men inget hjälper.

Lite bättre blev det när jag fick min sjukdom, men det är ju inte klokt att man ska behöva bli sjuk för att folk ska respektera mig.

Samtidigt så kan hon vara min bästa vän ibland.

BLÄ!

isa
0

TILLÄGG: om hon inte hållt på och tjatat hela dagen så hade jag haft lust att göra någonting med henne idag, men nu har hon sugit musten ur mig totalt. Nu har jag inte lust med någonting. Detta har jag också förklarat för henne ett antal gånger. Korkade människa som inte fattar att det är hon som förlorar på detta i slutändan.

flikkan77
0

Isa: Det är jobbigt med sådana människor. Styrkekram till dig!

Aviendha
0

Beklagar sorgen Citronmeliss Gråter

Citronmeliss
0

Tack, Aviendha!

flikkan77
0

Beklagar också sorgen, Citronmeliss!

Citronmeliss
0

Tack flikkan, tänker på dig och din lillskrutta hoppas att hon snabbt kryar på sig igen!

*Kram*

flikkan77
0

Tack, citronmeliss! Lillskruttan hälsar och säger att hon mår inte ens dåligt faktiskt. Glad

Citronmeliss
0

Det var glädjande att höra, hälsa tillbakaGlad

flikkan77
0

Vet inte vad som ska behövas för att få henne lugn faktiskt.

Hon brukar behöva mer än en spruta av lugnande de gånger hon opererats och den gången hon höftledsröntgades. Hon har inte tid att sova när det händer saker.

Hon har även lyckats trötta ut tre andra hundar efter varandra utan att själv bli direkt påverkad. Hennes energi är helt otrolig!

Nu går vi på kurs och efter två timmar, när de andra är trött och det är dags att sluta, så är hon ganska lagom att träna med. Suck! Valde ju en lugn ras efter mina border collie-korsningar… inte en som var värre! Glad

flikkan77
0

Ska på bröllop i början av juni och jag vet inte alls vad jag ska ha på mig.

Klänning, kjol eller byxor? Hittar inget snyggt någonstans och sen ska man ju helst ha skor till. Råkar jag hitta nått snyggt så kostar det alldeles för mycket.

Ibland vill jag vara miljonär!

Citronmeliss
0

ja visst är ddet negativt att kläder man tycker om kostar så mycket, oftast i alla fall!

Själv behöver jag inhandla "nytt" till begravningen, det känns dubbelt negativtObestämd

Lite OT så här bland det negativa med val av hundras kanske, för visst gillar vi de vi harFlört

Men jag vet precis vad du menar. Efter ett helt liv med BC så har jag stor vetskap om hur det är att själv behöva trötta ut sin hund innan den ska tränas, medan de övriga kämpar på och försöker peppa sina vovvar för att få igång och väcka intresset hos dem!

Själv skaffade jag en liten sheltie flicka när min gamla BC tik gick hädan.

Nu är den lilla damen nästan mer pigg & alert och mer outröttlig än någon av alla mina BC har varit. Visst är det underbart!Tungan ute

Fast ibland sover hon faktiskt! Oskyldig

HannaM
0
flikkan77
0

Ja, citronmeliss, ibland sover min Lillskrutta också. Efter klockan 21.30 på kvällen är hon faktiskt lite trött oavsett vad vi gjort under dagen. Det jobbiga med Cane Corson jag har nu är att hon har så attans mycket vakt i sig och när hon är oaktiverad så blir hon otroligt skällig och nervig.

Vad gjorde du med dina BC? Jag har aldrig haft någon renrasig men däremot råkade en av mina blandisar med labbe i valla in fyra höns i en buske en gång. Hon verkade lika förvånad som hönsen för annars hade hon inget direkt vall i sig.

Skaffa kläder till begravning är förstås lite tråkigare än till ett bröllop… Kläder är mest till besvär faktiskt.

flikkan77
0

#75 Tror jag är allergisk mot det ordet… fick hosta! Förvånad

HannaM
0

#77 jag är definitivt allergisk, huvudvärken har varit konstant sen jag fick brevet med avslag igår…

flikkan77
0

Usch vad jobbigt! *skickar lite styrkekramar*

Ska du överklaga?

isa
0

#62 Jag beklagar sorgen! här får du en tröstekram!

#65 Tack flikkan för din styrkekram! Hoppas din lillskrutta blir frisk snart. Bra att hon inte mår så dåligt i alla fall.

flikkan77
0

isa: För att vara lite ärlig så hade det varit bättre om hon var mycket sämre. Då hade det blivit op och vi hade sluppit oroas för sjukdomen vid varje löp hädanefter…

Men visst är det skönt att hon mår bra ändå!Glad

HannaM
0

#79 har dessvärre inte så mycket val, måste överklaga, jag kan inte jobba som det är i nuläget

Fialotta2
0

Jag är så less på lätt stötta och bråk sugna människor. Vad är det som gör att folk är så sura nu mera? Kanske ekonomiska läget. Vad vet jag, förutom att jag vill ha en gladare värld.

flikkan77
0

#82 Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra för dig!

isa
0

#24 Jag har kreditkonto hos apoteket. Och det är tur att det finns, annars hade det aldrig gått.

#81 Jag förstår hur du menar där, jobbigt att oroa sig varje gång hon löper. Bra att hon mår ok nu i alla fall. Hoppas hon inte får tillbaka det!

Negativt idag är att allting går i slowmotion, precis som igår. Men men, jag vet i alla fall att om cirka 2 timmar till så har jag samlat kraft och mod att ta mig ut ändå, men det går väldigt sakta. :0(

Blir alltid orolig när det är så här för jag vet aldrig om jag kommer till jobbet i såna här perioder. Får ta en dag i taget helt enkelt. Men det är svårt att inte oroa sig när man är en orolig själ som jag är.

[Vargnatt-]
0

Känner mig förkyld idag, inte kul alls.

flikkan77
0

#85 Idag mår hon ännu bättre. Hon får runt som en ångvält i skogen! Har inte tyckt att hon har varit så påverkad av löp eller sjukdom men idag var hon piggare än på länge.

Hoppas du får en bra dag fastän du mår dåligt och det går sakta. Men sakta framåt är bättre än stillastående! Flört Gör som du säger och ta en dag i taget. Kram!!

#86 Det gör jag med. Vaknade med hosta och ont i halsen… har ätit en hel del värktabletter nu och det börjar ge med sig lite. Hoppas det gör det för dig med!

[Vargnatt-]
0

#87 Skönt att det börjat ge sig för dig :) Jag hoppas lite mat ska hjälpa att ge tillbaka lite krafter

KadjaNina
0

Två stycken dog av överdos igår. Den ena är bekant till mig. Min syster brukade umgås med henne förut. Det är så jävla trist att sånt händer, hon var bara 19 år. Hur många liv ska det krävas för att folk ska fatta? :(

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4937695.ab

Tavar
0

Tror inte det spelar någon roll hur många det än är tyvärr :( folk tror inte att dåliga saker kommer hända dom, det händer ju bara de andra

HannaM
0

#84 tack! Pratade med min samtalsnisse idag som lovade att ordna en tid med den i mina ögon vettigare läkaren på mottagningen för att fixa nytt utlåtande.

Tavar
0

Vilken tur :) Hoppas han kan tala om sanningen för dom så du får den hjälp du behöver.

patti2
0

Att jag har fördrivit hela dagen på iFokus istället för att använda tiden till att plugga som jag borde ha gjort. Det kan ju i och för sig också ses som något positivt, att det finns så mycket spännande att läsa så att timmarna bara rinner iväg. Man känner sig inte heller lika ensam när man hänger här.

KadjaNina
0

#90 Nä, och det är så jävla trist. ;/ Malin var en så söt och snäll tjej, alltid så glad.. Nu har en tredje dött av dxm här i lilla Gällivare under tre dagar. Helt sjukt! Det är så jävla lätt att få tag på droger här. Man behöver bara ringa ett samtal. Har hört att Malins pojkvän är försvunnen. Han och jag var grannar när vi var små och han var som en bror för mig. Hoppas dem inte hittar han död nånstans :( Skulle bli förstörd..

Vila i frid Malin, Zippo och Johan!

Tavar
0

#94 Låter inte bra du :( Tror det behövs någon som är ung som ställer sig emot det och visar stolt att den gör det. Flera i min skola slutade röka efter att jag och några kompisar helt gick emot det och visade dom att det är inte så coolt som de tror. Vet att rökning och droger inte är samma sak men tror det kan krävas något sådant. En stark ungdom kan en del faktiskt se upp mer till än en gammal gubbig läkare på tv.

KadjaNina
0

#95 Johan dog inte! Som tur är.. Det var en som berätta det åt mig och det var ren skitsnack. :)

Jag kan nog inte göra något åt de som tar droger. Visst kan man hjälpa dem på vägen men det är dem själva som måste inse att droger är skit. De som verkligen är fast är jätte svåra att hjälpa och.

Tavar
0

#95 Vilken tur :) har du iaf en av dina vänner kvar, håll honom nära så kommer han nog inte ha lika lätt att göra så igen.

Förstår att de flesta inte kommer lyssna, men de som gör det är bättre än inga. Man behöver inte ha veckosamtal med alla elever i skolan eller så, det räcker med att man ärligt säger sin åsikt när problemet kommer på tal. Grupptryck och självförvirring är jobbigt och då kan det bli en ringning när någon visar att de inte under några omständigheter skulle övertalas till att ta dessa droger.

isa
0

Negativt är att min vän som har fibromyalgi ( hon är långtidssjukskriven) aldrig svarar i telefonen igen. Det är inte bra. Det betyder att hon har en mycket dålig period. Om hon inte svarar snart så åker jag dig och kollar läget. Blir orolig!

Sist hon inte svarade i telefonen hade hon blivit djupt deprimerad. Det vände åt rätt håll, som tur är , men nu vet jag inte igen………..

HannaM
0

Min samtalstid imorgon krockar med introduktionsmötet på adhdcenter. Jag behövde verkligen mitt samtal den här veckan.

flikkan77
0

#98 Det är jobbigt att inte veta när det gäller sånt där. Tror du gör rätt i att åka dit och hälsa på.

Vilken underbar vän du måste vara! Flört

Link-
0

Det är slut kattmat. Ids inte gå till Statoil.

isa
0

Negativt idag var att jag åkte till jobbet, helt dubbelvikt av smärtor. Jag fick äta mina starka morfintabletter och vad var tacken för att jag kämpade mig dit?

Jo , återigen dumma frågor och elaka kommentarer om att jag såg helt slutkörd ut och att jag var mörk under ögonen!!!

Tacka f..n för det , med dessa smärtor. Jag började gråta och skällde ut dem som var dumma och åkte hem efter 5 timmar och vilade.

En av dem jag skällde på var min chef, men det struntar jag i . Han om någon vet ju ALLT om  min sjukdom. så han om någon trodde jag förstod. Men de kommer aldrig att förstå detta. Det har jag lärt mig nu.

Jag som har varit öppen och samlat mod och kraft och berättat för alla på jobbet om min sjukdom, flera gånger. Vad hade jag för det?

Vad ger dom för rätt att kommentera mitt utseende när de ser att jag går dubbelvikt och kryper fram??????????????????????????De påstår att de blir oroliga men jag tycker inte det är välmening, det ser jag endast som elakhet och klumpighet.

Om man blir orolig så uttrycker man sig inte på det sättet. Då säger man snälla ord.

/isa

flikkan77
0

Lillskruttan orkar inte åka till kursen på hundklubben idag, hon äter fortfarande penicillin och är lite trött. Det kan bero på värmen med men jag vill inte chansa. Det är så tråkigt att missa kurstillfällen!

På ett sätt är det dock lite skönt för vi har inte kunnat träna nått eftersom hon inte har mått riktigt bra. Fast jag får dåligt samvete för att jag tycker så…

isa
0

#103 Inte ska du ha dåligt samvete. Lillskruttan blir sannolikt trött av penicillinen, hon kommer igen om ett par dagar ska du se. Nu får ni vila lite.

kram isa

flikkan77
0

#104 Just nu har jag dåligt samvete typ jämt. Känns alltid som om det är nått annat jag borde göra än just det jag gör. Något som är viktigare… och när jag väl har gjort klart nått så tycker jag att jag borde ha gjort det bättre.

Har mest dåligt samvete för att jag inte orkar träna Lillskruttan så mycket som jag borde. Och  när jag tränar henne så har jag dåligt samvete för att jag inte har det tålamod jag känner att jag måste ha. Vill ha det perfekt men har inte lärt henne att göra det perfekt än.

Allt är mitt fel och allt blir fel.

flikkan77
0

Måste äta nått och jag vill inte…

flikkan77
0

Min ena katt klav rakt över datorn och trampade på avstäningsknappen precis när jag skrivet klart ett långt inlägg i ett annat forum.

Dumma katt! Skrikandes

Link-
0

#107 Haha, ja de är härliga Glad

flikkan77
0

#108 Ja, han har dessutom avancerat till att gå direkt på avstäningningsknappen nu. Innan klev han på ctrl, alt och delete.

Förstår inte riktigt hur just de knapparna kunde vara lättast att trampa på… Finns ju ganska många att välja på. Förvånad

isa
0

#100 Tack vilken komplimang jag fick! har inte sett det förrän nu. PS hon har svarat i telefonen nu. Så nu vet jag.

#109 hi hi hi, han vill att du ska stänga av datorn!! hi hi hi, smart katt!

Emelie-E
0

Imorse lämnade jag och pojkvännen av syster vid skolan för att sen åka till mina föräldrar i Ed för att gå på marknad. Halvägs till Ed ringer mamma och säger att syster har ramlat ihop. Och efter ännu en stund så ringer hon igen och säger att hon var tvungen att åka till sjukhus. Och där är hon kvar än och blir kvar över natten.

Det blev ingen bra början på dagens utflyckt, men den slutade helt okej. Nu väntar man mest bara på att syster ska komma hem så man får se att hon mår bra.

Tavar
0

Är på lan och måste stå ut med världens jobbigaste unge, tror han får panik om han är tyst i två min -_-'' grejen är inte att han pratar, utan att allt som kommer ut är skit

isa
0

Negativt är att jag inte har nån energi kvar alls efter dagens storkok. Det finns ingen energi, kraft eller ork till någon som helst aktivitet. Får vara glad att jag klarade att laga all maten i alla fall, dock gjorde jag det sittandes……..kunde ej stå upprätt.

[Vargnatt-]
0

Min rygg har gett mig en helvetesnatt och fortsätter tydligen med att göra ont idag också.

David
0

Vi måste ha en av Sveriges sämsta torktumlare. Min tvätt blev inte klar förrän runt 3-tiden i natt, så det blev en kort natt… Men nu är då bannemig allt rent.

Jag kanske skulle lära mig att tvätta lite oftare. Och inte spara ihop tills tvättkorgen är knöfull. För vad är det till tvättstugan? 50 meter? Nä, inte ens det tror jag. Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
0

Är så trött och denna veckan är det hysteriskt mycket att göra… förstår inte hur jag ska orka. Hittar inget jag kan ställa in eller skjuta upp.

Tavar
0

Känner mig förkyld och på dålugt humör, vilket känns hemskt då min pojkvän fyller år i morgon :(

Jezzz
0

ATCHIIII!!!

Våren e verkligen här… och det är inte alls kul när det bara kliar o svider i ögonen hela tiden!!! SUCK!

/Jezzz

flikkan77
0

Ångest…

flikkan77
0

Får avboka gynekologen, känns inte alls bra. Men jag orkar inte. Gråter

David
0

Har fortfarande inte fått de flyttkartonger som saknas, eller nyckeln till extraförrådet. Mailade till konsumentvägledaren i kommunen idag, få se om det sätter fart på flyttfirman, eller om den uteblivna betalningen påverkar!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
0

#121 Sakna flyttkartonger låter jobbigt! Tycker alltid att just det man behöver ligger i kartongen man inte har i närheten…

Salladshataren
0

Har bränt mig jätte mycket, gör ont…

flikkan77
0

#123 Usch! Stackare… sånt är så jobbigt.

flikkan77
0

Är pigg nu! Är ju snart läggdags. Varför kan jag inte få vara pigg när jag vill ha energin och när jag behöver den?

Fast det kan vara så att jag är övertrött också… Obestämd

flikkan77
0

Nybakta bullar luktar… supergott! … och jag ska inte ha någon. Lite jobbigt faktiskt.Obestämd

Link-
0

JAg är röksugen Obestämd.

Tavar
0

Min pojkvän är cenil -_-'' hela dagen igår gick jag runt och tjata om att jag ville han pannkakor idag, och så när han ställer sig i affären funderar han "men nina gillar inte fil så mycket till frukost…. jag tror jag köper blåbärssoppa istället!", gulligt att han tänker så på mig men tyvärr hade han glömt bort att man har fil i pannkakorna…

flikkan77
0

Tavar: Hur gör du dina pannkakor? Tror aldrig jag har sett ett recept med fil i. Blir nyfiken!

flikkan77
0

Jag är inte jag längre…

Tavar
0

#129 det är ganska enkelt, bara lite segt :P kan mejla receptet och förklaring till dig :)

Link-
0

Jag har inte råd att betala elräkningen från helvetet  >_<

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.